par eXeMple! schreef:eXaMple schreef:Nou dan ga ik maar sparen voor een mooi 3000k setje
Ja, dat is de mooiste kleur voor een XM!
Het gaat toch om veel licht en niet om blauw licht…?
Heb in mijn t1 lampen een 4300K set gemonteerd en dit is tegen het gele aan, waarschijnlijk mede door het binnenglas? geeft iig fantastisch licht zeker tov de mindere verlichting die standaard aanwezig was, daarbij had je af en toe het idee dat je lampen niet eens aan waren als je op verlichte stukken reed.
Ook nog geen enkele keer vervelende reacties van medeweggebruikers gehad, en heb er zelf ook voor gereden (erg apart om je eigen XM te spotten als je met de Berlingo van je werk af komt) en geen raar danwel vervelend lichtbeeld
De K- waarde is in mijn optiek ook niet voor elke kleur lak gelijk in “het mooiste” 8000K zou in mijn beleving dus absoluut niet passen op Vert-Vega….
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
stooftaker schreef:par eXeMple! schreef:eXaMple schreef:Nou dan ga ik maar sparen voor een mooi 3000k setje
Ja, dat is de mooiste kleur voor een XM!
Het gaat toch om veel licht en niet om blauw licht…?
De K- waarde is in mijn optiek ook niet voor elke kleur lak gelijk in “het mooiste” 8000K zou in mijn beleving dus absoluut niet passen op Vert-Vega….
Maar als je je lichten aan moet zetten dan zie je de kleur van je wagen nagenoeg niet meer toch?Of die nu vert-vega/blauw of zwart is.Ik heb ook een groene maar om nu je dim e.o grootlicht kleur naar aan te passen…?het is geen spoiler! 8000’K word het meest toegepast:af fabriek.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
hier een prima adres voor geel
Die gele lampen kun je er zo insteken? Dat is wel mooi!
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ja, geen gedoe met kapjes o.i.d. (bestaat volgens mij ook niet voor H1)
Mijn CX is nu volledig geel.
F
OK, wel top in de XM…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Ik heb ze gemaild, ben benieuwd of de kleine stadslichten op mijn XM ook in het geel kunnen…......
Ik moet zeggen dat ik qua zicht weinig verschil merk met wit licht. Alleen de reflectie op borden is duidelijk geel. Dat is ff wenne.
Ik heb ook een truckeradres in Belgie
http://www.delrue.be/ecom/product/indexnl.php?p=10036&zoek;=&page;=
F
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
100 watt geel….
maar da mag toch nie?
EDIT: Ik zie ook dat het 24v is…
Ja dit zijn echt truckerslampen denk ik. Of het niet mag weet ik eigenlijk niet.
De H1’s van autolamp24.nl zijn wel keurig 55W
F
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
par eXeMple! schreef:Ik heb lampen er in gezet die volgens de fabrikant (Philips) een 30% hogere lichtopbrengst hebben. I.c.m. met de type 2 koplampen vind ik het wel voldoende licht zo (maar het houdt idd niet over) Mijn indruk is dat m’n CX meer dimlicht heeft…
Same here, i.c.m. opnieuw laten afstellen. Het is nog steeds een wereld van verschil met bijvoorbeeld de xenonkannonnen in de C4 Grand Picasso van mijn schoonvader, maar ik zie aanzienlijk beter dan voorheen.
Mijn CX heeft zeker niet meer dimlicht, die gele lampjes zijn enig voor het authentieke beeld maar je ziet er geen zak mee in het donker…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Citroage schreef:iemand ervaring met deze
http://www.lighting.philips.com/nl_nl/consumer/carlighting/1_car_lighting/products_for_car/2_nightguide.php?main=nl_nl_consumer_lighting
Yep, heb ik er nu in zitten. Ik merk eigenlijk niet zoveel verschil. Misschien iets meer lichtopbrengst, maar van die drie kleurzones heb ik nog nooit iets gemerkt.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Nog ff over xenon: Ik rij nu met 2 sets xenon, 4300 K. In de type 2 koplampen is dit zo wit als het maar kan, niet blauw en niet geel. Ben er erg tevreden mee, het verblindt de tegenliggers niet (behalve als je over een hobbel rijdt) en het geeft een klap licht waar je bang van wordt. Binnenkort ga ik de mistlampen ook naar xenon ombouwen.
De meningen over wat af-fabriek geleverd wordt lopen uiteen, zal ik maar zeggen. Op een aantal sites is ook te vinden dat juist 4300 K de af-fabriek kleur is, ten eerste omdat dit écht daglichtkleur is en ten tweede omdat deze kleur ook de meeste lichtopbrengst geeft.
Groetjes Erik!
In afwachting van de komst van mijn serie1 XM heb ik eigenlijk een verlichtings vraagje.
Het gaat over de mistlampen in de voorbumper. Ik heb 2 brochures van 1989 en een van 1990. Daarin staan (prachtige) foto’s van uiteraard de XM.
Nu valt het me op dat de lay out, zeg maar, van de mistlampen anders is dan je gewoonlijk ziet. Het lijkt wel of er rond het mistlamp gedeelte een apart aluminium kleurig kader zit.
Zou dit komen omdat foto’s zijn gebruikt van een prototype en dat dit uiteindelijk gewijzigd is in de serie bouw? Of zijn de meeste mistlampen nu zo dof dat je die omkadering niet ziet.
Ook lijkt het wel of er een lamp achter zit met een gele reflector…
Weet iemand hier meer van??? Of ligt dit aan mij en ben ik “verblind” Bijgaand foto’s die ik zo goed en kwaad als het ging vanuit de brochure heb gemaakt om een en ander, hopelijk, te verduidelijken. Op de laatste fot zie je de omkadering weer niet en lijkt het zoals het in serie werd gebouwd.
Gr. Mike
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!