Lekkage bij het verdeelblok is niks nieuws voor een XM geloof ik. Aangezien het verdeelblok van mijn XM (‘92 2.0 inj. hydractief) lekte als het spreekwoordelijke mandje heb ik gisteren het blok vervangen door een ander verdeelblok.
De lekkage is verdwenen, maar de stuurbekrachtiging ook . Kan het zo zijn dat er meerdere soorten verdeelblokken in de omloop zijn die er allemaal aan de buitenkant hetzelfde uitzien maar intern anders verdelen?
M.a.w.: heeft ieder type (met of zonder hydractief, benzine of diesel) zijn eigen type verdeelblok?
Graag uw expertise!
(Mochten er verschillende typen zijn; kan iemand mij voor een leuk prijsje helpen aan zo’n blokje?)
Met vriendelijke groet,
Teun
De afstelling van het verdeelblok kan verschillen tussen de verschillende type’s auto.
Nu slaat je pomp waarschijnlijk al af, voordat het verdeelblok de druk gehaald heeft waarbij er druk naar de stuurbekrachtiging mag.
Bedoel je het zwarte verdeelblok bij je HD-regelaar?
Zo ja, heb ik voor je.
Zo nee, heb ik het waarschijnlijk ook maar weet dan niet wat je bedoel.
De mijne komt van een 20i ‘90.
Hans.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Alle verdelers/verdeelblokken/debietregelaars voor een XM zouden hetzelfde moeten zijn. Ze hebben nl.allemaal hetzelfde ond.nr.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Controleer eens of je alle leidingen goed hebt aangesloten. Ik heb me bij het monteren eens vergist en had toen ook geen stuurbekrachtiging meer.