

































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Exact! Dat is absoluut geen TL! Daarbij komt dat een goede spuiter zeer waarschijnlijk behoorlijk dicht bij de originele kleur zal komen. Geloof mij, als de schade goed hersteld is, zul je er om moeten zoeken om het terug te vinden.
Kop-op! Dit gaat helemaal goed komen! Succes met de afwikkeling.


Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 30-04-2008
- Berlingo 2.0HDI 600
- CX 22 TRS
patje74 schreef:Exact! Dat is absoluut geen TL! Daarbij komt dat een goede spuiter zeer waarschijnlijk behoorlijk dicht bij de originele kleur zal komen. Geloof mij, als de schade goed hersteld is, zul je er om moeten zoeken om het terug te vinden.
Kop-op! Dit gaat helemaal goed komen! Succes met de afwikkeling.
alle forumleden, dank voor jullie morele steun!!!!!!!!
Nou, dat valt reuze mee, dat gaat helemaal goed komen, ik dacht minstens dat je hele zijkant eraf lag. Misschien hou je er nog wel geld aan over ook als je het een beetje handig aanpakt.
Beschouw ‘m maar als flink grieperig, binnenkort is ie weer beter en gezond.
Sjako





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Als je TRS echt bijna in concoursstaat was moet je zeker geen andere kopen, want dat lukt je nooit voor 5000 euro. En deze schade moet zeker voor dat bedrag hersteld kunnen worden. Succes!
Ennuh, daarna opnieuw laten taxeren.
Dat ‘concoursstaat’ moeten we denk ik wel met een klein korreltje zout nemen. Mijn TRS is ook getaxeerd op €5000,- maar verre van concoursstaat.
Een hele nette TRS, dat wel. Maar concoursstaat? Nee.
Maar misschien is de mijne te hoog getaxeerd? Of deze te laag?





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik zou zeggen dat een TRS in werkelijke concoursstaat wel richting de 10.000 moet gaan. Dus dan zou de TS haar voor te weinig hebben laten verzekeren.
Maar ja. fftopic


Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 30-04-2008
- Berlingo 2.0HDI 600
- CX 22 TRS
Sjaak81 schreef:Nou, dat valt reuze mee, dat gaat helemaal goed komen, ik dacht minstens dat je hele zijkant eraf lag. Misschien hou je er nog wel geld aan over ook als je het een beetje handig aanpakt.
Beschouw ‘m maar als flink grieperig, binnenkort is ie weer beter en gezond.Sjako
ok, dan ga ik stoppen met piekeren, en een pintje vatten…....
groet, 22 TRS
Tom.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Proost!!!
Maar houd ons op de hoogte.


Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 30-04-2008
- Berlingo 2.0HDI 600
- CX 22 TRS
jaco schreef:Dat ‘concoursstaat’ moeten we denk ik wel met een klein korreltje zout nemen. Mijn TRS is ook getaxeerd op €5000,- maar verre van concoursstaat.
Een hele nette TRS, dat wel. Maar concoursstaat? Nee.
Maar misschien is de mijne te hoog getaxeerd? Of deze te laag?
klopt, beetje overdreven, spoiler klopt nog niet…...en nog wat kleine dingen….......maar toch m’n trots….
hey, trots moet je ook zijn, je hebt er genoeg voor gedaan! Maar littekens kan je ook met trots dragen! Ik zou zeggen, duw/schop die deuk eruit, rij ermee naar de citromobile voor goede verhalen en morele steun en laat haar daarna prachtig spuiten/opknappen etc. Volgend jaar is dit een goed verhaal!
Yke

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
fluidphreak schreef:Ik zou zeggen dat een TRS in werkelijke concoursstaat wel richting de 10.000 moet gaan. Dus dan zou de TS haar voor te weinig hebben laten verzekeren.
Maar ja.
fftopic
Die TRS van Doro van een tijd geleden uitgezonderd, maar 10k voor een tiptop CX is al een bizar bedrag, en helemaal voor een TRS (met alle respect, toch een tamelijk gangbaar type). Lijkt me niet dus.
Die schade ziet er reparabel uit, moet goedkomen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik zei ook: werkelijke concoursstaat, dus alsof hij net uit de fabriek komt. Zo’n TRS bestaat misschien niet eens meer…







Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
22TRS schreef:garagestmarien schreef:Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Wat is een niet originele deur?
Wat bedoel je met niet opgelapt?Met andere woorden, wat wil je wel?
Nou, wie bepaalt wat het mag kosten, de tegenpartij?
Wat is de auto werkelijk waard ? Ik heb ‘m zelf all-risk verzekerd tot 5000,-
Deur, hele auto, was retestrak en roestvrij, moet ik met minder genoegen nemen? Dus het opknappen moet heel goed gebeuren, of anders gaan voor een maximaal bedrag?
Daar pieker ik over dus…..............
Auto is all-risk verzekerd, dus in overleg met je eigen maatschappij schade laten opnemen door expert danwel rekening opsturen. Zij keren uit en verhalen op tegenpartij; een door beide partijen ondertekend schadeformulier bevordert hierbij een snelle afhandeling van de zaak.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Lijkt me idd wel goed te herstellen, wel de deurklinkschelpjes (of hoe het noemt) overzetten. Ik zou niet twijfelen, heb al erger gezien wat prima hersteld werd.
Evt Wel met het schadebedrijf goede afspraken maken over de te gebruiken onderdelen
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
wat ik eigenlijk mis in het hele verhaal, is de schuldvraag;
aan jou foto te zien, kwam de alfa van rechts en had hij/zij voorraag, tenzij jij op een voorrangsweg reed.
In dat laatste geval is de hoogte van de schade niet relevant voor het uitkeren, tenzij de auto idd total-loss is.
Zelfs dan kan je vragen om een total-loss-verklaring met behoud van het wrak (dat kan maar 1 keer ) en de schade-uitkering gebruiken om je dame weer in oude glorie te herstellen ...
Dat de reaparatie goed moet gebeuren, lijkt me logisch, maar dat hoeft ook geen probleem te zijn; er zijn voldoende kundige CX-specialisten te vinden ...
Succes!
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250