2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
schade
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 april 2009 11:01 PM
  [ # 16 ]

Exact! Dat is absoluut geen TL! Daarbij komt dat een goede spuiter zeer waarschijnlijk behoorlijk dicht bij de originele kleur zal komen. Geloof mij, als de schade goed hersteld is, zul je er om moeten zoeken om het terug te vinden.

Kop-op! Dit gaat helemaal goed komen! Succes met de afwikkeling.

Profiel  
 
22TRS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 30-04-2008

- Berlingo 2.0HDI 600
- CX 22 TRS
Gepost: 20 april 2009 11:06 PM
  [ # 17 ]
patje74 schreef:

Exact! Dat is absoluut geen TL! Daarbij komt dat een goede spuiter zeer waarschijnlijk behoorlijk dicht bij de originele kleur zal komen. Geloof mij, als de schade goed hersteld is, zul je er om moeten zoeken om het terug te vinden.

Kop-op! Dit gaat helemaal goed komen! Succes met de afwikkeling.

alle forumleden, dank voor jullie morele steun!!!!!!!!

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 20 april 2009 11:18 PM
  [ # 18 ]

Nou, dat valt reuze mee, dat gaat helemaal goed komen, ik dacht minstens dat je hele zijkant eraf lag. Misschien hou je er nog wel geld aan over ook als je het een beetje handig aanpakt.
Beschouw ‘m maar als flink grieperig, binnenkort is ie weer beter en gezond.

Sjako

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 20 april 2009 11:29 PM
  [ # 19 ]

Als je TRS echt bijna in concoursstaat was moet je zeker geen andere kopen, want dat lukt je nooit voor 5000 euro. En deze schade moet zeker voor dat bedrag hersteld kunnen worden. Succes!

Ennuh, daarna opnieuw laten taxeren.  Wink

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 20 april 2009 11:32 PM
  [ # 20 ]

Dat ‘concoursstaat’ moeten we denk ik wel met een klein korreltje zout nemen. Mijn TRS is ook getaxeerd op €5000,- maar verre van concoursstaat.

Een hele nette TRS, dat wel. Maar concoursstaat? Nee.

Maar misschien is de mijne te hoog getaxeerd? Of deze te laag?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 20 april 2009 11:35 PM
  [ # 21 ]

Ik zou zeggen dat een TRS in werkelijke concoursstaat wel richting de 10.000 moet gaan.  Dus dan zou de TS haar voor te weinig hebben laten verzekeren.

Maar ja.  Surprisedfftopic

Profiel  
 
22TRS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 30-04-2008

- Berlingo 2.0HDI 600
- CX 22 TRS
Gepost: 20 april 2009 11:37 PM
  [ # 22 ]
Sjaak81 schreef:

Nou, dat valt reuze mee, dat gaat helemaal goed komen, ik dacht minstens dat je hele zijkant eraf lag. Misschien hou je er nog wel geld aan over ook als je het een beetje handig aanpakt.
Beschouw ‘m maar als flink grieperig, binnenkort is ie weer beter en gezond.

Sjako

ok, dan ga ik stoppen met piekeren, en een pintje vatten…....

groet, 22 TRS

Tom.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 april 2009 11:46 PM
  [ # 23 ]

Proost!!!

Maar houd ons op de hoogte.

Profiel  
 
22TRS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 30-04-2008

- Berlingo 2.0HDI 600
- CX 22 TRS
Gepost: 20 april 2009 11:53 PM
  [ # 24 ]
jaco schreef:

Dat ‘concoursstaat’ moeten we denk ik wel met een klein korreltje zout nemen. Mijn TRS is ook getaxeerd op €5000,- maar verre van concoursstaat.

Een hele nette TRS, dat wel. Maar concoursstaat? Nee.

Maar misschien is de mijne te hoog getaxeerd? Of deze te laag?

klopt, beetje overdreven, spoiler klopt nog niet…...en nog wat kleine dingen….......maar toch m’n trots….

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 22 april 2009 01:14 AM
  [ # 25 ]

hey, trots moet je ook zijn, je hebt er genoeg voor gedaan! Maar littekens kan je ook met trots dragen! Ik zou zeggen, duw/schop die deuk eruit, rij ermee naar de citromobile voor goede verhalen en morele steun en laat haar daarna prachtig spuiten/opknappen etc. Volgend jaar is dit een goed verhaal!  Wink
Yke

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 april 2009 01:22 AM
  [ # 26 ]
fluidphreak schreef:

Ik zou zeggen dat een TRS in werkelijke concoursstaat wel richting de 10.000 moet gaan.  Dus dan zou de TS haar voor te weinig hebben laten verzekeren.

Maar ja.  Surprisedfftopic

Die TRS van Doro van een tijd geleden uitgezonderd, maar 10k voor een tiptop CX is al een bizar bedrag, en helemaal voor een TRS (met alle respect, toch een tamelijk gangbaar type). Lijkt me niet dus.
Die schade ziet er reparabel uit, moet goedkomen.  Cool

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 22 april 2009 02:30 PM
  [ # 27 ]

Ik zei ook: werkelijke concoursstaat, dus alsof hij net uit de fabriek komt. Zo’n TRS bestaat misschien niet eens meer…

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 22 april 2009 11:31 PM
  [ # 28 ]
22TRS schreef:
garagestmarien schreef:

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Wat is een niet originele deur?
Wat bedoel je met niet opgelapt?

Met andere woorden, wat wil je wel?

Nou, wie bepaalt wat het mag kosten, de tegenpartij?
Wat is de auto werkelijk waard ? Ik heb ‘m zelf all-risk verzekerd tot 5000,-
Deur, hele auto, was retestrak en roestvrij, moet ik met minder genoegen nemen? Dus het opknappen moet heel goed gebeuren, of anders gaan voor een maximaal bedrag?
Daar pieker ik over dus…..............

Auto is all-risk verzekerd, dus in overleg met je eigen maatschappij schade laten opnemen door expert danwel rekening opsturen. Zij keren uit en verhalen op tegenpartij; een door beide partijen ondertekend schadeformulier bevordert hierbij een snelle afhandeling van de zaak.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1142
Geregistreerd: 22-05-2007

Gepost: 25 april 2009 12:17 AM
  [ # 29 ]

Lijkt me idd wel goed te herstellen, wel de deurklinkschelpjes (of hoe het noemt) overzetten. Ik zou niet twijfelen, heb al erger gezien wat prima hersteld werd.
Evt Wel met het schadebedrijf goede afspraken maken over de te gebruiken onderdelen Wink

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 25 april 2009 06:43 PM
  [ # 30 ]

wat ik eigenlijk mis in het hele verhaal, is de schuldvraag;
aan jou foto te zien, kwam de alfa van rechts en had hij/zij voorraag, tenzij jij op een voorrangsweg reed.
In dat laatste geval is de hoogte van de schade niet relevant voor het uitkeren, tenzij de auto idd total-loss is.
Zelfs dan kan je vragen om een total-loss-verklaring met behoud van het wrak (dat kan maar 1 keer Rolling Eyes ) en de schade-uitkering gebruiken om je dame weer in oude glorie te herstellen ...

Dat de reaparatie goed moet gebeuren, lijkt me logisch, maar dat hoeft ook geen probleem te zijn; er zijn voldoende kundige CX-specialisten te vinden ...

Succes!

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook