Hallo Berlingo fanaten .
Heeft er iemand van jullie een gedacht wat zo een opbergbak tussen
de voorzetels zou moeten kosten .
Ik heb deze optie niet genomen bij de aankoop van mijn Berlingo,
maar heb nu wel een beetje spijt dat ik deze niet genomen heb .
Kan je hem makkelijk zelf monteren of kan je dit best in de garage
laten doen .
Ik hoor prijzen van rond de 180 euro gemonteerd , maar lijkt me toch
nogal duur voor enkel die bak . :
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=931917#931917
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
PeterXTR,
Ik had hetzelfde voor.
Prijs incl btw : 168 Euro.
Daar zitten wel (naar ‘t schijnt) bevestigingsstukken bij die op de middenrail moeten vastgemaakt worden zodat die bak er kan op klikken.
Ik vind het ook veel geld en zoek nu een alternatief.
Wat ik ook ergens las is het feit dat met die bak erin, de handrem iets minder makkelijk kan bediend worden, en aangezien ik mijn op/afrit neerwaarts is…
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
Ik vind het ook veel geld en zoek nu een alternatief.
Wat ik ook ergens las is het feit dat met die bak erin, de handrem iets minder makkelijk kan bediend worden, en aangezien ik mijn op/afrit neerwaarts is…
Ehwel als je een alternatief hebt gevonden mag je mij dat altijd laten weten hoor .
Groeten Peter.
Er is ietwat minder ruimte rond de handrem, maar die is nog steeds prima te bedienen. De ruimte in de (uitneembare!) bak is geweldig, erg praktisch imho.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Ik ben hem ook gaan halen bij de dealer. Wel heel gedoe want mocht normaal zaterdag avond na mijn werk nog komen. Stond daar wel schoon voor Piet Snot. Was geen kat en toen ik naar belde wisten ze van niks zo gezegd.
Maar kost 166 euro dacht ik. Of toch iets van die trend. Zelf plaatsen valt heel goed mee.
Handrem helemaal naar boven. 2 boutjes van voor er uit vijzen.
Dan op zoek naar de boutjes van achter onder dat vast geplakt matje in je standaard middentunnel gedoe. (los snijden met zakmes op de plaats waar je die putjes voelt.
Heel die standaard plaat er af halen, maar eerst even de beschermkapjes van de handrem er afpeuteren. Als ze kapot zijn geen probleem zitten 2 nieuwe bij.
Dan je nieuwe onderplaat derop zetten. Wat siliconen aan je boutjes en in de dopsleutel “plakken”. Anders kan je er nooit aan. (Is echt diep. Kon met mijn vingertop zelfs het draadstangetje niet aanrakken.) Aandraaien en klaar is kees.
Ruimte voor de handrem vind ik 100%mee vallen. Ik heb nu zelf niet van de kleinste handjes (eerder kolenschoppen) en ik heb nergens last van.
Is echt wel grote bak trouwens. Al mijn cd’s die ik veel luister zitten er in (stuk of 30), first aid kit die normaal los in je auto ligt (dat klein oranje zakje), papieren en nog wat dingen en is nog maar half vol. Leg er mijn paspoort en toestande allemaal gewoon nog boven op.
Ik zelf vind het persoonlijk wel de moeite die uitneembare bak.
New Berlingo, heerlijke wagen
Bedankt Timmy voor de fijne uitleg.
Iets om op terug te vallen als ik toch de bak zou willen.
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
Timmy schreef:Ik ben hem ook gaan halen bij de dealer. Wel heel gedoe want mocht normaal zaterdag avond na mijn werk nog komen. Stond daar wel schoon voor Piet Snot. Was geen kat en toen ik naar belde wisten ze van niks zo gezegd.
Maar kost 166 euro dacht ik. Of toch iets van die trend. Zelf plaatsen valt heel goed mee.Dank je wel !
Ga mij dan toch ook maar ééntje halen denk ik .
Groetekes.]
Ik vind dat zeker een aanrader die bak.
Heb geen armsteunen. Zitten nog niet in de lichte vracht. Of toch niet toen ik hem bestelde toen ie week uit was. Nu kan ik toch ergens mijn hand kwijt ipv zo johnny achtig op de pook
Veel plezier met het bouten zoeken en terug erop gedraaid krijgen
New Berlingo, heerlijke wagen
Zie ook middenconsoles / armsteun op markt plaats staan voor zeer betaalbare prijzen . Iemand hier ervaring mee ?
Ciao Eric
ik deze 186 euro betaald bij de dealer ik had geluk dat ik een goodwill cheque had van 100 euro.
Maar kan je die bak eruit nemen?
zit voor mij niet in de weg voor men handrem maar heb wel probleem met stofzuigen er tussen
groetjes
Ik denk niet dat de bak eruit kan maar zoveel neem ik nou ook weer niet mee
Komt wel betaalbaar over.
Ciao Eric
bestaan daar consoles van andere merken voor?
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII
Totaal aantal Berichten: 83
- Berlingo B9 multispace
na lange tijd niet meer op dit forum te komen passeer ik dit topic.
Ik heb multispace met die bak in.
bak is met simpele handgreep (zoals aan deur) los te maken en uit de wagen te halen, idd lekker groot en toch nog veel plaats voor bvb handrem te kunnen bedienen.
ik heb aan de andere kant zelfs nog een net gemaakt voor papieren in weg te steken (tussen bak en passagierszetel) wat wel vervelend kan zijn (als je dit al voorkrijgt) is dat als je de armsteun aan je zetels hebt en passagierstoel plat klapt deze bak verwijderd moet omdat de armsteun net te laag komt in combinatie met de bak.
prijs en montage is dan weer iets dat ik niets vanaf weet (fabriek gemonteerd)
Totaal aantal Berichten: 27
- ZX 1.8i Aura Break
- Berlingo Multispace
hallo,
Ik heb bij aankoop van mijn Berlingo in juli 2013 nog zitten twijfelen om die optie te nemen van 200 euro (kids pack), maar je kan dat achteraf ook nog plaatsen. In afwachting (of misschien voor eeuwig) heb ik er een rechthoekig plastic emmer geplaatst, die men nu eenmaal krijgt als verpakking bij aankoop van 10 of 20 kg Rubson kelderdichting (afhankelijk of je een ruim (10kg) of zeer ruim (20kg) console wil) of plastiek/gevelverf…8-)) Dit past er perfect tussen en blijft normaal gezien goed op zijn plaats (schuift niet) en neem je vlot weg…én kost nix ! Je kan hem dsnoods wat ‘aankleden’ zodat het beter past bij het interieur….je kan hem ook uitspoelen of uitwassen, die emmer ; kortom niks dan voordelen en mocht je nu eenmaal geen acrylverf nodig hebben, blijft er nog altijd het containerpark om er één op de kop te tikken.