Hoi
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDiF 138 Ligne Business. De schakelaar voor de sfeer verlichting binnen en de schakelaar van de lane departure warning system zijn niet aanwezig. Is dit een optie die niet bij deze uitvoering hoort of stomweg vergeten dit in de fabriek te monteren?
Verder rijd de dame als een zonnetje en geniet ik van elke kilometer die ik rijd.
het ebbv6 systeem is even wennen, zeker als je gewend bent om jaren te rijden met een CVT automaat.
Groet Richard
Totaal aantal Berichten: 636
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Dat zijn opties die niet in de LB uitvoering zitten.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
sfeerverlichting is dan wel een ‘gimmick’ maar wel een leuke, zeker het feit dat er een dimmer op zit
het draagt echt bij tot de gezellige sfeer in de auto
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik moet anders zeggen dat ik met mijn gele pauper-display type A ook een hele gezellige warme gele gloed in de auto heb.
Mét een dimmer!
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Bij mij staat die sfeerverlichting altijd op het maximum.
Ik vind het erg aangenaam.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:Bij mij staat die sfeerverlichting altijd op het maximum.
Ik vind het erg aangenaam.
dito!
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)
Ik kom helemaal in hogere sferen als ik zo de ervaringen van de Exclusive rijders lees.
Jammer dat er nog geen hobbyist is die het in andere uitvoeringen ook aan de praat krijgt.
C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)
tilanus schreef:Ik moet anders zeggen dat ik met mijn gele pauper-display type A ook een hele gezellige warme gele gloed in de auto heb.
Het blijft je dwars zitten hè Tilanus? Maar je bent al op of over de helft dus een kleurendispay ligt in het verschiet!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
snarf54 schreef:Jammer dat er nog geen hobbyist is die het in andere uitvoeringen ook aan de praat krijgt.
Sfeerverlichting was (is?) een onderdeel van het Pack Luminosité
probleem met sfeerverlichting (c4 grand picasso)
Die sfeerverlichting is een leuk extraatje maar de laatste tijd heb ik hiermee een probleempje. Als ik de motot aanzet dooft de sfeerverlichting. Als ik de sleutel uit het contact haal doet hij het wel… zou net andersom moeten. Vroeger functioneerde het wel goed.
Iemand een oplossing?
Grand C4 - 2.0 hdi - exclusive
Staat de schakelaar op het maximum? als de motor draait?
Want ik denk ook dag het geschakeld is met de verlichting die aanspringt als je bvb een deur open doet e.d. dus mss 2 aparte instellingen.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Ja hoor die staat op max. Het is inderdaad gekoppeld aan deuren en andere verlichting want zoals gezegd doet de sfeerverlichting het wel als ik de motor afzet en de deur open (zoals de andere lichtjes). Maar waarom gaat het niet als ik het contact aanzet??? That’s the question…
Grand C4 - 2.0 hdi - exclusive
Ik heb er eigenlijk nog niet op gelet, maar kan je de sfeerverlichting ook dimmen als je bvb een deur open doet? Anders zou ik durven denken aan de schakelaar waar iets mis mee is?
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken