Nog een keer over de rubberblokken in de veerpoot
keesenannetje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 16-02-2009

Gepost: 23 april 2009 12:31 AM

Als je een veerpoot compleet zou vervangen heb je dan ook weer een goed rubberblok zodat die niet door de motorkap kan schieten.
Heeft iemand misschien een tekening of open gewerkte foto hiervan,
want ik heb het nog niet helemaal door.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 23 april 2009 01:26 AM
  [ # 1 ]

Nee die heb je dan niet. Als je je zorgen maakt over het doorschieten van de veerpoot, moet je kijken naar de staat van de veerpootschotel. Daarin of liever onderop de veerpootschotel zit het bewuste rubber… Zie de foto.   Overigens zit hier nog de beschermhoes tussen de veerpoot en de schotel nog aan de schotel vast… De buitenkant leek wat roestig, dus preventief vervangen. Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken naar de staat van het rubber. De schotel is achtergebleven bij de dealer in Groningen.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 april 2009 01:35 AM
  [ # 2 ]

De staat van de schotel hoeft niet zo veel te zeggen over de staat van het rubber. Onder een goede schotel kan een rubber zitten dat bijna ‘loskomt’. Kijk maar eens in het topic van matthijs309:  
Hier ze je een schotel in uitstekende staat, maar het rubber heeft het toch begeven.
Andersom zegt het ook niet zoveel denk ik.

Als er veel/vaak vocht bij is geweest, kan dat voor een roestige schotel hebben gezorgd, maar vocht is niet erg voor rubber. Is het altijd kurkdroog daar geweest, dan zal de schotel nog prima zijn, maar dan kan het rubber best wel eens uitgedroogd zijn.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 23 april 2009 01:42 AM
  [ # 3 ]

Klopt. De bovenkant zegt niets over de staat van het rubber.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hwhovis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-06-2005

Gepost: 30 april 2009 11:30 AM
  [ # 4 ]

Slijtage van dit rubber kondigd zich altijd aan door een verandering van hoogte die je mijns inziens moet meten tussen de onderkant schotel en de veerpoot. Verschil tussen de veerpoten is ook een indicatie. Het loslaten heeft te maken met mechanische krachten en de mogelijk slechte manier van vulcaniseren tussen de schotel en het rubber.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook