Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Klopt enkel de C4P. Maar wel zowel de korte als de lange versie en (in belgie) enkel icm de exclusive uitvoering waar het standaard opzit.
De reden dat de verkoper hier spreekt van dvd-navi en luchtvering kan wrs gezocht worden in de keuzemogelijkheden van het systeem. Meestal gaat het hier over een lijst keuzemogelijkheden, en dus geen specifieke gegevens. Zo zal navi met HD wrs (nog)niet tussen de mogelijkheden staan. Net als HP vering.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nee Picassoke, dat is op Marktplaats niet het geval.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
xm_turbo schreef:Wel geinig…de eerste link, “Anti-Remsysteem”??? Tja, verzeker je dan maar All Risk
Haha, ja, er staan nog meer van die dingen in die beschrijving.
Omschrijving:
Euro 4, Anti-remsysteem (ABS), airbag bestuurder, alarm, aluminium wielen, trekhaak, radio / cd-speler, parking, power windows, Elektron. Stability Program (ESP), automatische climate control, leder, navigatie, mist, deeltjesfilter, stuurbekrachtiging, bestuurdersstoel, cruise control, elektronische immobilisatiesysteem, xenon koplampen, centrale vergrendeling, zonnedak
Airbag bestuurder…minimaal.
Trekhaak? Voor een aanhangertje met mest? Net zoals die boer die die Ferrari heeft gewonnen.
Parking? Wat parking?
Power windows? Toe maar!
Mist? Waar?
Bestuurdersstoel? Verder geen stoelen aanwezig?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Arjan Verkade schreef:ambijajance schreef:eendmans schreef:Hydraulisch=olie en dus niet lucht.
Luchtvering zit op vrachtwagens of duitsers die proberen ook comfortabele auto’s te maken.
Ahum, maar de vering van een C6 is toch een HP variant = hydraupneumatisch, dus wel een combi van olie/lucht(stikstof).
Gr,
Zoute slak.Stikstof is toch geen lucht? Ik noem dat een gasvorm…
Dit pincipe geld eigenlijk voor elke HP geveerde Citroën.De enige Citroën met luchtvering die ik ken is de C4 Picasso (alleen grand geloof ik?), daar is de achteras als optie met luchtvering te verkrijgen.
Strikt gesproken natuurlijk niet, maar waar komt dan de P van HP vandaan ?
Daarentegen: lucht is grotendeels stikstof, duss…..
Dus ook mijn banden zijn voornamelijk met stikstof gevuld..(over volksverlakkerij gesproken)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Eigenlijk heeft een HP troen een oleopneumatisch veersysteem.
Er zit toch geen water in? Tenminste, als het goed is niet…duss..
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ries schreef:Eigenlijk heeft een HP troen een oleopneumatisch veersysteem.
Er zit toch geen water in? Tenminste, als het goed is niet…duss..
Ja. maar nu ga je ervan uit dat LHM een olie is…...maar het smeert voor geen meter hoor…. Smurfenolie daarentegen…....
Dus eigenlijk is het een HL systeem, van hopeloos.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
fftopic
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 17-12-2004
- ID/DS DSuper 5
- SM 3.0 Carb bvm5
- GS/GSA GSA Break 1299 Cottage
- DS 7 DS7 Crossback E-Tense 4x4
ambijajance schreef:
Dus eigenlijk is het een HL systeem, van hopeloos.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
VERBRUIK.
picassoke schreef:......het hoge verbruik.
Ik heb nu 81 000 km gereden en mijn gemiddeld verbruik zit op 8.6 l / 100km.
Dit zijn rëele cijfers en geen marketing blabla.
Ik vind dit zeer aanvaardbaar voor een auto van +/- 1900 kg.
En neen Picassoke, het interesseert me geen reet dat je misschien in een Duitse auto een liter minder verbruikt. Als morgen een C6 20 liter verbuikt op 100 km, dan zal ik nog steeds C6 rijden.
Waarom?
Daarom.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: VERBRUIK.
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:picassoke schreef:......het hoge verbruik.
En neen Picassoke, het interesseert me geen reet dat je misschien in een Duitse auto een liter minder verbruikt. Als morgen een C6 20 liter verbuikt op 100 km, dan zal ik nog steeds C6 rijden.
Waarom?
Daarom.
hear hear ...
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Re: VERBRUIK.
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:picassoke schreef:......het hoge verbruik.
Ik heb nu 81 000 km gereden en mijn gemiddeld verbruik zit op 8.6 l / 100km.
Dit zijn rëele cijfers en geen marketing blabla.
Ik vind dit zeer aanvaardbaar voor een auto van +/- 1900 kg.
En neen Picassoke, het interesseert me geen reet dat je misschien in een Duitse auto een liter minder verbruikt. Als morgen een C6 20 liter verbuikt op 100 km, dan zal ik nog steeds C6 rijden.
Waarom?
Daarom.
Het gaat me totaal daar niet om, een liter meer of minder zal het verschil niet maken. En gezien het gewicht van een C6 is dit een goed verbruik.
Je moet niet negatief komen doen over wat ik zeg, ik bedoel het heel anders. Ik heb niets tegen u of u C6, ik probeer mijn vader ook te overtuigen om als volgende auto dit te nemen. Dus laat dit duidelijk zijn. In het verleden was er hier eens een discussie over het verbruik en dat van de C6 ligt iets hoger, maar zijn gewicht is ook hoger. Het gaat me hier niet om het feit dat die C6 nu 8,9,10 of 11 liter verbruikt en niet om het feit dat een audi, bmw of mb 8,9,10 of 11 liter verbruikt of dat een C6 beter of slechter is of wat dat ook. Die 2.7 is op vlak van rijcomfort nog altijd een van de beste V6 diesels van het moment, dus daar gaat het mij niet om.
Hetgeen in bedoel is dat iemand die 10.000euro vrij heeft voor een wagen waarschijnlijk ook niet zoveel geld zal vrij hebben voor al de rest. En dus is een verbruik van rond de 9L/100km ook kostelijk. Met de huidige brandstofprijzen valt het nog mee, maar een jaartje terug liet zoiets hem veel meer voelen. In de VS komt er ook stilaan een eind aan de gigantische cilinderinhouden omdat er ook een eind is gekomen en de erg lage brandstofprijzen. Het hoge verbruik begint hun ook veel geld te kosten. Dus voor de gemiddelde amerikaan speelt het brandstofverbruik nu ook een rol, en begint men ook met kleinere cilinderinhouden te werken.
En buiten het hoge brandstofverbruik spelen nog voldoende andere dingen mee zoals hoge verkeersbelasting, hoge verzekeringspremie, dure banden,...
Allemaal dingen waar de C6 niet kan aan doen want ze horen erbij. Elk type auto uit die klasse kost ongeveer evenveel in gebruik. En dat is relatief veel vergeleken met pakweg een C4 1.6HDI. En dat is zeker veel geld voor iemand met maar een “beperkt” budget.
De reden dat MB, BMW en audi hun 2e hands auto’s met dezelfde problemen wel kwijt raken is zuiver te danken aan de status.
Er zijn blijkbaar mensen die het belangrijk vinden om in een MB, BMW, audi te rijden van 10 jaar oud. Die verder totaal voorbijgestreefd is,...
Maar ze rijden wel in een audi, bmw, of MB, met bijbehorende arrogantie.
Die status heeft een citroen, renault, peugeot, of volvo niet. En je ziet ze hier dan ook niet rondrijden in brussel. Terwijl de versleten BMW en MB e.d. hier ontelbaar zijn.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Hé Picassoke en Citroenist, we waren lekker melig aan het doen hier, niet zo serieus en on-topic please…
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Waar ging het ook al weer over, Japio?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
patje74 schreef:Nee Picassoke, dat is op Marktplaats niet het geval.
Op autoscout is het in ieder geval wel zo, dus vandaar men vermoeden.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ries schreef:Waar ging het ook al weer over, Japio?
Geen flauw idee eigenlijk….Volgens mij begon het met 2 goeikope C6 én te koop….