2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
stuurbekrachtiging
Just
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 28 april 2009 10:14 PM
  [ # 16 ]

ja, dat draadeind hoort zo. dat is alleen om het einde van die slang, waar hij overgaat in de leiding vast te zetten. Dat draadeind komt uit een beugel. Aan de linker kant zit een beugel vast geschroeft en die beugel zie je, daar komt dat draadeinde uit. Alleen voor de bevestiging van die slang, net als voor die horizontale onderste slang trouwens. Deze verdeler zit overigens idd met 2 bouten vast op de bak aan de achterkant. En ja, deze heb ik vervangen. Je kunt op de andere foto’s nog bloed zweet en tranen zien zitten op de radiateur Smile

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 april 2009 10:56 PM
  [ # 17 ]

Goed, ik heb intussen een paar foto’s mogen ontvangen.
Waaronder deze:

Mijn vraag terug: waar gaat de gele leiding heen en wat zit daar in de rode cirkel?
Als dat de control valve-unit is heb je hoogstwaarschijnlijk hierin de boosdoener…

Iedereen die een beter antwoord heeft: be my guest.

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Just
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 28 april 2009 11:18 PM
  [ # 18 ]

hoi,
de gele leiding loopt direct naar beneden toe en gaat in het blok waar de groene bol aan vast zit. je kunt de rest van de leiding zien lopen recht onder de rode cirkel, daar zie je 2 verticale leidingen, de rechtse is hett verlengde van de gele cirkel.
aan de moer van de rode cirkel zit een plastic ‘bakje’dat de kabelpartij ondersteund die je rechts van die rode cirkel ziet lopen, dus is niet de control valve unit.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 april 2009 11:39 PM
  [ # 19 ]

Volgens het WPH zitten de ‘flow regulator’ en de ‘control valve’ tussen de HD-pomp en de drukregelaar in het systeem.
Helaas is het boek niet zó uitgebreid dat er voldoende plaatjes voorhanden zijn.
Iemand die meer uitkomst kan bieden in deze kwestie…?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Just
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 29 april 2009 12:38 AM
  [ # 20 ]

hey pascal,
misschien heb je hier iets aan. vanaf de pomp loopt er een slang direct naar het reservoir waar ik de lhm bijvul, zonder iets ertussen, dit is de horizontale slang op het plaatje. vanuit het reservoir gaat er ook een slang direct naar het ‘blok’ waar die groene bol op zit. misschien zit daar de flow regulator en control valve?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 29 april 2009 09:38 PM
  [ # 21 ]

Nee.

De eerste horizontale dikke slang is de aanvoer naar de pomp, de tweede stalen leiding van regelaar naar voorraadvat is de bypass-/ ontlastleiding..
De bewuste klep zit tussen pomp en regelaar volgens het WPH.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Just
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 29 april 2009 09:57 PM
  [ # 22 ]

Ik heb es zitten kijken, en de HD pomp is neem ik aan de pomp die an de v-snaar hangt? Van daaruit gaat geen leiding direct naar de regelaar.. Tenzij deze aan de onderkant van de pomp zit.. Mmm, kan ik eigenlijk wel eens checken.. Laat het je zo weten.

Profiel  
 
Just
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 29 april 2009 10:03 PM
  [ # 23 ]

mmm heb gister avond niet zo best uit mijn doppen gekeken denk ik, er gaat idd een leiding direct van de pomp naar de regelaar, maar daar zit niks tussen..

Profiel  
 
Just
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 23 mei 2009 12:02 AM
  [ # 24 ]

Ik heb een nieuwe vraag over dit zelfde draadje, idd stuurbekrachtiging doet het nog steeds niet, ben een beetje druk geweest de laatste tijd.
Ik bedacht mij dat ik na het vervangen van de drukverdeler, het systeem niet heb ontlucht. Nu weet ik niet of dit noodzakelijk is, want de auto komt wel gewoon omhoog. nu heb ik de auto laten lopen en in de hoogste stand gezet, en vervolgens de ontluchtschroef een aantal keer vast en los gedraaid. na dat ik de motor afzette en de schroef weer losdraaide kwam er nog steeds lucht uit. Dit truukje heb ik een antal keer herhaald, maar er blijft maar lucht uit komen. Ik dacht, misschien niet genoeg LHM, maar de ‘meter’ geeft aan dat er genoeg in zit. Nu zag ik in het reservoir, met lopende motor in de hoogste stand, dat er maar een bodempje in zit. hoort dit?
is het normaal dat er elke keer lucht uit de ontluchtingsschroef komt als ik hem losdraai?
Iemand een idee??

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 23 mei 2009 11:45 AM
  [ # 25 ]

In ieder geval moet met lopende motor en in de hoogste stand het vlottertje tussen de twee streepjes op het kijkglaasje staan. Controleer eerst of je vlotter niet vastzit. Een bodempje LHM lijkt mij niet voldoende.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
Just
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 23 mei 2009 10:34 PM
  [ # 26 ]

Vlotter zat idd vast.. Heb hem schoon gemaakt en veel LHM bij gedaan. zit nu zeker genoeg in..(lekt overigens nergens) Stuurbekrachtiging doet het helaas nog steeds niet…
any ideas???

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 24 mei 2009 04:55 PM
  [ # 27 ]

Auto aan de voorkant even opbokken, dan draait je stuurinrichting lichter, ontlastschroef los en dan je stuur een aantal keren naar links en naar rechts draaien. Om het stuurhuis leeg te krijgen moet je het stuur, dacht ik, volledig naar rechts draaien. Dan draai je de ontlastschroef dicht. Nu opnieuw eens kijken of er leven in het stuurhuis komt…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Just
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 25 mei 2009 05:38 PM
  [ # 28 ]

Ga ik vanavond proberen! 2 vragen, voor de zekerheid:
Dit alles met lopende motor neem ik aan?
Met de ontlastschroef bedoel je de schroef om de druk van het systeem te halen op de voorraadbol?

Profiel  
 
Just
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 25 mei 2009 11:19 PM
  [ # 29 ]

OK, heb ik gedaan, helaas, geen verschil…
Als ik het stuur probeer te draaien, dan hoor ik wel de pomp aanslaan en die blijft pompen zolang ik druk op het stuur uitoefen.
Heb je nog ideeen??

Profiel  
 
citroen9
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008

- C5 3.0 v6 exclusief
Gepost: 26 mei 2009 12:01 AM
  [ # 30 ]
Just schreef:

OK, heb ik gedaan, helaas, geen verschil…
Als ik het stuur probeer te draaien, dan hoor ik wel de pomp aanslaan en die blijft pompen zolang ik druk op het stuur uitoefen.
Heb je nog ideeen??


filter verstopt in het hlm vat ?

gr sjoerd

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook