Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 03-08-2008
- Berlingo 1.6 hdi multispace (EX)
- C3 1.4 HDI exclusive (EX)
- Xsara 1.9 TD Plaisir Coupé
- Berlingo 1.5 bluehdi
- Berlingo 1.6 hdi multispace 2015 (EX)
- Overig Mercedes W123 200D
Mensen heb dus mijn remschijven krom gereden . als ik bij hoge snelheid moet afremen bibbert mijn stuur .
Bij een gewone snelheid heb ik er geen last van , maar ik moet volgende maand naar de keuring zou dit een probleem worden of niet ?
Auto gaat wel nog binnen voor een onderhoud maar zie het niet zitten om + 300€ te betalen voor nog nieuwe remen te steken .
Zou het eventueel wel zelf kunnen doen .
Is er iemand die er ervaring mee heeft , en me wat uitleg kan verschaffen ?
Berlingo is van 2007 , is een 1.6 HDI heeft net 25 000 Km .
Wat zouden de stukken kunnen kosten ?
50€ voor blokken (links rechts)
50€/schijf
Dat is volgens H-base.
Is makkelijk zelf te doen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 03-08-2008
- Berlingo 1.6 hdi multispace (EX)
- C3 1.4 HDI exclusive (EX)
- Xsara 1.9 TD Plaisir Coupé
- Berlingo 1.5 bluehdi
- Berlingo 1.6 hdi multispace 2015 (EX)
- Overig Mercedes W123 200D
En waar kan ik deze bestellen ?
De remdrukcilinder kan ik deze gewoon achteruit duwen ?
Of moet ik de remleiding afkoppelen ?
Gewoon bij een multi onderdelenboer, schrijf even vanwaar je bent dan kan iemand misschien een adres aanbevelen.
Inderdaad remcilinder achteruit duwen met een houtje.
Geen leidingen loskoppelen enkel de remklauwen bij de 2 geleidepennen losmaken.
Verder de remschijven zitten met 1 of 2 kleine inbusboutjes op hun plaats.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zitten je blokken niet gewoon vast en moeten ze even schoongemaakt en gangbaar gemaakt worden? Als ze vastzitten kunnen ze ook als een gek gaan trillen tijdens remmen namelijk..
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 03-08-2008
- Berlingo 1.6 hdi multispace (EX)
- C3 1.4 HDI exclusive (EX)
- Xsara 1.9 TD Plaisir Coupé
- Berlingo 1.5 bluehdi
- Berlingo 1.6 hdi multispace 2015 (EX)
- Overig Mercedes W123 200D
Woon in oost vlaanderen , maar weet er wel enkele auto parts zaken zitten hoor .
Als ik dit zelf doe moet er eigenlijk achter de montage niets meer worden afgesteld of ontlucht ?
Hoe kan ik weten of de blokken vast zitten , is dit op één of andere manier te zien ?
Remzadels openen en dan kun je voelen of de blokken vast zitten, die moeten gemakkelijk uit te nemen zijn.
Achteraf moet je niets ontluchten, wel opletten als je de cilinders terug duwt dat het rempotje (vulpotje in de motorruimte) niet overstroomt, is slecht voor de lak.
Vergeet ook niet om de achterzijde van de remblokken met koperpasta (heb ik in een spuitbus van motip ca. 5€) in te smeren.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Kunt ge die remcylinders zo terug duwen, of moet ge die terugdraaien :
Bij mijn 1.4 is het zeker duwen, dacht niet gelezen te hebben dat het bij een andere Berlingo anders is.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Duwen. Alleen als de handrem op de betreffende klauw zit is het draaien Bij een Berlingo is het dus gewoon duwen.
Ik wil graag deze topic opnieuw gebruiken, omdat mijn schijven (en blokken) ook versleten zijn en vervangen moeten worden.
Er staat 130.000Km op de teller van mijn 2.0HDi 2004.
Volgens mijn garage is het tegenwoordig normaal dat de schijven niet zo heel lang meer mee gaan.
Afijn, ik ga het zelf doen, maar heb toch ff een paar vragen aan jullie.
Wie weet hoe je het verschil kunt zien tussen de verschillende typen schijven? (Bosch / TRW)
Want als ik bij de diverse aanbieders kijk, zie ik best veel verschillen.
Heeft er iemand ervaring met geboorde / gegroevde schijven?
http://www.piecesauto-tuning.com/boutique/articles/2_4004_4310_4563_8920/189986.html
Is het nodig om een montage set erbij te nemen? (clips)
Ik hoor het graag.
Met remmen die trillen bij remmen kom je niet door de APK. Eigenlijk altijd: remschijven krom.
Remschijven die krom zijn, kun je ook recht maken door ze af te (laten) draaien.
Kost in een locaal sleutel cluppie ongeveer €5,00 per schijf.
Zolang die dikte tenminste niet onder de minimum fabriekswaarde komt (APK controle punt).
Er is een tijd geweest dat goedkope remschijven krom trokken.
Toch heb ik een half jaar geleden, als deel van een grotere bestelling, 2 nieuwe schijven gekocht.
Via Ebay in Duitsland voor €12.50 p/s (excl. €15,00 verzendkosten). Paar nieuwe blokkies erop en geloof het of niet, alles is nog steeds trilvrij.
Overigens er zijn voor de berlingo veel verschillende soorten maten en diktes.
Ook die met die gaatjes ben ik bij deze duitse leverancier tegengekomen.
Extra remvermogen, speciale remblokkies maar wel minder duur dan de originele (Brembo??).
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
trouwe schreef:Met remmen die trillen bij remmen kom je niet door de APK. Eigenlijk altijd: remschijven krom.
Is geen afkeur hoor
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik wilde net zeggen… er moet wel iets héél erg mis zijn voor het apk afkeur MAG zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij de remmen geldt eigenlijk dat de remvertraging in orde moet zijn. Verder mogen de handremkabels en remslangen niet gescheurd zijn.
Op http://www.autopartsonline.nl kun je meestal wel zien welk soort je moet monteren. Geboorde schijven willen nog wel eens barsten, NIET doen! De exemplaren die niet barsten heb je niet voor onder de 100 euro per schijf. Gegroefde schijven is een optie, maar waarschijnlijk overbodig.
Remschijven maakt qua merk niet uit. Van belang zijn de volgende zaken:
Diameter schijf, massief of geventileerd, dikte schijf (dit hangt ook van massief of geventileerd af).
Remblokken kunnen wel verschillen, daarvoor moet je even kijken welk merk remklauw er op je auto zit.
waterman schreef:Ik wilde net zeggen… er moet wel iets héél erg mis zijn voor het apk afkeur MAG zijn.
Mmmmmm.. als dat zo is…. Dan ga ik mijn beklag doen.
Wat is je bron waaruit blijkt dat “het afkeur MAG zijn”?
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D