Ik heb bij mijn voorste ruitensproeier nooit niet echt veel druk en het duurt soms wel een kleine 5 sec. voordat het goedje op de ramen sproeit. Dit in tegendeel van me achterruitsproeier, deze doet het met 2 sec. en spuit met hoge druk.
Wat kan de oorzaak zijn dat die voorste sproeier zo is? Heb ik lekke slangetjes ofzo (ik zie verder geen vloeistof op de motor liggen of op de vloer na het sproeien)
En zitten de voor en achterkant op dezelfde pomp? zoniet kan het dan zijn dat er iets mis is met de voorste pomp?
Ik zou het graag gefixt willen hebben, want die pisstraal die er nu uit komt helpt niet echt. En nu met al die kleine ééndagsvliegen allemaal is het wel handig als het goed werkt.
Citroen Xsara 1.4i Ligne Prestige (1998)
Je moet even met een spelt e.d in die gaatjes purken. Die willen nog wel is verstopt zitten.
Bart1989 schreef:Je moet even met een spelt e.d in die gaatjes purken. Die willen nog wel is verstopt zitten.
Heb ik al gedaan, want in het begin piste de sproeier naast het glas. Dus had ik `m eerst afgesteld en daarna even doorgeprikt.
Kan er misschien ook prut in de slangetjes zitten?
Citroen Xsara 1.4i Ligne Prestige (1998)
Dat kun je beter aan iemand anders vragen, zoveel verstand heb ik er ook weer niet van


Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-01-2008
- Xsara Picasso 2.0 16v difference automaat
misschien is doorblazen een optie
Tally schreef:misschien is doorblazen een optie
Slang loskoppelen en compressor er op zetten, is indd misschien een optie!
Citroen Xsara 1.4i Ligne Prestige (1998)
Kijk ook even aan de bijrijderskant bij het scharnier van de motorkap. Bij mij zat daar een knik in omdat het scharnier de slang wegdrukte.
Ik heb het slangetje een eindje terug gedrukt en daarme was het probleem verholpen.
Vossie schreef:Kijk ook even aan de bijrijderskant bij het scharnier van de motorkap. Bij mij zat daar een knik in omdat het scharnier de slang wegdrukte.
Ik heb het slangetje een eindje terug gedrukt en daarme was het probleem verholpen.
Daar zal ik ook eens even na kijken .. handige tip!
Citroen Xsara 1.4i Ligne Prestige (1998)
Er zitten ‘anti-terugstroomklepjes’ in die t-stukjes geloof ik. Ik had hetzelfde probleem in de Saxo en het motortje begaf het op een dag doordat ik het zo flink moest laten pompen. Na vervangen van die t-stukjes en de pomp, werkt het nu weer super. [/list]
Er zitten ‘anti-terugstroomklepjes’ in die t-stukjes geloof ik. Ik had hetzelfde probleem in de Saxo en het motortje begaf het op een dag doordat ik het zo flink moest laten pompen. Na vervangen van die t-stukjes en de pomp, werkt het nu weer super.
Het probleem is opgelost, mijn hoekstuk die de 2 rubber met elkaar verbind heeft ooit een klem gezeten, want de ene helft was een beetje plat!
Nu straalt ie `t lak van de auto af
Citroen Xsara 1.4i Ligne Prestige (1998)
xsara_LP schreef:Het probleem is opgelost, mijn hoekstuk die de 2 rubber met elkaar verbind heeft ooit een klem gezeten, want de ene helft was een beetje plat!
Nu straalt ie `t lak van de auto af
dan vraag ik me af wat je in het expansievatje hebt zitten