2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De Visa Plein Air, 1400 met 2 webers en vijfbak…
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 24 mei 2009 06:08 PM
  [ # 16 ]

Wat een leuke Plein Air en inderdaad: wat een schitterende plek om een Citroën te kopen!
Ik had al vaker van ze gehoord en heb ook wel eens met ze gemaild. Nu weet ik tenminste hoe het eruit ziet.  Wink

Hoe staat het ondertussen met de Plein Air?

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 25 mei 2009 03:12 AM
  [ # 17 ]

Dankje.

De stand van zaken: ik wacht nog op de kentekenpapieren. Ga de verkoper morgen nog maar eens bellen, waarschijnlijk is hij ze gewoon vergeten op te sturen. De papieren zijn er wel, ik heb ze namelijk in mijn handen gehad bij de aankoop, maar toen ik de auto op ging halen, waren ze er niet.
Ben benieuwd.

Verder waren de sleutels kwijt. Op de sloperij gezocht naar sloten, maar het contactslot van een satellietenvisa bleek anders te zijn dan van de latere visa’s en C15’s en dus ook de 205.

Met de sloten naar de plaatselijke sleutelboer gegaan, een paar blanco sleutels opgehaald, sloten opengepeuterd, anderhalf uur prutsen en vijlen, met als resultaat dat ik voor zowel het contactslot als het kofferbakslot weer passende sleutels heb. Vooral het contactslot was wel even een uitdaging waar nog het nodige meet en rekenwerk aan te pas kwam. Het kofferbakslot was een klusje van hooguit een kwartier.
Nu de portiersloten nog (weer een ander soort sleutel Confused )

Ik heb de motor even aan het lopen gehad, maar alleen op 2 cylinders.
De bougies, rotor en verdelerkap vervangen, en nu loopt hij lelemaal niet meer…

De bougies die eruit kwamen zaten ook lekker onder de zwarte drap (olie), kan dit misschien een aanwijzing zijn waarom hij niet wil lopen?

Verder moeten de voorspatborden worden vervangen, de voorste binnenschermen even netjes gefixt, want die zijn al een keertje verprutst.
En de kap heeft een nieuwe achterruit nodig, en moet even opnieuw gestikt worden.

In het motortje heb ik dus nog niet zo veel inzicht, maar verder een redelijk overzichtelijk project.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 mei 2009 03:25 AM
  [ # 18 ]

Bougie’s eruit.
Gas planken en houden, 10-15sec doorstarten.
Cilinders zijn nu leeg.

Hoe oud is de benzine? Heb je die al verandert?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 25 mei 2009 03:28 AM
  [ # 19 ]

Ik heb er 5 liter benzine bij ingegooid, geen idee wat er verder nog in de tank zit. Hij krijgt wel brandstof, dat is zeker.
Zou het verstandig zijn om de tank eerst eens leeg te maken?

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 25 mei 2009 03:46 AM
  [ # 20 ]

Dat lijkt me sowieso wel handig. Heb je enig idee hoe lang de Visa heeft stilgestaan? Er kan dan behoorlijk wat prut in de tank zitten.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 25 mei 2009 03:51 AM
  [ # 21 ]

Het ding was al 6 jaar in het bezit van de vorige eigenaar, waarschijnlijk heeft hij er geen kilometer mee gereden. Hooguit een keer naar buiten voor de foto’s.
Ik ga dat binnenkort maar eens proberen. Dit project heeft niet echt prioriteit, en zolang de papieren er nog niet zijn is het ook niet echt handig om veel geld in het wagentje te gaan steken.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 mei 2009 03:55 AM
  [ # 22 ]

Ja en nee.
Ruikt de benzine rot of toch genoeg naar benzine?
De 2cyl die niet mee werken, vonken die wel?
Met 2 man moet je zijn, bougie eruit (kabel erop) en de buitenkant tegen het blok houden, dan de andere laten starten.
Ik hou de bougie meestal vast met een geisoleerde tang, geen goesting voor een schokbehandeling. Rolling Eyes
Je moet ze mooi blauw zien vonken.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 25 mei 2009 12:08 PM
  [ # 23 ]
paso schreef:

Ik hou de bougie meestal vast met een geisoleerde tang, geen goesting voor een schokbehandeling. Rolling Eyes

Mr. Green

De benzine ruikt nog wel goed. Ik heb ook al geprobeerd te starten met een scheutje verse benzine in de carburateur. De volgende stap is inderdaad even kijken of de boel vonkt.
Maar die olie aan de bougies duidt niet op kapotte zuigerveren ofzo? Daar maakte ik me een beetje zorgen om.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 mei 2009 09:47 PM
  [ # 24 ]

Als die bougie niet vonkt verzuip je die cilinder, samen met de koolaanslag vormt dat ook een zwarte drab.
Het kan natuurlijk dat er meer aan de hand is maar kijk eerst of er een vonk is, dan kun je nog in paniek slaan. Surprisedops:

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 25 juli 2009 02:56 AM
  [ # 25 ]

Mijn vader heeft zijn cabrio afgelopen week ter keuring aangeboden bij de RDW in Groningen. Omdat er aan het rechter voorscherm gelast is, leek het mij verstandiger om de auto eerst in te voeren, en als dat achter de rug is de auto rijklaar te maken. Het is nu namelijk nog duidelijk te zien dat dat chassisnummer daar altijd al gezeten heeft, en als ik met het wagentje klaar ben zal dat allemaal niet zo duidelijk te zien zijn.

De keurmeester had blijkbaar niet zo heel veel zin om zijn werk te doen, en dus verder te kijken dan zijn neus lang is, want mijn vader werd onverrichter zake weer naar huis gestuurd, en eind van de week moet het ding er een dag gebracht worden voor en identiteitsonderzoek ism. de politie Confused Ik ben erg benieuwd wat ze denken te vinden… Wat een gedoe om zo’n stuk oud ijzer zeg, pure geldklopperij als je het mij vraagt
Evil or Very Mad

Als die hele boel achter de rug is gaan we er pas in investeren en er een APK-tje opflansen. Dus, blokje aan de loop en een beetje laswerk aan de voorste binnenschermen. Een setje koplampen en een achterlicht hebben we in Nehren gekocht en liggen dus al klaar. Alle lampen en andere elektrische uitrusting werkt, dus ik verwacht geen grote problemen.
Zou toch wel leuk zijn als we er deze zomer nog mee de weg opkunnen!

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 28 juli 2009 10:30 PM
  [ # 26 ]

Jippie, de visa is vandaag onderzocht door de RDW, en binnenkort zullen de kentekenpapieren op de mat ploffen Very Happy

Nu gaan we aan de slag met wagentje. Eerst het motortje maar eens laten draaien.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 29 juli 2009 11:08 PM
  [ # 27 ]

Gisteren even de tankvlotter uit de tank gevist. Die zat aan de buitenkant helemaal volgekoekt met een of andere bruine aanslag.
Door het gat van de vlotter ook maar even met een schroevendraaier over de bodem van de tank geschraapt, en dat voelde ook aan alsof er een beste laag rommel onderin die tank ligt. Het is geen drab die aan de schroevendraaier blijft zitten, maar gewoon vaste stof.

De volgende stap zal dus zijn om de tank leeg te pompen, en ‘m er onderuit te vissen om schoon te maken.

Iemand tips waarmee? Misschien kan ik de tank op zijn kop leggen en de rommel gewoon met een vlakke hand losslaan. Of door het gat van de tankvlotter met een hogedrukspuit gaan blazen.

Ik ben trouwens benieuwd wat het is, die bruine aanslag, en of er een middel is om het weg te spoelen. Het lost in ieder geval niet op in benzine.

Toch grappig, hoe vaker ik naar zo’n Visa cabrio kijk, hoe lelijker ik ‘m ga vinden Laughing  Toch veruit de lelijkste visa die ooit is gemaakt, en dat geeft zo’n wagentje toch ook een zekere charme…

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 30 juli 2009 02:14 AM
  [ # 28 ]

Dat is gom van vergane benzine.
Carburator cleaner ruimt dat normaal op en ik dacht dat Aceton het hoofdbestanddeel is (of was dat bij remreiniger???).

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 30 juli 2009 09:22 PM
  [ # 29 ]

Ja, dat spul ruikt inderdaad naar aceton. Ik heb nog 3 liter staan volgens mij, daar maar eens mee proberen.

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 01 augustus 2009 11:16 AM
  [ # 30 ]
C15GrandVolume schreef:

Toch grappig, hoe vaker ik naar zo’n Visa cabrio kijk, hoe lelijker ik ‘m ga vinden Laughing  Toch veruit de lelijkste visa die ooit is gemaakt, en dat geeft zo’n wagentje toch ook een zekere charme…

Mee eens! Waarom denk dat ik de mijne bredere banden (wellicht zelfs op Chrono velgen), een C15 neus (met clignoteurs in de bumper en spatschermverbreders), een voorbumperspoiler, een dikker ogende uitlaat en een andere kleur (wit) geef? Wink

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook