10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10
   
De XM V6.24 Exclusive van Lampie
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 08 april 2010 09:01 PM
  [ # 136 ]
Brian schreef:

Onderdeelnr. voor de Fenix 4 is:

1929 52 t/m 6048 (Niet meer leverbaar)
1929 1Z vanaf orga 6049 t/m orga nr. 6778 (Niet meer leverbaar)
1929 W3 vanaf orga nr. 6779 (Niet meer leverbaar)

Cool. Dus er zijn 3 versies geweest.
Zeker met de identificaticodes S101800101, S101800102 en S101800103?
Ik heb S101800102, en mijn ORGA-nr is 7184 uit m’n hoofd. Nummers zijn dus niet in chronologische volgorde?

In ieder geval is in de laatste batch (vanaf ORGA 6779) de ECU gewijzigd zodat de startcode omzeild kan worden met de Centrale Vergrendeling. Dan vermoed ik dat de tweede batch voor de wijziging van de cilinders is geweest. Als ik nu een oudere ECU gebruik, ben ik dan m’n CV-bypass kwijt? Of heb ik al niet meer de originele ECU en werkt dat ook op een oudere variant?

Een forumlid heeft me al benaderd en heeft ws een ECU voor me liggen, en ook Bart Ebben heeft gunstig gereageerd op mijn bod.

Ik zag hier op het aussiefrogs Citroën-forum nog een artikel over het resetten/opnieuw inregelen van de ECU, dat kan ik nog wel proberen, maar daar staat ook iets over een ADC-code die ik nodig heb voor de Lexia. Wat is die ADC-code?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 april 2010 12:18 AM
  [ # 137 ]

Mijn injectiecomputer zal van de eerste type zijn, maar deed het perfect met jouw motor very good .

Of je moet erg veel waarde hechten aan het omzeilen van de code via de cv, maar ik vermoed dat er weinig XM 24v verkocht zijn met zulke injectiecomputers. Ik zou zoeken naar een goede FENIX4 injectiecomputer.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 09 april 2010 02:05 AM
  [ # 138 ]

Nee, ik hecht juist géén waarde aan die cv-bypass, weet je hoevaak ik die code ingetikt hebt met als reactie 4 piepjes ? Wink
Serieus, die bypass maakt het nut van de code ongedaan. Ik hoef het niet terug, morgen ga ik toch klooien met die code dus dan haal ik het er wel uit.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 10 april 2010 04:42 PM
  [ # 139 ]

Vandaag de ECU maar eens opengemaakt nadat gisteren m’n bestuurders-portierruit weer eens naar beneden donderde. Nieuwe kabel ingedaan, maar de rest van het mechaniek is ook beschadigd.

Niets te zien aan de ECU natuurlijk, en een ECU met bekende startcode wordt ook lastig. Jammer, ik vind het wel prettig zo’n code.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 10 april 2010 10:15 PM
  [ # 140 ]

jammer dat je ruit naar beneden is gedonderd en daarmee het ruitmechniek heeft beschadigd Sad .

Er waren toch forummers die een FENIX4 ECU hebben aangeboden of vroegen ze teveel ervoor?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 11 april 2010 01:25 PM
  [ # 141 ]

1tje, klopt, maar geen code, bovendien reageert ie niet meer. Kreeg van wimb nog de tip om op het duitse ACC te kijken, maar mijn duits is niet zo goed ...

Het mechaniek is beschadigd omdat de kabels loszaten, dan komen er teveel wikkels in de trommel. Als de kabel breekt heb je minder kans op dat probleem. Afijn, die reparatie was ook van korte duur, ik had de tang niet liggen om de eindpotjes eraan te krimpen. Hoopte dat het met de bankschroef ook vast zou zitten, maar nee ... *poenk* hoorde ik, toen ik m’n raam weer dicht wilde doen.

Och, ik word er wel geoefend in zo, daarbij moet ik nog 3 andere deuren uit elkaar halen ... LA gaat het raam ook niet open terwijl het motortje draait, RA heeft een probleem met de CV en RV moet open omdat m’n buitenspiegel niet functioneert. Confused
Volgend weekend die tang maar eens lenen, en dan ertegenaan!

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 11 april 2010 07:07 PM
  [ # 142 ]

Interessant, vanmiddag een stukje gereden en toen was het gebrul/gebrom weg ... reageerde ook een stuk beter op het gas ...

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 13 april 2010 01:57 PM
  [ # 143 ]

Gisteren 300 km gereden en het gebrul/gebrom is niet helemaal weg heb ik gemerkt, bij een koude start doet-ie het nog een beetje maar na enkele meters is dat ook over. Het zal ‘m toch in het inregelen zitten denk ik.

In ieder geval heb ik een ECU met bekende startcode kunnen regelen, die kan dan mooi op de plank met reserveonderdelen.
Iedereen bedankt voor het helpen zoeken / aanbieden. Smile

Groetjes Erik!

Profiel  
 
 
10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook