Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Lampie schreef:De bougieKABELs zijn zwart ... met opdruk ...
Het schommelen is met rijden, met half gas. Hoe leg ik dit nou weer uit? Schok-schok-schok doet het. Alsof ik met wiebelende voet op het gaspedaal zit.
Ik denk dat je dan te weinig toeren maakt, dan wil de motor inderdaad wat hikken ondanks de enkele balansas .
Als ik te weinig toeren maak herken ik dit wel, maar het is een producteigenschap.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
En een lekke electroklep, goed, maar waarom gaat ie dan weer dicht bij 3000 toeren? Is duidelijk merkbaar, auto wordt stiller en schiet vooruit…
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Geen idee, ik heb mijn oude ACAV elektroklepjes nog die mag je gebruiken om te testen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
De witte troep in de oliedop was weer aan het verdwijnen, heb de dop schoongemaakt om te kijken of het terugkomt.
Ik verlies wel langzaam koelvloeistof en dat is logisch, want af en toe ruik ik het ook. Maar bij zo’n V6 zit de waterpomp buiten het blok, in de V. Als die lekt is dat natuurlijk ook te ruiken. Wordt dus zoeken, maarreh ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier ligt al een paar weken sneeuw…de ene keer wel wat minder dan de ander, maar toch…
Vandaag heb ik de Lexia aan m’n auto gehangen, op de CarPC geïnstalleerd natuurlijk
Ik kon niet alles uitlezen, het airbagspul liet zich niet uitlezen, de spiegels ook niet, maar de rechterspiegel doet het ook niet. Hoewel ik wel wat hoorde klikken ergens onder de middenconsole, toen ik op ‘uitlezen’ drukte.
Helaas is het uitlezen van het MM van de ZPJ4/Fenix4 vrij beperkt. Had toch wel verwacht dat ik olietemperatuur, en vooral de stand van de ACAV-kleppen had uit kunnen lezen. Voor dat laatste zal het dus de boel eraf slopen worden. Als het weer warmer wordt.
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Lampie,
Ruik je de koelvloeistof binnen of buiten de auto? Indien binnen kun je aan een lekke kachelradiator denken, met een natte passagiersvloer/mat.
Het is nogal een klus om bij de uitwendige waterpomp te komen, Lucas had zijn ZPJ multiriemen vervangen:
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/167576/
Succes verder met het aansluiten van de CarPC, hopelijk kun je het goed krijgen en veel info uitlezen .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Nee ruik het buiten, maar de laatste tijd al niets meer geroken. Kreeg deze week wel éénmalig kortstondig KVS-niveaulampje bij het starten. En wat bleek, het niveau zat iets onder het merktekentje. Heb nu eindelijk gezien wat min en max is.
De ZPJ2 multiriem heb ik zelf ook al een keer vervangen, was wel leuk dat ik niet wist dat de dynamoriem er eerst af moest. Die heb ik vlak daarna moeten vervangen…
En als je dan de verrassing krijgt dat de thermostaat een maand later ook de geest geeft, en later ook nog een keer een niet passende motorsteunrubber uitprobeert heb je in korte tijd die motorsteun 3 keer los en vast gehad. Ben er nu best handig in, met 2 krikken en een paar assteunen is het goed manouvreren.
Oh… en had ik nog m’n eerste botsing ook vandaag. Kwam bij een kruispunt aanrollen, stond er iemand midden op de weg z’n bumper weer vast te klikken, alles onder controle maar 5 meter bij ‘m vandaan werd de sneeuw ineens ijs ... weg grip, koppeling in hielp niet, remmen op de motor was zinloos, gelukkig was m’n snelheid zodanig laag dat we beiden geen schade overhielden. Geluk bij een ongeluk!
Tja, hier in IJmuiden is het zout al op denk ik…
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Je kunt nu dus geblinddoekt de multiriemen vervangen bij jouw ZPJ4 . Let er wel op dat de ZPJ4 in ieder geval een iets langere multiriem heeft voor de water- en aircopomp dan de ZPJ, mocht je die ooit nog eens vervangen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Lampie schreef:
Oh… en had ik nog m’n eerste botsing ook vandaag. Kwam bij een kruispunt aanrollen, stond er iemand midden op de weg z’n bumper weer vast te klikken, alles onder controle maar 5 meter bij ‘m vandaan werd de sneeuw ineens ijs ... weg grip, koppeling in hielp niet, remmen op de motor was zinloos, gelukkig was m’n snelheid zodanig laag dat we beiden geen schade overhielden. Geluk bij een ongeluk!
Tja, hier in IJmuiden is het zout al op denk ik…
Dat blijven tenenkrommende situaties , gelukkig reed je langzaam. Een XM blijft glijden met z`n massa…
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
De afgelopen dagen heb ik even met de Lexia zitten spelen en zo kom ik toch wat dingen te weten:
Met de Lexia krijg ik geen verbinding met m’n airbag en ook niet met de spiegel.
Storingen startblokkering:
- Geen communicatie met inspuitsysteem
- Geen communicatie met HF-ontvanger
Storingen airco:
Teveel om te onthouden (heel veel kleppen), heb het gereset maar nog niet opnieuw uitgelezen.
Een interessante vind ik wel: ‘Storing temperatuur koelvloeistof’. Is dat inderdaad van m’n koelvloeistof of van het koudemiddel?
Zo heb ik ook nog een vraag over die volautomatische airco: Bij m’n vorige wagen was het zo dat die pas ging blazen als de motortemperatuur een beetje behaaglijk was, deze begint meteen te loeien.
M’n rechterspiegel valt ook niet te bedienen, ik ging eigenlijk uit van het motortje maar waarschijnlijk is de bedienings-unit dus kapot, of de stekker ligt los? Waar vind ik die?
Hetzelfde geldt voor m’n HF-ontvanger. Die zit voor zover ik weet ergens onder de airbag verstopt, als ik die nou vervang, kan ik dan m’n eigen sleutel weer inleren?
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Over je volautomatische airco, die hoort meteen te loeien als het knopje AUTO icm de voorruit is ingeschakeld. Zo wordt condens snel van de voorruit weggehaald.
Probeer eerst een ander bedieningspaneeltje voor de buitenspiegels, kijken of het probleem daarin zit voordat je gaat zoeken naar stekkers en bedrading. Volgens mij zit achter het deurpaneel een stekker van de buitenspiegel, ook bij de voet van de buitenspiegel.
Probeer eens de stekker van het pincode toetsenbord eruit en erin te doen en dan weer uitlezen.
De HF ontvanger is gekoppeld aan de sleutel, lijkt me dat je de HF ontvanger nieuw moet bestellen bij de citroen-dealer. Maar eerst de stekker van het toetsenbord doen en uitlezen voordat je de HF ontvanger besteld.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
AUTO met VOORRUIT? Bij het indrukken van de Voorruit/ontwasemknop gaat het Auto lampje uit. Dan branden het oranje lampje naast de ontwasemknop en de groene naast AC. Verder niets. Vervolgens wordt het blazen langzaam opgevoerd, omdat niemand zit te wachten op een storm koude lucht. Terwijl langzaam aan de temperatuur van de lucht stijgt, gaat de aanjager steeds harder blazen.
Ik moet zeggen, ik heb het hier over hoe het in een Type 2 werkt. Misschien is het in een type 1 anders.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik denk dat ik me vergis, het is idd het AC knopje icm de voorruit.
Bij andere Citroën modellen zoals de Xsara werkt het wel met stand AUTO en de voorruit.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Goed, na een paar keer uitlezen en resetten van de startblokkering heb ik weer een werkende sleutel. Wilde gisteren de auto op slot doen en toen ik de sleutels uit m’n zak pakte ging de auto ineens op slot en begonnen de knipperlichten te branden ! Da’s nieuw voor mij…
Wel mooi dat de aftermarket CV en de originele niet overhoop liggen met elkaar, als ik ‘m met de ene op slot doe gaat ie met de ander meteen open, niet nog een keer op slot.
Ook de airco opnieuw uitgelezen na een reset en ‘storing koelvloeistoftemperatuur’ blijft. Dat zal de reden zijn dat ie bij mij meteen begint te loeien met een koude start. Interessant, dat er geen storing is voor een leeg aircosysteem.
Wat betreft de rechter buitenspiegel, een ander knoppenpaneeltje heb ik al eens geprobeerd maar geen effect. Stekker in de spiegel zit goed vast. Ik heb nog een ander motortje liggen, maar ik zal toch op zoek moeten naar de bedieningsunit, ben ik bang…
Groetjes Erik!
Lampie schreef:
..............., maar ik zal toch op zoek moeten naar de bedieningsunit, ben ik bang…
Heb ik eventueel nog liggen….
Hans.
ff multimeter bij de stekker van de spiegel plaatsen en op de knopjes drukken. Meten is weten
Ouwe mopperkont