Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
[quote data=”” author=“Penny Lane” date=“1252147597”][quote data=”” author=“karel” date=“1252147597”][quote data=”” author=“Penny Lane” date=“1252147597”]BX 19 RD stond er af-fabriek al op. Heuliez was wel eens door de BX 19 TGD plaatjes heen.
Nee, dat betekent dat je een geimporteerde auto hebt.
Er is eind 1993 een hele stapel 1900 diesel breaks geimporteerd, ik vermoed door een leasemaatschappij. Die kwamen voor zover te traceren uit België, daar is de 19TGD namelijk nooit zo genoemd, maar, jawel, 19RD blijven heten.
Ik heb er zelf ook (nog) zoeen gestald staan, een 19RD met kenteken HF-LT-40, uit november 1993.
Nog even terug naar het import-verhaal voor een hele batch BXen, eind ‘93. Ik heb mijn ORGA nummer eens even opgezocht: 6143. Dat zou 3 september 1993 moeten zijn. Eerste afgifte in Nederland was 20 dagen later, op 23 september 1993. Weet iemand hoe die handel in elkaar zat? Kennelijk zijn die auto’s met een noodgang via de Belgische verdeler naar NL gehaald? Of is er gewoon een batch België-spec Breaks in NL geparkeerd?
Edit: volgens deze calculator zijn beide auto’s een dag ouder. Maar dan nog…
Derk
Aldus het draadje over mijn BX-en. Wie van jullie heeft een BX19RD Break van laat 1993? Wat voor ORGA nummers/datums horen daarbij? Ik ben daar, met die hele geschiedenis over een batch kennelijk Belgische Breaks, wel benieuwd naar!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!