Ik zwerf nu al enige tijd rond op dit forum en heb inmiddels heel wat van jullie geleerd.
Ik wil jullie nu mijn Athéna voorstellen:
Tijdens vakantiewerk in pakweg 1979 was ik helemaal gek van de bruine CX van de eigenaar van de zaak. Ooit wilde ik zelf zo’n auto hebben. Voorlopig moest ik het doen met een AK400 met zicht langs de pedalen op de weg.
Na 30 jaar is het er dan toch van gekomen: vorig jaar voor mijn 50-ste verjaardag heb ik haar gekocht en darom Sarah gedoopt.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooie Cx. Alsnog gefeliciteerd!
Pas wel op, want als je de roestpreventie laat versloffen heb je met je CX ook zo weer uitzicht naar onderen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Mulder schreef:Mooie Cx. Alsnog gefeliciteerd!
Pas wel op, want als je de roestpreventie laat versloffen heb je met je CX ook zo weer uitzicht naar onderen…
Ze zit van tot tot teen onder de dinitrol.
Sarah is behoorlijk vettig
Afgelopen week is ze op APK keuring geweest en met vlag en wimpel geslaagd.
Ik heb nu heel stoer besloten om het onderhoud zo veel zelf te gaan doen.
Aangezien vrouwlief heeft besloten om me binnenkort te gaan verlaten (inclusief haar inkomen maar dat is uiteraard nog het minst) is dat financieel ook wel welkom. Ik wil haar (en nu bedoel ik weer de auto ) het liefst als mooi weer auto houden.
Als ze niet buiten komt slaapt ze netjes onder de dekens.
Ik heb inmiddels een paar oprijbokken, een garagekrik en wat steunbokken op de kop getikt. Verder probeer ik mijn linker hand in een rechter te veranderen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooie auto, succes!
Citroen!
Binnenkort wil ik de motorolie wisselen en daarom meteen maar een paar vragen:
Als ik bij de automaterialenhandel een oliefilter vraag voor dit type (Douvrin motor) weten ze dan wat ik moet hebben? Beter gezegd krijg ik dan de goede mee? (gezien de leeftijd van de CX)
Als ik het goed zie heeft de aftapplug zo’n vierkante inbus. Wat past daar op of eigenlijk in?
Verder: is de (koperen?) afdichtingsring een standaard iets of heeft die een aparte maat.
Misschien allemaal voor de hand liggende zaken maar als je eraan begint (in gedachten dan) loop je er tegen aan. ops:
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Sable Doré schreef:
Als ik bij de automaterialenhandel een oliefilter vraag voor dit type (Douvrin motor) weten ze dan wat ik moet hebben? Beter gezegd krijg ik dan de goede mee?
Jawel hoor, maar je moet wel specifiek vragen naar een Purflux-filter, anders krijg je gewoon een Fram-metje…
Zijn voor alle Douvrin’s hetzelfde.
Als ik het goed zie heeft de aftapplug zo’n vierkante inbus. Wat past daar op of eigenlijk in?
Da’s een aparte sleutel, maar gewoon te koop bij automateriaalzaken.
Verder: is de (koperen?) afdichtingsring een standaard iets of heeft die een aparte maat.
Zo-uit-m’n-hoofd 18x22x1,5mm…dacht-ik
Nette auto verder, ziet er goed uit!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
oliefilter is geen enkel probleem vraag gewoon voor een cx 2.0 + bouwjaar.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Of neem voor filters het merk en nummer mee wat er nu op zit. Een beetje bedrijf kan met die gegevens wel wat.
Pascal schreef:
Jawel hoor, maar je moet wel specifiek vragen naar een Purflux-filter, anders krijg je gewoon een Fram-metje…
Zijn voor alle Douvrin’s hetzelfde.[/quote
Wat is het verschil?
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Daar zijn de meningen verdeeld over: origineel wordt de CX met een Purflux filtertje geleverd (af-fabriek dus).
Er zijn intussen vele aftermarketleveranciers (waaronder Fram), maar voor sommige is dat vloeken in de kerk…
Kwalitatief zal er ongetwijfeld weinig verschil zijn.
‘Spirit of avant-garde’
Bedankt voor de tips en trucs.
Ik heb op Citromobile 2 nieuwe pedaalrubbers op de kop getikt. Wel bij een 2CV stand. Volgens de verkoper zijn die hetzelfde als voor de CX. Voor ik de oude er af sloop (ik weet niet of dit lukt zonder ze te beschadigen/scheuren) wil ik wel graag weten of dat daadwerkelijk zo is. Qua uitwendige afmeting klopt het wel. Is het het inwendig (dus de pedaalafmeting) ook hetzelfde?
Sable Doré schreef:Ik heb op Citromobile 2 nieuwe pedaalrubbers op de kop getikt. Wel bij een 2CV stand. Volgens de verkoper zijn die hetzelfde als voor de CX. Voor ik de oude er af sloop (ik weet niet of dit lukt zonder ze te beschadigen/scheuren) wil ik wel graag weten of dat daadwerkelijk zo is. Qua uitwendige afmeting klopt het wel. Is het het inwendig (dus de pedaalafmeting) ook hetzelfde?
Ik denk dat dat wel past.
Ik heb vorig jaar ook 6 van die pedaalrubbers gekocht.
2 voor de Lomax, en de rest is in de BX’en gegaan.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Sable Doré schreef:Ik heb op Citromobile 2 nieuwe pedaalrubbers op de kop getikt. Wel bij een 2CV stand. Volgens de verkoper zijn die hetzelfde als voor de CX. Voor ik de oude er af sloop (ik weet niet of dit lukt zonder ze te beschadigen/scheuren) wil ik wel graag weten of dat daadwerkelijk zo is. Qua uitwendige afmeting klopt het wel. Is het het inwendig (dus de pedaalafmeting) ook hetzelfde?
Ik denk dat dat wel past.Ik heb vorig jaar ook 6 van die pedaalrubbers gekocht.
2 voor de Lomax, en de rest is in de BX’en gegaan.
Ik heb ze er nu eindelijk opgezet Past perfect en niet van oorspronkelijk nieuw te onderscheiden.