Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Leuk stel bij elkaar inderdaad! Het zou mijn droom zijn een DS, SM en CX voor de deur te hebben maar voorlopig laat ik het maar bij de CX. We kunnen niet alles hebben en ik ben nog steeds heel blij met mijn CX
Bijna jaar geleden weer dat ik wat heb gepost hier.
Na de winterslaap floept regelmatig het het acculampje aan/uit.
Soms als ik na een rit en een (korte) pauze weer start/rijd is het verdwenen om na enige tijd weer te beginnen.
Ik heb het idee dat het vooral is bij gas loslaten en hogere toerentallen.
Ik heb maar eens alle massacontacten aangedraaid en ingespoten.De accu laadt kennelijk goed bij want geen startproblemen.
Zou de dynamo riem soms wat slippen? ik kan die zowat 2 cm indrukken maar ik hoor geen gepiep onder het rijden.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Een los stekkertje ergens?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Die heb na de winterstop allemaal (althans zoveel mogelijk) gecontroleerd en met contactspray ingespoten.
Zou het een brakke zekering kunnen zijn? Die heb ik overigens ook allemaal “geschuurd” en ingespoten inclusief de houders.
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Koolborstels op?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoe kom ik daar achter?
Bij stationair draaien is het gewoon ok.
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is een aparte spanningsregelaar of een interne?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Oei…. Zo ziet het ding eruit. Ik neem aan dat de regelaar erin zit?
Dat is een interne: gewoon fff loschroeven ,die regelaar, en de borsteltjes bekijken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat zwarte kunststof geval achter op de dynamo is de regelaar. Daar zitten de koolborstels in. Kost een paar tientjes.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Om Jantje maar niet steeds voor te zijn…. kijk ook eens naar de sleepring. die is goed zichtbaar wanneer je de regelaar hebt verwijderd. wanneer die ingevreten is red je het ook niet met nieuwe borsteltjes of een complete nieuwe regelaar.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dank je beiden
Is dat goed zelf te doen voor iemand met rechter én linkerhand?
In mijn ogen wel
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja hoor. Stekker er uit en 2 boutjes los. Dopje 8 dacht ik.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dus het ding hoeft er geeneens uit?
Maar gaat dan het best van onder waarschijnlijk.