ik weet het. Het was zowizo zeldzaam een type 2 met deze kleur en bruin interieur.
Maar goed ik heb 4 weken geprobeerd hem te verkopen en hoogste bod was 175 euro. En in onderdelen heeft hij me 2,5 keer zo veel opgeleverd.
Het is aan de ene kant wel zonde maar goed. je doet toch altijd wat voor jezelf het beste is he.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ik heb ook een paar weken mijn oude 16 TRI in de verkoop gehad,zelfs in de onderdelen had niemand interesse….,auto is uiteindelijk in z’n geheel op de sloop beland
Met z’n vieren in je Eendje.
jah het blijft toch wel zonde maar niet iedereen heeft ruimte / behoefte om hem te stallen dus als hij dan niet verkocht word zit er weinig op.
Ik had geluk dat mijn bx vrij uniek was in kleur en accesoires dat het in onderdelen nog wel goed liep.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ziet er netjes uit!
Die 205 velgen vind ik echt super.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Timo1990 schreef:Ziet er netjes uit!
Die 205 velgen vind ik echt super.
Ja,ik ook!
2 weken gelden weer geïnvesteerd in de BX….,2 splinternieuwe achterbanden laten monteren.
Nu blijkt dat er 1 heeeeeeel langzaam aan het leeglopen is
Met z’n vieren in je Eendje.
Lek op de velgrand? Pomp hem op en spuit even met een sopje ertegen aan dan kan je zien waar die lekt. LM velgen lekken redelijk vaak op de velgrand.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Even een update.
Na een maand of 8 probleemloos rond gereden te hebben (!) begon de wagen wat slechter en onregelmatiger stationair te lopen om na een week later zelfs regelmatig af te slaan voor verkeerslichten en bij het ontkoppelen bij bijv. een rotonde.
Ik heb me helemaal gek gezocht wat dat nu kon zijn,eerst maar eens verdelerkap en bougies vernieuwd,toen carburateur schoongemaakt met perslucht en voetpakkingen vernieuwd.
Natuurlijk nog steeds zonder resultaat
Nog maar eens goed kijken;slangetje van de vacuumvervroeging bleek uitgedroogd te zijn en begon al te scheuren,ook maar vervangen….,zonder resultaat.
Tot ik de carburateur er nog maar eens afhaalde en de gasklep demonteerde,er blijkt verdacht veel ruimte op het asje van de gasklep te zitten,zo veel zelfs dat daar wel eens valse lucht aangezogen kon worden.
Carburateur weer gemonteerd en wagen gestart en met remmenreiniger op de gasklepas gespoten…,de remmenreiniger wordt door de draaiende motor moeiteloos naar binnen gezogen via de gasklepas,carburateur versleten dussss.
Even terug lezen in dit draadje:
BasisBIX schreef:Mocht je nog specifieke motoronderdelen nodig hebben;
Ik heb nog zo’n motorblok over.
Er zitten onder andere nieuwe bougiekabels en verdelerkap op (3 maanden mee gereden) waar ik niks meer aan heb. (verdelerkap met schroefjes )
Nieuwe carburateur is dus ondertussen besteld bij Coen (BasisBIX) tezamen met een reserve brandstofpomp,niet dat die stuk is maar gewoon voor de zekerheid.
Wat een geweldig forum!
Met z’n vieren in je Eendje.
hogervp schreef:Hé, er komt weer ens een Palmdinges voorbij! Dat is en blijft toch een erg leuke uitvoering. Ik moet wel even wennen aan de andere velgen.
Een tijd terug heb ik er één van nabij mogen bekijken. Kenetken start ook met TS.Veel plezier van de BX.
Patrick
Hoi, is de Palmares alleen in 1988 geleverd?
Onze buren hebben er ook 1 gehad en ook dit kenteken begon met TS !
Groet uit West Friesland
C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
* Speciale editie oktober 1988, 1000 stuks
* Gebaseerd op Citroën BX 14E met 5-versnellingsbak
* Wit, bumpers in carrosseriekleur
* Matzwarte raamomlijsting
* 165/70 MXL banden met grote wieldoppen
* Fleurige Palmarès striping
* Zwart interieur van de BX GTI
* Volledig neerklapbare achterbank met middenarmsteun
* Radiouitrusting
* HFL 25.900
Vooral de fleurige striping heeft mij over de streep getrokken…
Groeten uit West-Friesland terug
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Oh ja,
in t.t. wat ik in de mail zei, kan ik het pakket pas donderdag bij het postkantoor brengen omdat ik morgen tot 6 uur moet werken.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Jammer dat werken zoveel vrije tijd kost…. Geen probleem Coen,met een beetje geluk heb ik het dan Zaterdag in huis.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Vandaag Coen z’n carburateur gemonteerd,motor slaat niet meer af en loopt mooi stationair.
Hoorde wel een vreemd,zingend geluid uit de waterpomp komen….,die zal het dus 1 dezer dagen wel gaan begeven
Zo blijven we lekker bezig…
Met z’n vieren in je Eendje.
Waterpomp?
Oh, daar heb ik er nog wel een stuk of wat van liggen.
Verder alles gelukt met de carb?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ja alles is gelukt Coen,heb de boel niet eens schoongemaakt,heb ‘m er zo opgezet en rijden maar!
De waterpomp houd ik in de gaten,als ik een ander nodig heb weet ik je te vinden
Zijn jou werkzaamheden ook goed gegaan ondanks de kou?
Met z’n vieren in je Eendje.
Erg koud.
Maar wel gelukt.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90