Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gisteren was het dan zover, om 0800 uur richting Doetinchem om de V6 op te gaan halen.
Deze dame wordt gesloopt daar het rijklaar maken domweg te veel investering vraagt.
In principe is alles te koop, geintreseerden kunnen zich in dit topic melden.
Gedurende de sloop zullen we in dit topic een lijstje bijhouden wat reeds verkocht is.
Hieronder een kort foto verslag van het transport.
De oprijwagen klaar zetten…...
en d´r op
Vast gezet.
Op Duitse grond.
In het tijdelijke verblijf.
Verdere foto´s van de sloop volgen in dit topic.
wat ga je doen met alle onderdelen? reserve voor je huidige wagen ?
Ouwe mopperkont
Matthijs309 schreef:wat ga je doen met alle onderdelen? reserve voor je huidige wagen ?
Nee, zoals aangegeven is praktisch alles te koop.
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Het zal wel een verstandige beslissing zijn hoor, maar ik vind het wel zonde van zo’n mooie auto…
Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal mis is… ops:
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Anders ik wel.
Kenteken is echt bijna gelijk aan die van mij.
Met slopen word die van mij wel zeldzamer…
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Aan het kenteken te zien één van de allereerste nieuwgeleverde xm’s.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Rotte bodem en doorgerotte kokerbalkhoeken??
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Zonde. Zo’n auto sloop je niet.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een onzin. Je moet ergens een grens trekken als het gaat om het werk wat je in een auto wilt steken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Is dit nou de ex van Simmetje met 107.000 op de klok?
Deze dus?
waterman771 schreef:Wat een onzin. Je moet ergens een grens trekken als het gaat om het werk wat je in een auto wilt steken.
Zo is het!
Je leest in de advertentie al dat het een auto is met een aantal mankementjes, daarnaast rondom niet strak en dus met optisch werk. Dan kun je je afvragen of dat de moeite waard is.
Citroënloos
par eXeMple! schreef:Is dit nou de ex van Simmetje met 107.000 op de klok?
Deze dus?
Die auto is het inderdaad.
Citroënloos
waterman771 schreef:Wat een onzin. Je moet ergens een grens trekken als het gaat om het werk wat je in een auto wilt steken.
Dan verschillen we hier duidelijk van mening. Persoonlijk denk ik dat je een auto met 107.000 kilometer en een gave koets niet sloopt om wat kleine probleempjes. Maar er was blijkbaar niemand voor te vinden die het project als geheel zag zitten, wat ik jammer vind. Met de onderdelen van deze auto worden nu hooguit een paar uitgesleutelde type 1 XM’s een paar jaar langer op de weg gehouden. En de ‘liefhebbers’ straks maar jammeren dat er geen goede origineel Nederlandse auto’s meer over zijn. Maar het is niet anders….
Daar verschillen de meningen inderdaad over. Daarnaast is het een leuk en leerzaam project.
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Toeters en bellen schreef:waterman771 schreef:Wat een onzin. Je moet ergens een grens trekken als het gaat om het werk wat je in een auto wilt steken.
Dan verschillen we hier duidelijk van mening. Persoonlijk denk ik dat je een auto met 107.000 kilometer en een gave koets niet sloopt om wat kleine probleempjes. Maar er was blijkbaar niemand voor te vinden die het project als geheel zag zitten, wat ik jammer vind. Met de onderdelen van deze auto worden nu hooguit een paar uitgesleutelde type 1 XM’s een paar jaar langer op de weg gehouden. En de ‘liefhebbers’ straks maar jammeren dat er geen goede origineel Nederlandse auto’s meer over zijn. Maar het is niet anders….
Als ik Xmine goed begrijp, is de koets verre van gaaf…
Ik geloof toch dat we een beetje off-topic gaan.
Feit is dat er een XM V6 uit 1989 in onderdelen wordt aangeboden. De discussie over het voor- of tegenstander zijn van het slopen van een dergelijke wagen lijkt mij overbodig, het besluit is toch al genomen.
M. en ik hadden beiden wel interesse voor deze auto, beiden met het doel om de auto t.z.t. te gaan slopen aangezien we beiden een goedrijdende auto (XM) hebben. De auto heeft lange tijd te koop gestaan, echter was er geen één liefhebber te vinden die de auto weer helemaal op en top wilde maken. Als het een museumstuk was geweest, waren wij wel de laatsten die ‘m zouden gaan slopen!
Citroënloos