Inlezen PLIP??
AlleenGTI!
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 29 april 2009 03:46 PM

Hoi,

ben sinds kort in het trotse bezit van een cx gti (die enige jaren heeft stilgestaan) en ben bezig om alles weer werkend te krijgen (wat aardig lukt).
Mijn vraag, weet iemand of de infrarode plip zender ingelezen kan worden op de ontvanger?
De centrale vergrendeling werkt met de sleutel op alle deuren. Ik heb de batterijen van de zender vervangen. De zender geeft een infrarood signaal (getest met camera).
De ontvanger zit in het hemel, evenals de sensor van de temperatuur regeling, (weet niet of die werkt) leeslampje voor (werkend) interieur verlichting, met leeslampjes achter (die ik niet werkend krijg!) Weet niet of het misschien daar iets mee te maken heeft.
Kan me voorstellen dat je de sleutel moet inlezen/activeren. Hoop dat iemand me verder kan helpen.

Groet, Job

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 april 2009 05:12 PM
  [ # 1 ]

Re: Inlezen PLIP??

AlleenGTI! schreef:

Hoi,

ben sinds kort in het trotse bezit van een cx gti (die enige jaren heeft stilgestaan) en ben bezig om alles weer werkend te krijgen (wat aardig lukt).
Mijn vraag, weet iemand of de infrarode plip zender ingelezen kan worden op de ontvanger?
De centrale vergrendeling werkt met de sleutel op alle deuren. Ik heb de batterijen van de zender vervangen. De zender geeft een infrarood signaal (getest met camera).
De ontvanger zit in het hemel, evenals de sensor van de temperatuur regeling, (weet niet of die werkt) leeslampje voor (werkend) interieur verlichting, met leeslampjes achter (die ik niet werkend krijg!) Weet niet of het misschien daar iets mee te maken heeft.
Kan me voorstellen dat je de sleutel moet inlezen/activeren. Hoop dat iemand me verder kan helpen.

Groet, Job

de leeslampjes achter geven matig contact. dan zou je de kap even naar beneden moeten halen, dan zie je hoe en of die contact maken. weet je ook of stroom daar aankomt (ws wel - zitten achter aan de kabelboom naar plafond)

plip: weet je zeker dat je een originele combi plip-ontvanger hebt ???

de plip moet je hardware-matig programmeren. kan niet met gewoon inlezen of iets. ergens is een overzichtssite met schema over deze PLIP over hoe deze te controleren / corrigeren. weet even niet meer waar.
citdoks.de ??  die hebben wel redelijk wat leesvoer….

iemand anders ?? elders ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 april 2009 05:23 PM
  [ # 2 ]

Re: Inlezen PLIP??

AlleenGTI! schreef:

Hoi,

Groet, Job

of dit forum !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

AlleenGTI!
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 29 april 2009 07:15 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor je reactie cxgtit2,

weet zeker dat ik de orginele ontvanger heb.
Heb de kap e.d in het hemel allemaal los gehad, alle contacten lijken o.k. Heb rechtstreeks stroom gezet op de interieur verlichting en leeslampjes achter, dan werkt het wel.
Het elektrisch circuit van auto’s is niet mijn sterkste kant en heb nog maar weinig ervaring met de cx (waar zit wat enzo)
Misschien toch maar eens snel een Haynes werkplaatshandboek aanschaffen.
Weet nu in ieder geval dat ik de zender niet hoef in te lezen, ga nu bekijken of het dan iets elektronisch is.
Thanks!
Job

Profiel  

tosh51
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
Gepost: 01 mei 2009 01:37 AM
  [ # 4 ]

plip

Hallo Alleen GTI’

Je zou nog even de stekker verbinding in de ontvanger kunnen nakijken Exclamation  Die hadden wij bij onze GTI Turbo helemaal verrot.

Wij hebben toen een compleet ander setje uit een Peugeot 205
gemonteerd en de boel werkt weer helemaal Idea

Groeten Tosh51

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 04 mei 2009 03:40 PM
  [ # 5 ]

Je zou ook eens radiografische afstandsbediening kunnen overwegen (veel betere ontvangst, van grotere afstand ook). Heb ik zelf een aantal jaren op een CX gehad. Niet zo duur (toen 100 euro exclusief inbouw) en erg praktisch.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook