Totaal aantal Berichten: 150
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
In Frankrijk hebben ze nog voorrraad.
Misschien een leuk vakantie trektochtje idee.
http://www.leboncoin.fr/li?ca=12_s&q=c15&th=1&w=3&o=1
C-15D & Berlingo
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Denk dat dit de meesten onder ons wel bekend is. Zie ook hier: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=197109
Persoonlijk zou ik nog even doorrijden naar Spanje, daar zijn ze goedkoper en netter volgens mij.
Het zou me overigens niets verbazen als ik komend zomer met een (bijna) belastingvrije C15 uit Frankrijk terugkom…
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Had ik kunnen weten natuurlijk.
Maar was toch even leuk.
Zag dat je afgelopen zaterdag in Utrecht was.
Pracht C15 zeg, mijn complmenten.
C-15D & Berlingo
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Bedankt voor de complimenten Ben.
Het kost bloed, zweet, tranen en dankzij de sputteraars (spuiters) ook nog een paar slapeloze nachten
Als ik alles van tevoren had geweten had ik waarschijnlijk ook wel een kant-en-klaar exemplaar uit het zonnige zuiden gehaald….
Maarja, dan heb je ook wat bijzonders. Al zou ik de volgende keer een hoop dingen anders (beter) doen, maar ach, al doende leert men he?
Bovendien heb ik nog zat ideeen voor deze auto, maar het ontbreekt me op dit moment aan de tijd. Dat komt te zijner tijd nog wel langs in het desbetreffende draadje
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Weet een heel klein beetje wat je bedoelt.
Ben bezig mijn C15 aan het opknappen.
Er zitten nu nieuwe deuren in, andere stoelen, heb ook de kokerbalken staan, binnenschermen, getinte voorruit en er moet nog van alles en nog wat meer gebeuren.
Maar het wordt niet zo`n renovatie verherbouw project als die van jou.
Onderwijl kwijl ik telkens weer als ik in Frankrijk een C15 4X4 te koop zie staan.
C-15D & Berlingo
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Zo’n Dangel-GV met 5 zitplaatsen, magistraal!
Als je nou echt zoiets zoekt, houd dan dit forum eens in de gaten:
http://forumdangel.free.fr/viewforum.php?id=6
Er werd vorig jaar eentje voor 750 euro in Belgie aangeboden, maar toen had ik het geld even niet los
Wat had ik daar graag de aandrijflijn onder vandaan geschroefd zeg!
Beetje offtopic.
Dat dangel onderstel..
Heeft die permanente aandrijving? Of is dat alleen geschikt om rustig door de bossen met AWD te rijden?
En is dat op vermogen gebouwd? Of is het eigenlijk hetzelfde systeem als in de bx 4*4 en 405?
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
dappieman schreef:Beetje offtopic.
Dat dangel onderstel..
Heeft die permanente aandrijving? Of is dat alleen geschikt om rustig door de bossen met AWD te rijden?En is dat op vermogen gebouwd? Of is het eigenlijk hetzelfde systeem als in de bx 4*4 en 405?
De 405 4x4 werd gebouwd door Dangel, en is voorzien van hetzelfde systeem. Ik ben er nog niet achter wie de BXen 4x4 heeft gebouwd.
Het is inderdaad alleen geschikt voor lagere snelheden, geen Subaru achtige toestanden.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
C15GrandVolume schreef:dappieman schreef:Beetje offtopic.
Dat dangel onderstel..
Heeft die permanente aandrijving? Of is dat alleen geschikt om rustig door de bossen met AWD te rijden?En is dat op vermogen gebouwd? Of is het eigenlijk hetzelfde systeem als in de bx 4*4 en 405?
De 405 4x4 werd gebouwd door Dangel, en is voorzien van hetzelfde systeem. Ik ben er nog niet achter wie de BXen 4x4 heeft gebouwd.
Het is inderdaad alleen geschikt voor lagere snelheden, geen Subaru achtige toestanden.
Nope!
BX en 405 zijn insgelijk. Sterker nog een 405 4x4 heeft dezelfde achteras als BX en dus iets van HP vering achtig iets maar dan zelf werkend, hoe dat zit 123 niet ingedoken weet wel dat er een oliepot vor lhm achterin schijnt te zitten.
BX en 405 zijn geen dangel en daarom berucht om hun slechte kwaliteit helaas.
Dangel opzich in 504 505 en nu ook in de partner / berlingo staan vrij probleemloos aangeschreven. Al weet ik niet hoe dit zich houd met een 2.1TD welk nog opgeschroeft is ook
Ben bang dat er dan wat teveel krachten her en der opspelen. Vraag mij af trouwens hoe dat dangel systeem werkt kwa aftakken bij de Vbak. 405 / BX hebben ze dit bij de rechter aandrijfas gedaan.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- Xantia Ambulance, GiFa
Vandaag een C15 op de kop getikt, als werk bakje voor komende maanden. Niet om zooi te vervoeren maar gewoon voor A naar B. Daar ik toch maar alleen ben en wat extra ruimte is niet verkeerd
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Is best wel een puik karretje.
Gefeliciteerd.
14 jaar oud ofzo.
Met een beetje aandacht gaat die nog jaren mee
C-15D & Berlingo
- Xantia Ambulance, GiFa
Tja dit topic bracht mij mede op het idee
Het geheel heeft te maken met een omslag. De boodschappen wagen was een kleine auto, de werk auto een slagschip. Mijn vrouw doet de boodschappen met de kids en wat zo nog meer en ik rijd alleen op en neer naar het werk.
Met de aanschaf van een 305Break heeft de vrouw nu een mini slagschip als gezinswagen / boodschappenkar.
Ik rijd nu in een 205GTI van een vriend van mij, ding heeft een tikje gehad van achteren en de vervanger is er al, dus kan ik mij redden.
Ik zocht idd naar een oplossing, 205 wil ik niet omdat het comfort tegenvalt op afstand. Verders vond ik het een voordeel van mijn slagschip dat er wat zooi mee kon worden genomen.
Bij toeval laatst een 2.0HDI Bgo op de kop getikt voor schoonouders en eigenlijk zocht ik zoiets, maar ja die zijn in mijn ogen te duur en een standaard 1.9D met het hoog eigengewicht van een Bgo vind ik persoonlijk niks.
De ervaring van de 305 op vakantie op door en terug van La France afgelopen week is mij zeer goed bevallen.
Laat de 305Break en C15 nu op zelfde onderstel gebasseerd zijn en dus ga ik ervanuit dat het comfort evenals is.
In mijn zoektocht naar de C15 stuit ik op bovenstaande. Deze staat bij dezelfde citroen dealer, rovam huizen, als waar ik de Bgo op de kop tikte voor mijn schoonouders. Ook nu kon ik weer telefonisch een uitstekende prijs afspreken met de beste man. Ook is hij eerlijk over de auto zodat je op afstand kan kopen met alleen een paar MP foto’s van de auto.
+ van deze C15 is wel de kleur, geen standaard wit, vind dat blauw wel iets hebben eigenlijk en dat mega imperiaal wat erbij zit, kun je ook nog eens iets versjouwen en ga zo’n ding maar eens los kopen / zoeken / vinden.
Grappig is eigenlijk de reclame: mollybooks.nl Lijkt mij een rustige gebruiker al zal zei wel de 2e eigenaar zijn denk ik.
Dus ja woensdag ga ik de C15 ophalen met de ambu….
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Ik had ‘m ook al gezien op MP, maar vond de vraagprijs wel aan de forse kant.
Vanochtend in Noordwolde een heel erg mooie C15 te koop gezien, in een nog veel zeldzamere kleur, namelijk beige.
Die korte stalen imperiaals dwalen trouwens nog wel eens over marktplaats hoor.
Ik heb hier een extra lang aluminium kingping imperiaal liggen, maar dat rijdt echt niet fijn hoor, zo’n ding bovenop een C15 Een hoop herrie en krapaan de 120 halen… Vandaar dat ik ‘m voorlopig maar achterin de tuin laat liggen
Op de Berlingo heb ik ook een hoop kabaal met een imperiaal, heb het dus maar weer verkocht.
Hier in de buurt rijdt een C15 met een groot imperiaal, zal eens poberen om een plaatje te schieten.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
- Xantia Ambulance, GiFa
C15GrandVolume schreef:Ik had ‘m ook al gezien op MP, maar vond de vraagprijs wel aan de forse kant.
Je zegt het al vraagprijs….
Men is citroendealer en deze verkoper doet dit erbij, normaal schuiven dealers alles wat niet intressant is zo naar de handel. Deze man zet ze nog wel eens op marktplaats en kijkt wat er reageert.
Vraagprijs ligt bewust iets hoger omdat er ook volk op deze aanbiedingen komen die denken dat ze iets bij een gerenomeerd bedrijf kopen en dus staan ze rustig naar een maand staan te zeuren over een kapotte dynamo bjvoorbeeld, mensen die het spel niet helemaal begrijpen zeg maar. Als je daar als dealer en verkoper dan de mensen de deur zou wijzen is het huppelepup dit en huppelepup dat over de beste garage…...
Dus ja er zit een zeker marge op. Maar voor de mensen die het spel wel begrijpen is het een heel ander verhaal. Zoals ik al zei dit is de 2e keer dat ik zaken met hem doe en dat bevalt uitstekend.
GoodOldDiesel schreef:C15GrandVolume schreef:dappieman schreef:Beetje offtopic.
Dat dangel onderstel..
BX en 405 zijn geen dangel en daarom berucht om hun slechte kwaliteit helaas.Dangel opzich in 504 505 en nu ook in de partner / berlingo staan vrij probleemloos aangeschreven. Al weet ik niet hoe dit zich houd met een 2.1TD welk nog opgeschroeft is ook
Ben bang dat er dan wat teveel krachten her en der opspelen. Vraag mij af trouwens hoe dat dangel systeem werkt kwa aftakken bij de Vbak. 405 / BX hebben ze dit bij de rechter aandrijfas gedaan.
Daar ben ik zelf ook een beetje bang voor. Mijn 2.1 blok gaat denk ik het dangel systeem vermorzelen. Dat zou wat zonde zijn van de investering.
Zo’n systeem zal niet heel goedkoop zijn..
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!