10 van de 44
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Arjan’s Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 250

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 13 juli 2009 11:27 PM
  [ # 136 ]

Apart dat er bij jou geen constante plus op de 12v aansluiting staat bij de passagier, bij mij namelijk wel. Ik zou als oplossing dan toch een constante plus vanaf zekeringkast of radio trekken….

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27922

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2009 10:21 PM
  [ # 137 ]

Gister de Xsara naar de 100.000 km gereden Cool
Dat is de 2de al Wink

Uiteraard mogen de foto’s niet ontbreken.

Bijna:

Ja hoor daar zijn we dan Cool

En weer een kilometertje verder Wink

Hier nog wat meer leuke detail foto’s van het prachtige type 3 dash: Album

Ik blijf dit dash prettiger vinden als in de oudere Xsara’s.
Als blijven de oneven nummers soms wennen, zeker als je weer in auto’s heb gereden met het oude vertrouwde even nummers telling Wink

Toerenteller, zonder rood gebied Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 22 juli 2009 10:54 PM
  [ # 138 ]

Net maar eens de moeite genomen om de isoloatiemat onder de kap erop te zetten.

Kap leeg

Omdat de gasveer door de mat heen moet, moet je deze dus los halen Wink
Dit metalen klipje moet er dan vanaf.
Doe voorzichtig met je vingers en zorg dat die niet weg springt. Het is even een gedoe, maar als je het eenmaal door heb dan gaat het prima.

Resultaat, de mat past prima

Dan denk je klaar te zijn….
Bij het sluiten van de kap keek ik voor de grap eens of er veel ruimte tussen het blok en de mat zat.
Zoals ik het in kon schatten ging de mat de op de bovenkant van het blok rusten Rolling Eyes  Dit kan toch niet??
Dus de kap van mijn ouders Xsara maar eens open getrokken, en ja hoor geen mat!!

De conclusie was dus snel getrokken, 1.6 16v is te hoog voor de isolatiemat Rolling Eyes
Net even een foto van de oude 1.4i opgezocht, ik denk dat er ook wel zo’n 10 cm verschil in hoogte tussen beide blokjes zit.

Daar kon ik dus weer aan de gang om de mat weer te verwijderen…
1 van de plastic pluggen sprong ook nog weg, deze licht nu ergens onder de ABS unit, maar kan hem niet meer vinden. Ook stevig vooruit en achteruit remmen hielp niet om hem op de grond te doen vallen. Tja, die valt er vast ooit wel eens uit onder het rijden…

Nadat de mat erop zat en voordat ik doorhad dat de kap niet dicht paste ook maar eens het Green Air vervangingsfilter geplaatst Wink

Oude orginele luchtfilter

Het valt nog wel mee hoe vies die was

Vervangingsfilter van Green Air

Op zijn nieuwe plek

Kastje weer dicht Wink

Nog niet mee gereden, dat gaan we morgen doen Wink
Ik ben ook benieuwd of het in het verbruik te merken gaat zijn. Al verwacht ik er niet echt veel van.

Volgens mij ziet dit er ook nog wel netjes en droog uit Wink

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 709

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 22 juli 2009 11:21 PM
  [ # 139 ]

Beetje vreemd hoor, ik heb ook gewoon een TU5JP4 blok in het vooronder, met dezelfde plastic kap enzovoorts, en wèl isolatie onder de motorkap.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 22 juli 2009 11:28 PM
  [ # 140 ]

Op deze foto zie je dat de kap die over de + pool van de accu ongeveer net zo hoog is als de hoogte van het blok.

Op mijn isolatiemat kon ik de afdruk van de + pool al duidelijk zien.

Zover ik nu op het forum heb gelezen heeft iedereen met een Xsara type 3 geen isolatiemat.
Bij de Xsara van mijn ouders uit 2002 miste die ook. Deze is nieuw gekocht, dus daar is zeker weten nooit aan gerommeld.

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 22 juli 2009 11:35 PM
  [ # 141 ]

Blijkbaar is er na 2001 toch het nodige veranderd dus…

Wel vreemd, want ik zou niet verwachten dat men bewust een motor hoger in het chassis wil monteren. Case in point:

(De belichting van de foto is brak, maar dat komt omdat de foto sowieso al iets overbelicht was, en ik ook nog de schaduwen geboost heb om de isolatiemat beter zichtbaar te maken. )

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 22 juli 2009 11:41 PM
  [ # 142 ]

Fuck, ik zie nu ineens dat er een rubber stootdop ontbreekt aan mijn motorkap Sad

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 22 juli 2009 11:45 PM
  [ # 143 ]

Ik denk dat het blok nog wel hetzelfde zit.
Misschien zijn ze alleen bewust geworden van het mogelijke risico dat de mat zo dicht op het blok zit Wink

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 22 juli 2009 11:52 PM
  [ # 144 ]

Hoe zou dat een risico zijn? De kap op het blok zelf is ook al van plastic. Smeltgevaar? Lijkt me wel heel stug Cool

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 22 juli 2009 11:54 PM
  [ # 145 ]

Algemeen koel probleem?
Je houd veel meer warmte vast onder de kap…

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 22 juli 2009 11:57 PM
  [ # 146 ]
Arjan Verkade schreef:

Algemeen koel probleem?
Je houd veel meer warmte vast onder de kap…

Oh, best mogelijk dat koeling in extreme condities misschien in het geding komt, als je de motorruimte als geheel beschouwd, maar dat staat los van afstand tot het blok.

Wellicht is de motorkap voorzien van ander frame, waardoor er minder ruimte was. Zoiets zou ook nog kunnen.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 23 juli 2009 12:21 AM
  [ # 147 ]

Aangezien de olie al ronde 120 graden wordt na wat lager 130 op de snelweg vind ik dat ook een rede om het niet nog warmer te gaan maken Wink

Profiel  

Josssie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 23 juli 2009 12:25 AM
  [ # 148 ]
Arjan Verkade schreef:

Weet iemand of er via de computer het 1 en ander te veranderen is?

Ik zie namelijk een aantal verschillen met de vorige Xsara.
Bijvoorbeeld, bij oude kon ik alleen de achterklep ontgrendelen, zonder de deuren te ontgrendelen met de AB. Als ik bij deze Xsara het kleine knopje op de AB gebruik ontgrendelen alle deuren. Geen probleem maar wel klein verschil Wink

Waar ik mij meer aan erger is dat er geen spanning blijft staan op de 12 V aansluiting bij de voeten van de passegier…
Dit heeft als resultaat de de navigatie elke keer spanning verliest waardoor het soms veel langer duurt voordat ik signaal heb…
Bij de vorige Xsara stond hier altijd spanning op, en die navi trekt de accu volgens mij echt niet zomaar leeg Wink

Iemand een idee of dat te veranderen is?

Heb zelf ook constante 12V bij de passagierskant. Deze werkt geloof ik zelfs nog als het contact af staat. Ben overigens wel benieuwd naar de prestaties van de Green filter.

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 23 juli 2009 12:30 AM
  [ # 149 ]
Arjan Verkade schreef:

Aangezien de olie al ronde 120 graden wordt na wat lager 130 op de snelweg vind ik dat ook een rede om het niet nog warmer te gaan maken Wink

Bij die snelheden is er dusdanig veel rijwind dat die isolatie weinig verschil zal maken. Het zou wat anders worden als de Xsara een volledig gesloten bodemplaat zou hebben. Maar genoeg “posthoeren”, jij blijft motorkapisolatievrij (scrabblewoord!) en daar houden we het op, d’accord ?

Profiel  

rien vdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141

- SpaceTourer C4
Gepost: 23 juli 2009 12:45 AM
  [ # 150 ]

Op/in mijn Coupe VTR van nov 2000 zit motorkap-isolatie, maar wel een viltachtige, vrij dunne plaat. Is er misschien een dikkere uitvoering voor diesels? Dat zou het raken van de bovenkant motor kunnen verklaren.

Wat was de reden om voor een Green Air te kiezen, i.p.v. bijvoorbeeld K&N?
Rijd nu zelf ongeveer een maand met een K&n-filter (gekozen omdat die jaren heb gebruikt in Land- en Range Rover) en heb het ideen dat er onderin de toeren wat meer leven zit. In het bebruik merk ik geen verschil.

als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer

Profiel  

10 van de 44
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook