11 van de 44
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

Arjan’s Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 709

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 23 juli 2009 12:53 AM
  [ # 151 ]

Er zal slechts een marginaal verschil zitten tussen een K&N inlegfilter en een Green inlegfilter. Beide zijn meerdere lagen olie-geimpregneerd katoen.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27922

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juli 2009 12:57 AM
  [ # 152 ]

Ik heb toen paar jaar terug ook overwogen. Nu alleen geplaatst, want hij komt uit de vorige Xsara.
Toen las ik dat op Citroën vaak een Green Air gebruikt wordt Wink
Verder zal het niet veel uit maken…

Verder vind ik de kleur eigenlijk ook wel cool Cool

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 23 juli 2009 01:01 AM
  [ # 153 ]
Arjan Verkade schreef:

[...]

Verder vind ik de kleur eigenlijk ook wel cool Cool

Je hebt dan ook je luchtfilterhuis onwijs cool gepimpt met een plexiglas kijkvenst…  Surprisedops:

Oh, wacht, nee, ik vergis me Mr. Green

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 23 juli 2009 01:05 AM
  [ # 154 ]

Daarom heb ik die foto’s ook genomen, anders zie je hem helemaal nooit Laughing

Tja, Green Air leverde dat ding voor de Xsara.
En ik hoorde op dat moment toch wat mindere verhalen over K&N, geen idee meer wat. Dat is paar jaar geleden.
Ook een test wees uit dat Green Air gewoon goed was Smile

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 23 juli 2009 01:06 AM
  [ # 155 ]
Arjan Verkade schreef:

Aangezien de olie al ronde 120 graden wordt na wat lager 130 op de snelweg vind ik dat ook een rede om het niet nog warmer te gaan maken Wink

120 graden? M’n 206 met dezelfde motor krijg ik niet boven de 105 graden bij 160-170 op de A20

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 23 juli 2009 01:09 AM
  [ # 156 ]
Arjan Verkade schreef:

Daarom heb ik die foto’s ook genomen, anders zie je hem helemaal nooit Laughing

Tja, Green Air leverde dat ding voor de Xsara.
En ik hoorde op dat moment toch wat mindere verhalen over K&N, geen idee meer wat. Dat is paar jaar geleden.
Ook een test wees uit dat Green Air gewoon goed was Smile

Eerlijk is eerlijk, ik heb voor een K&N filter gekozen vanwege de plaatselijke beschikbaarheid/leverbaarheid. Als diezelfde shop toevallig Green filters had gehad in plaats van K&N, dan was het een Green filter geworden.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 23 juli 2009 01:09 AM
  [ # 157 ]

Tja hij schijnt bij de Xsara normaal te zijn Wink
De sensor zit op een nogal ongunstige plek heb ik begrepen, ik was ook eerst bang dat het te hoog is. Maar iedereen hier heeft hetzelfde.

Toen ik het de eerste keer zag was ik er ook niet helemaal gerust op. Ik was van de CX gewent maximaal 112 graden te zien, maar dat is 180 km/h op de GPS met warm weer in Duitsland Wink
Hier in NL normaal niet boven de 103 graden.

Overigens blijft het water bij de Xsara wel ruim onder de 85 graden, dus ik denk dat het wel goed zit Smile

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 23 juli 2009 10:43 PM
  [ # 158 ]

Tot mijn verbazing is er nog verschil ook, met het Green Air vervaningsfilter Shocked

Profiel  

mathiey
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 78

Gepost: 23 juli 2009 10:46 PM
  [ # 159 ]
Arjan Verkade schreef:

Tot mijn verbazing is er nog verschil ook, met het Green Air vervaningsfilter Shocked

in positieve of negative zin??

Citroen Xsara 1.8 16v vts 1998 (sold)
Mitsubishi Lancer Evolution 6
Peugeot 106 1.4 sport

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 24 juli 2009 12:14 AM
  [ # 160 ]
Arjan Verkade schreef:

Wat had je dan verwacht, alleen een ander kleurtje, verder niets? Cool

Ik merkte zelf dat de motor laag in de toeren wat soepeler is en ietsje meer wil trekken. Ook bokt de motor merkbaar minder. Dat laatste merk je dan vooral bij het inparkeren en het filerijden.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 24 juli 2009 12:23 AM
  [ # 161 ]

Positief resultaat Wink

Ga er niet vanuit dat de auto er veel sneller van wordt. Misschien iets? Ik denk bijna onmeetbaar.

Maar zoals Technoloog zegt.
Het optrekken vanuit stilstand gaat veel soepeler. Ook vanuit lage toeren optrekken gaat met minder protest van schokken e.d. Wink

Tot nu toe nog geen file gereden (en dat wil ik eigenlijk wel even zo houden Wink ), maar wie weet gaat dat ook makkelijker.
Ik had ook het idee dat het gaspedaal makkelijker controleerbaar was. Maar daar moet ik nog even meer voor rijden.

Ik ben in elk geval blij dat ik eerst een tijdje met normaal filter heb gereden, nu kan ik het verschil beter voelen Smile

Profiel  

rien vdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141

- SpaceTourer C4
Gepost: 24 juli 2009 12:57 AM
  [ # 162 ]

Het kan toch geen toeval zijn dat jouw ervaringen met een open type luchtfilter overeenkomstig met die van mij zijn? Misschien geen investering in de zin van: in zoveel km.s terug te verdienen.
Wel een winst in rijcomfort.

als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 24 juli 2009 01:15 AM
  [ # 163 ]
rien van der winden schreef:

Het kan toch geen toeval zijn dat jouw ervaringen met een open type luchtfilter overeenkomstig met die van mij zijn? Misschien geen investering in de zin van: in zoveel km.s terug te verdienen.
Wel een winst in rijcomfort.

In dezelfde tank dat ik het papieren geval verving door de K&N inlegfilter kreeg de Xsara ook haar 80k km beurt. Dus ook verse 5W40 en er ging een dosis injectorcleaner doorheen.

Vervolgens ging mijn verbruik met een paar tienden omlaag. Het is moeilijk nauwkeurig aan te geven, maar denk in de orde groote van 0,2 of 0,3 liter per 100 km gunstiger. Toegegeven, voor een deel zal dat ook komen door de injectorcleaner. Het blijft giswerk, maar ergens zo in de buurt van 15 a 20.000 km zit je rond het aanschafbedrag van de filter.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 29 juli 2009 10:28 PM
  [ # 164 ]

Na paar 100 km te hebben gereden blijf ik erbij dat de motor soepeler is Cool

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 07 augustus 2009 10:57 PM
  [ # 165 ]

Vorige weekend weer een nieuwe ervaring met de Xsara…

Ik ben aan het optrekken op een voorrangsweg buiten de bebouwde kom. Komt er fijn een auto van rechts de weg op rijden voor mij.
Aangezien mijn snelheid natuurlijk veel hoger lag dan van de optrekkende auto besloot ik er maar opheen te sturen er reed verder toch niemand in de buurt en er was voldoende overzicht.

Om 1 of andere rede kon de bestuurde dat niet waarderen (ik snap nog steeds niet waarom want hij komt de weg op zonder voorrang te hebben) en hij gooit zijn auto naar links zijn wiel kwam in elk geval over de lijn. Voor mij voldoende rede om te besluiten dat het te link en smal was om er nog tussendoor te gaan. Dan heb je nog maar 1 optie en dat is vol in de ankers!! De Xsara heeft zich overigens prima gedragen. De ABS greep natuurlijk wel in, maar verder blijft het allemaal netjes recht.

De nieuwe ervaring in het verhaal was dat de alarmlichten automatisch aan gingen Cool Ik had in de gebruiksaanwijzing al gelezen dat dit zo zou moeten zijn en dat werkte dus ook Smile

Ik had dit al een keer eerder geprobeerd te testen maar dat werkte toen niet. Later savonds op een compleet lege weg nog een keer getest maar dat werkte toen weer niet. Daarna wat harder geen rijden zodat ik langer vol op de rem kon, toen werkte het weer wel. Oftewel het werkt alleen bij meer als een bepaalde tijd vol in de remmen gaan Wink

Conclusie, als je na een noodrem remactie geen knipperende knipperlichten heb dan heb je niet hard genoeg remt Cool

Volgens mij kent alleen type 3 dit systeem. Mijn vorige Xsara had het in elk geval niet, daar heb ik ook wel eens een noodstop mee moeten maken Wink

Citroën is de enige met dit systeem toch?

Profiel  

11 van de 44
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook