Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister reed ik op een stukje ijs op de weg. De voorwielen gaan dan natuurlijk als snel wat aan het spinnen als je wil optrekken als het omhoog loopt.
Allemaal niet zo’n probleem, alleen nu ontstond er een ABS storing…
Na opnieuw starten bleef het. Na uurtje stilstand was het er ook nog.
Nog even getest of de ABS het echt niet meer deed, maar de computer had toch gelijk, geen trillend pedaal meer bij het remmen op de ijsweg.
Normaal kan je op ijs bijna niet sturen tijdens het remmen, hoogstens een beetje van richting veranderen. Zonder ABS gebeurt er eigenlijk gewoon helemaal niets heb ik gemerkt, maar goed, harder dan 15 km/h kon je er ook niet rijden op de smalle weg.
Na paar 100 meter op asvalt gereden te hebben ging de storing gelukkig weer weg
Voorlopige conclusie, ijs/vuil op 1 van de sensoren.
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Dit probleem had ik laatst ook na een beetje wielspin begon ook mijn ABS lampje te branden en deed de ABS helemaal niks meer. Zo een paar km gereden en toen daarna ook weer onder gladde omstandigheden mijn wielen nog maals spinde ging het lampje weer uit en werkt alles perfect.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net maar eens met de hand gewassen, al het zout mocht er wel eens af.
Ik had ze al even liggen, dus ook maar gemonteerd, 3 nieuwe ruitenwissers.
Ik zou ze niet plaatsen met het slechte weer ivm dat ze dan direct weer stuk waren.
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja groot gelijk! Maar goede ruitenwissers zijn wel heel belangrijk mijn achterste is ook wel een heel eind versleten maarja die is niet zo belangrijk dus heb nog steeds niks vervangen haha.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De Xsara bevalt goed en mag nog een tijd blijven. Daarom nu ook maar een LPG G3 installatie in laten bouwen
Dit gaat me over een periode van 3 jaar behoorlijk wat geld besparen, als de Xsara langer blijft dan is dat extra bonus.
Ik had eerst gekozen voor een Vialle installatie, maar omdat de Xsara achter verlaagd is paste de tank niet onder de auto binnen de regelementen van de RDW. Alleen de tank in de achterbak paste, maar dit wil ik niet. De enige andere op was een Landi / Eurogas installatie, wat ook officeel Citroën / PSA partner is op LPG gebied.
Uiteindelijk hangt er nu een 38 liter tank onder de auto op de plek van het reserve wiel.
Ik hoopte dat de vulnippel achter de tankklep geplaatst kon worden, maar helaas paste dat niet. Dus de vulnippel zit op de standaard plek, rechts onderin op de achterbumper
Vanaf een afstandje valt het best mee
In het interieur zit natuurlijk een schakelaartje voor benzine / LPG en dit geeft ook de tankinhoud aan. Dat is zo best netjes weg gewerkt zonder het interieur qua looks aan te passen. Zelfs de kleur komt overeen
En met lampjes aan.
Ik denk dat een leek de verschillen onder de motorkap amper ziet
Aan de bovenkant van het blok, wat extra slangen.
Verdamper voor het schutboord, beetje donkere foto…
En de 4 injectoren naast elkaar. Ook wat extra slangen om de temp van de KVS te meten.
Met rijden heb ik niets kunnen opmerken, zelf het overschakelen van benzine naar LPG heb ik nog niet kunnen voelen.
Je hoort met een nog wat koude motor de injectoren wel een beetje, maar de radio overstemt dit direct. Bij een warme motor kon ik ze horen omdat ik weet dat ze er zijn, anders valt het niet op.
Ik ben erg benieuwd wat het verbruik op LPG in de praktijk gaat zijn
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ziet er netjes uit arjan dat gaat je iig een hoop geld besparen denk ik! Toch vind ik het zelf niet mooi hoor die vulnippel maarja je kan natuurlijk niet anders.
HOe doe je het nou als je een lekker band hebt?
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij normaal gebruik heb ik het reserve wiel gewoon los in de achterbak in een hoes liggen.
Als ik de kofferruimte nodig heb dan haal ik het wiel eruit en heb ik zo’n speciaal setje erbij om een lekke band tijdelijk te repareren en op te pompen.
Tja die vuldop, ik zal wel eens kijken of ik het witte sticker gedeelte kan verwijderen, dan valt het wat minder op.
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ow zo ja da kan ook heb je je kofferbak niet zovaak nodig? Maar kun je die dop niet spuiten of is dat niet mogelijk?
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja met het wiel in de achterbak kan er bij dagelijks gebruik nog voldoende in
Ik neem met woon werk verkeer nooit extra spullen mee in de auto. Een tas of jas heeft zo nog voldoende ruimte.
Met vakantie blijft het wiel denk ik thuis.
Dat spuiten is ook in me op gekomen, de mogelijkheden daarmee moet ik nog even bekijken.
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja als dat mogelijk is zou wel een stuk mooier zijn toch dan is het lang niet zoon lelijk zwart ding!
Mag ik vragen wat het nou heeft gekost zoon lpg installatie?
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Netjes hoor! Nou effe snel die 80% beveiliging er uit laten slopen. Kun je tenminste een beetje tanken
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ze zouden hem op ongeveer 90% afregelen, dus even kijken als die echt leeg is hoeveel liter er dan in gaat.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
waterman schreef:Netjes hoor! Nou effe snel die 80% beveiliging er uit laten slopen. Kun je tenminste een beetje tanken
Wat bedoel je daarmee Waterman?
@Arjan netjes weggewerkt, maar inderdaad de dop mag in de kleur van de Xsara worden spuiten. Zo ziet het niet echt mooi uit (het zijn de kleine details)! Maarre waarom niet meteen een Xsara met LPG gekocht?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een LPG tank kan standaard voor 80% gevult worden. Als je de auto in de zon zet, zet de LPG uit dus daar heb je wat extra ruimte voor nodig. Er zit natuurlijk ook nog een overdruk ventiel op voor als het echt mis gaat om een tankexplosie te voorkomen
Een nette Xsara op LPG G3 was niet te vinden toen ik vorig jaar naar een andere op zoek was.
De meeste die te koop staan hebben zowiezo een tank in de achterbak, onderbouw was in die jaren nog niet zo standaard als dat nu is.
Vaak zijn het ook 1.4tjes zonder airco, en onder de 100.000 km al helemaal lastig te vinden.
Ik heb niet gekeken wat er nu te koop staat, maar probeer maar eens een type 3 coupé 1.6 16v met cruise control, automatisch airco en boardcomputer te vinden in een kleur die je aanspreekt
Ohja, en in nette staat natuurlijk. De eigenaar van het LPG bedrijf gaf me nog een compliment dat de auto er nog heel netjes uit zag
Deze komt dan in de buurt: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vhc21lxessxi
Maar heeft veel meer kms gelopen dan de mijne en kost een stuk meer dan ik een jaar geleden betaalde.
Waarschijnlijk ook geen onderbouw.
Het voordeel is als je het zelf laat doen dat je wel 2 jaar garantie krijgt op de installatie, de installatie is af terug verdient voordat de garantie verlopen is.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Okey duidelijk.
Arjan heb je nu ook hulpveren achter?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?