Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
2d schreef:Mistlichten voor of achter mag je sowieso niet voeren bij beperkt zicht door mist of zware neerslag.
Heb ik het dan verkeerd geleerd? Max 50 meter zicht was het toch (bij mist)!? Dat noem ik wel beperkt zicht…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 7791
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nee je hebt het niet verkeerd geleerd, heb mijn post al aangepast
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
phew
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ronjo schreef:Laatst op TV gezien , Xenon lichten met een blauwachtig licht, achteraf ingebouwd, moesten verwijderd worden.
Niet orgineel, afwijkend van type toelating dus verboden.
Men zal deze regel niet streng hanteren ,maar wel mogelijk.Voor jouw gaat het meer om gelijktijdig voeren van dimlicht en mistlicht, dus twee kleuren licht dat naar voren uitstraalt.
Blauw licht mag ook niet, maar bij Xeon wordt een blauwige gloed toegelaten omdat er bijna altijd wel iets aan blauwigs doorheen zit.
Normaal hoort licht aan de voorkant van de auto wit of geel te zijn volgens de wet.
Zoals ik al zei, hier rijdt ongeveer 70% van de vrachtauto’s met wit en geel licht door elkaar
Ik heb er ook nog nooit iets over gehoord bij de APK bij de CX die ook 2 kleuren had.
Sterker nog veel CX’en hebben zelfs als je groot licht inschakeld deels geel en deels wit, dit omdat er een H4 en H3 lamp tegelijk aan gaat.
Verder zal ik het bij normaal gebruik niet voeren
Ik heb het vervangen omdat ik het gewoon leuk vind, want echt zinnig is het natuurlijk niet. Ik was ook gewoon benieuwd hoe geel het was. Zelf ben ik er erg gevreden over
- CX 25 GTi Turbo 2
Iemand een idee waar de zekering zit voor de mistachterlichten?
In het boekje zie ik het niet staan, of ik kijk er echt helemaal overheen
Heb je een trekhaak?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- CX 25 GTi Turbo 2
Storingen mistachterlicht worden vaak veroorzaakt door een slecht contact in de trekhaakstekkerdoos.
- CX 25 GTi Turbo 2
De trekhaak wordt links doorgelust dacht ik.
Volgens mij zit de rechter unit gewoon direct aangesloten op het systeem van de auto.
Maar ze doen het beide niet…
Nu heb ik links er net af gehad, rechts nog niet, dus het zou kunnen dat dat lampje stuk was. Maar omdat ik links gaan spanning had ging ik er vanuit dat het een zekering of iets was.
Zit er helemaal geen zekering tussen dan?
Ik ga van de week nog wel even controleren of het recht aangesloten zit. Ik zit net te denken dat je het rechter knipperlicht natuurlijk ook af moet takken.
Ik vind het wel vreemd dat ze het beide niet doen in elk geval.
Er zal ongetwijfeld nog wel ergens een zekering voor de mistachterlichten aanwezig zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik zo niet weet waar die zit, en onder welke groep.
- CX 25 GTi Turbo 2
2d schreef:Storingen mistachterlicht worden vaak veroorzaakt door een slecht contact in de trekhaakstekkerdoos.
De eer gaat naar jouw
Ik heb de achterlichtunits direct aangesloten op de stekkers van de auto, nu werken de mistlichten weer.
Ik had eerst alle zekeringen doorgemeten, zowel in de auto als onder de kap, maar die waren allemaal nog goed.
Tja mijn stekker is afgelopen najaar vervangen omdat deze kortsluiting maakte, misschien zit er daar toch iets niet helemaal lekker.
Goed, de Xsara kan nu in elk geval niet meer afgekeurt worden voor de APK op dit punt
- CX 25 GTi Turbo 2
Van de week weer heerlijk gebruik kunnen maken van het speciale knopje met een sneeuwvlok erop
Aan het begin van de week kon je airco wel goed ruiken, zeker na net inschakelen.
Inmiddels is dat al bijna weg.
Wat ik niet kan verklaren is dat het nog veel erger stinkt als ik de airco uitschakel
Het is echt een muffe kelderlucht, alleen dan nog wat erger.
Dat heeft de Xsara eigenlijk al een hele tijd, tussendoor is de airco al een keer schoon gemaakt.
Het interieur filter is net nieuw.
Iemand een idee waarom dat is, en nog belangrijker hoe krijg ik dat weg?
Blijkbaar is het niet goed schoongemaakt.
Je kan het zelf vrij éénvoudig doen, kost je alleen een nieuwe interrieur filter en een busje airco reiniger, dat busje kost c.a. 15 euro.
Hoe je het moet gebruiken staat op het busje, alleen niet 1 minuut lang dat spul er in spuiten, maar het hele busje gewoon leegspuiten. Er kunnen dan belletjes/schuim uit de roosters geblazen worden, maar dat is niet erg, zo word het wel goed schoon.
Dat spul is ook in een neutrale geur (van Valeo) te koop, dat is het beste.
Het is ook met een luchtje (citroen geur) te koop, maar dat ruikt erg sterk, krijg je koppijn van.
- CX 25 GTi Turbo 2
De Xsara heeft weer voor een jaar APK!
Helaas eerst afkeur, bij 1 van de voorbanden was het binnenwerk te zien. En 1 van de handremkabels was slecht, dus ook afkeur. Dat klopt ook wel want die was al langer slecht.
Oftewel geen rare dingen voor een kmstand van 144.000 km.
Daarna maar eens aan het wassen en detailen geweest.
Ik heb de auto in de polish gezet en vervolgens in de wax. Dat was goed te doen in een mooi plekje in de schaduw.
Hier het resultaat.
En hier nog even het volledig album met de rest van de foto’s
- CX 25 GTi Turbo 2
Ik heb de banden vanaf de achter kant naar voren laten plaatsen en de nieuwe banden achterop.
Ondanks dat de voorbanden nu niet nieuw zijn (maar nog wel zeer goed) rijdt dat echt stukken beter dan de oude banden
Lichten en strakker sturen, het verschil is duidelijk merkbaar.