Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij is die vanuit de fabriek aan de achterkant iets verlaagd. (VTS onderstel, wie zal het zeggen?)
Zo was die al toen ik hem kocht, deze stuurt ook totaal anders dan mijn vorige Xsara en is ook een stukje harder afgeveerd.
Er zijn maar weinig coupé‘s uit deze bouwjaren om goed te vergelijken. De oudere modellen waren idd niet zo laag.
Verder zit er aan de achterkant natuurlijk wat extra gewicht door de LPG tank, die nu ook helemaal vol zit.
Reserve wiel licht ook nog in de kofferbak.
Met rijden heb ik er in elk geval geen last van, hij veert nooit door tot de stootblokken.
Super!
Klassebak toch he die Xsara
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
ziet er zeker netjes uit hoor !!!
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net terug van de garage met een verse APK!
Gister al voor poging 1 geweest, maar 1 ashoes die zat er niet netjes meer op. Niet voorradig dus vandaag even terug geweest en de hoes laten vervangen.
Verder nog een nieuwe ruitenwisser achter.
Gezien de Xsara toch in de buurt van een Lexia was direct even de accu storing laten wissen, hopelijk blijft die nu weer even een tijdje weg
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De Xsara vandaag maar eens gewassen en na een polish voorzien van een vers laagje wax. Dat was toch alweer ruim een jaar geleden…
Wel jammer dat er veel steenslag over de hele auto te vinden is, maar verder is het nog steeds een nette auto.
Met 9 jaar oud en ruim 160k op de teller staan sommige auto’s er toch echt een stuk minder netjes bij.
Nog even snel een paar foto’s geschoten van het resultaat
De polish ook gewoon over de koplampen gebruikt, ze zien er weer iets frisser uit. Liefst zou ik ze nog wat grondiger aanpakken.
Totaal aantal Berichten: 7794
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hee, het was me nog niet opgevallen dat de kentekens van onze Xsara’s wel erg dicht bij elkaar zitten
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd, komt erg dicht bij elkaar
Sterker nog er rijden er een hele hoop met NH
Echt veel kentekens later zie ik ze maar weinig, die van mij is ook uit september 2003. Ik vermoed dat vlak erna de C4 bij de dealer stond en ze hiervoor de Xsara met een actie hebben weg gedaan. De Xsara met een later kenteken zijn vooral breaks.
Totaal aantal Berichten: 7794
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Volgens mij zijn de breaks ook iets langer in productie gebleven.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Yep, daarom zie je vaak alleen latere breaks rijden.
Volgens mij zelfs wel tot ergens in 2005.
Ja klopt mijn break is van april 2005 en heeft RG.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weinig bijzonders te melden.
Alle vloeistoffen zijn nog netjes op peil.
Maar het werd wel weer eens tijd om het luchtfilter schoon te maken, die was inmiddels aardig vuil.
Ik vraag me alleen af wat dit kruis in het luchtfilter huis doet..
(foto is slecht door tel kwaliteit)
Ik denk niet dat het alleen voor stevigheid is, maar wat zou het dan wel doen?
Het interieur is ook weer netjes schoon gemaakt
Totaal aantal Berichten: 7794
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik denk dat het toch echt alleen voor de stevigheid is..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het huis is van zichzelf ook al vrij stevig, zie de ribben en de dikte van het kunstof.
Dit is voor mij ook niet de meest logische manier om zo’n huis steviger te maken, zeker niet omdat dit direct in de airflow zit.
Als PSA de kans ziet om miljoenen (het zit ook in andere modellen behalve de Xsara) auto’s te leveren zonder dit kruis dan bespaart dit ook miljoenen euro’s
Vandaar dat ik benieuwd ben naar de functie ervan.
Totaal aantal Berichten: 7794
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Als het er zat om de luchtstroom te beïnvloeden dan zou het groter of anders van vorm moeten zijn.
Het huis is natuurlijk best stevig van zichzelf maar het blijft kunststof dat onder invloed van beweging en temperatuur kan vervormen. Om te voorkomen dat het luchtfilter niet optimaal afsluit en er zo vervuiling optreedt moet het huis absoluut vormvast blijven. Daarom denk ik dat het kruis er in zit..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!