Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar heb je wel een punt, het is wel zo bevestigd dat het ervoor kan zorgen dat de wanden naar naar buiten of naar binnen kunnen gaan staan.
Ik ga maar van dit verhaal uit totdat iemand met een ander verhaal komt
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat luchtfilter schoonmaken heeft wel zin gehad, het is nu allemaal net even iets soepeler
Dat is wel fijn gezien de airco nu erg veel vermogen trek met dit warme weer…
Maar die krijgt het wel goed koud in de auto, ik heb gewoon een koud stuur
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weer eens iets nieuws geprobeerd.
De Xsara ipv in de Wax maar eens in de Sealant gezet.
Dit is net als wax een beschermende laag die een diepe glans geeft.
Het verschil zou zijn dat dit een iets mindere diepe glans geeft, maar wel een stuk langer zou moeten blijven zitten.
Eigenlijk prima om te gebruiken voor het seizoen waar we nu naar toen gaan op een auto voor dagelijks gebruik.
Sealant erop.
Sealant eraf en we hebben een mooie glans
Er zitten 2 lagen op, dat kan prima met dit product.
Ik ben erg benieuwd of dit veel langer blijft zitten
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo heb je je auto netjes voor elkaar en 2 dagen later sta je met een ventiel in je handen…
Even de banden opgepompt, bij het verwijderen van de luchtslang heeft het ventiel besloten maar mee te komen.
Dan is je band opeens wel erg snel leeg
Goed het reserve wiel eronder en het andere wiel bij de dealer gedropt.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag de het wiel weer opgehaald met nieuw ventiel erin.
Er direct weer even onder gezet natuurlijk
Mooi spul, als het nog langer blijft zitten dan Wax, dan lijkt het me wel wat.
Bij mijn auto heeft Marco een Wax gebruikt, welke er nu na ruim 3 maanden nog merkbaar aanwezig is.
Bij jou zit er volgens mij een Dodo Juice Pro wax op. Dat is een combinatie van een sealant en een wax.
Kort gezegd de duurzaamheid van een sealant zoals Arjan nu gebruikt en aan de andere kant de glans van een echte wax. Een wax zal altijd meer glans en vooral diepte geven dan een sealant…
Aha, dat spul moet ik dan maar eens gaan halen bij carcleaning, heb ik in tijdens mijn vakantie ook wat te doen
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik moet zeggen dat deze sealant ook echt glimt als een spiegel
Ook andere reacties op het carclean forum zijn dat dit toch wel erg goed qua standtijd en glans.
Zeker nu we weer de winter in gaan is glans iets minder belangrijk, maar ik heb eigenlijk niet het idee dat ik daar nu veel op ingeleverd heb.
De CX had ik er al eerder mee gedaan, maar daar had ik nog een extra laag wax overheen gedaan. Die is nu na 3 maanden nog spiegel glad en heeft nog een diepe glans. Maar gezien die binnen staat heeft dat natuurlijk een stuk minder te voordeuren
Je kan toch ook de CX gebruiken om de winter door te komen en de Xsara schoon en droog binnen laten staan
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister even nieuwe bougies in gezet, toch weer duidelijk merkbaar dat het allemaal weer een stuk fijner rijdt.
En lijkt ook vlotter te starten, maar dat moet ik nog even verder testen om dat met zekerheid te kunnen zeggen.
Ik denk dat ik maar iets van 20k ga aanhouden met bougies.
Welk merk bougies heb je gemonteerd ?
Ook NGK’s ? Mijn ervaring is dat deze motor, daarmee het mooist draait.
Voor LPG heeft NGK speciale gasbougies, niet goedkoop, ze gaan echter wel lang mee.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eyquem staat er op de zwart met blauwe verpakking
Ik zit er idd ook over te denken om naar een ander merk te stappen.
Is dat Eyquem een bekend merk?
Totaal aantal Berichten: 10316
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In La Douce France wel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.