Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
200.000 Km and counting
Mooie stand! Blijft jouw koelwater altijd zo staan? Bij mij staat hij op zulke snelheden zo’n beetje op 90 graden…
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, eigenlijk wel. Die wordt nooit veel hoger.
Die olie temp meter wel, die wil met gemak oplopen naar de 140 graden. Maar dat valt de laatste tijd wel mee, misschien omdat er net flink wat onderhoud gepleegd is.
Mijn vorige Xsara uit 2001 had wel dat de watertempmeter meer richting de 90 graden ging, dus ik zou me er niet al teveel zorgen om maken geloof ik.
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Phase 3 Xsara’s op, benzine, diesel, met 1.6 of tweeliter, allemaal geven ze 75 graden aan als bedrijfstemperatuur voor het koelwater. Denk dat dat een foutje is in het instrumentencluster.
De olie in de VTS 136pk wilde graag naar de 140 inderdaad, zeker met het gas erop. Ook onder de kap werd dat ding goed heet, maar nooit problemen mee gehad (in het kleine jaar dat ik dat ding reed).
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat was mij ook al opgevallen dat bij het nieuw dash die kvs temp zo laag ligt. Product eigenschap zeg maar…
Ik heb wel eens begrepen dat die olietemp meter op een plek zit waar het relatief warm is, vandaar dat de meting ook zo hoog ligt.
Als ik het mijn CX Turbo vergelijk, daar komt de olietemp eigenlijk nooit boven de 110, maar ik geloof wel dat het daar onder de kap heter wordt dan bij een Xsara
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo de Xsara heeft weer een detail beurtje gehad.
De auto oogde wat vermoeid, maar dat is weer goed gekomen.
Eigenlijk het volledige plan afgewerkt.
Begonnen met wassen en Iron-X.
Kleien, het viel me nog mee wat er af kwam, ik had het erger verwacht.
Het dak met SSR2, daar zaten wat diepere krassen in die ik er niet helemaal uit krijg met de hand.
De hele auto met Pro Polish.
Black Hole.
Daarna eerste laag EXP Sealant.
Toen een nachtje laten staan en de volgende laag EXP aangebracht.
Daarna nog een laagje Natty Red.
De trims en banden gedaan met Trim Restorer.
Het interieur nog even snel meegenomen met Natrual Look.
Hier het resultaat
Onder de kap alleen even afgespoten, daarna even een doekje er overheen. Best een aardig resultaat voor weinig moeite.
Weerspiegeling in de lak
Interieur, alleen even snel met Natrual look.
Gebruikte matrialen.
Door het uploaden lijkt de kwaliteit van de foto’s wat afgenomen te zijn, ze waren zo mooi scherp…
Nou ja, de auto is in elk geval wel goed gelukt
Je maakt er wel werk van Ziet er weer keurig uit!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, ik ben zelf ook wel tevreden over het resultaat
Het voordeel is dat die nu gewoon erg makkelijk schoon wordt de komende tijd.
Totaal aantal Berichten: 5480
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo, dat is mooi gepoetst!
Wanneer kan ik de Xsaar brengen?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Natural Look, Natty Red, het klinkt alsof Xsaraatje een behandeling bij een kapperszaak, pardon, een hairstudio heeft gehad. En dat allemaal met spul van een Arme Jongen… Hoe dan ook: het resultaat mag er zijn. Daar ben je ook wel een hele dag druk mee, of niet?
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GWHENDRIKS2 schreef:Zo, dat is mooi gepoetst!
Wanneer kan ik de Xsaar brengen?
Thanks
Die opmerking had ik al verwacht.
Willibrord schreef:Natural Look, Natty Red, het klinkt alsof Xsaraatje een behandeling bij een kapperszaak, pardon, een hairstudio heeft gehad. En dat allemaal met spul van een Arme Jongen… Hoe dan ook: het resultaat mag er zijn. Daar ben je ook wel een hele dag druk mee, of niet?
Haha, zo had ik er nog niet over nagedacht
Ja, je ben er wel een paar uurtjes mee zoet.
Eigenlijk wel 1 volledige dag tot de eerste laag sealant. Voor de 2de laag kan je beter een nachtje wachten. Die heb ik dus de volgende ochtend nog even gedaan, samen met een laagje wax.
Totaal aantal Berichten: 1284
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Wauw! Mooi resultaat, ziet er erg strak uit.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks!
Overigens een weekje eerder het luchtfilter schoon gemaakt. Was ook wel nodig, er zit nu veel meer pit in, de auto rijdt merkbaar soepeler.
Het vreemd is dat de motor vaak nogal bromt onder de 3000 rpm, alsof de uitlaat lek is/of fout herrie luchtfilter op zit.
Na het schoonmaken van het filter is dit geluid minder geworden. Maar nog niet helemaal weg.
Het gekke is dat de auto merkbaar minder vermogen heeft als die zo bromt. Iemand een idee waar dat in kan zitten?
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is inmiddels regen, wat het volgende effect geeft
De ruiten doen ook nog netjes mee, terwijl die behandeling alweer ruim een half jaar oud is.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een aantal maanden geen updates geweest hier, dus even een laagje stof van het topic.
Laatste tijd liep de motor steeds minder, maar dat was eigenlijk al langer zo. Al eens aangegeven bij de garage, toen werd het verwijd aan een scheurtje in het spruitstuk dat toch vervangen moest worden voor de APK. Maar lost het probleem dus niet helemaal op.
Toen ik donderdag avond richting huis reed hield het laatste stuk de motor erg in met optrekken en gaf weinig vermogen. (zowel op LPG als benzine)
Laatste 2 Km naar huis gered en niks aan gedaan. Zaterdag morgen een kouder start zoals ik gewent was, en naar het tankstation gereden want de LPG tank was nagenoeg leeg. Richting het tankstation werd het alweer iets minder. Na het tanken was het na een paar 100 meter helemaal prijs, het motormanagementlampje ging brengen met een melding het display. Heel weinig vermogen en liep niet goed stationair dus direct doorgereden naar de dealer.
De monteur bevestigde direct wat ik vermoede, liep op 3 cilinders.
Na het uitlezen van de computer was de hoofdverdachte de bobine, maar helaas was niet op voorraad.
Toen bedacht hij zicht dat hij alleen in het Citroën systeem had gekeken, maar niet in de Peugeot voorraad van de buren. 5 min laten kwam hij met een doos aanlopen, nog een paar min later zat de nieuwe bobine op zijn plek.
De motor loopt veel beter dan die de laatste jaar heeft gedaan!
Beter stationair en start makkelijker. Trekt ook vloeiender op en komt ook makkelijker van zijn plek.
Oftewel, dingen kunnen beter gewoon goed stuk gaan, dan is het tenminste duidelijk
Zelf nog even de winterbanden gemonteerd van het weekend, deze blijken iets beter uitgebalanceerd te zijn dus dat rijdt wel weer fijn. Helaas maken ze natuurlijk wel iets meer herrie…
Ook de ruiten opnieuw behandeld met Gyeon Q² View, zo houden we van de winter ook weer goed zicht zonder de ruitenwissers te hoeven gebruiken. Scheelt ook nog met het bevriezen van de ruiten.