11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
   
-niels-‘s BX Basis - lorelei
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 05 juni 2009 06:24 PM
  [ # 151 ]

mijn kniperlicht naar links blijft hangen, als ik hem aandoe gaat ie alleen nog maar uit door op er op te slaan. ik heb het even uit elkaar geschroefd maar dat kontaktje klikt gewoon vast en komt daarom dus niet meer terug.
ik wilde nu dus even de contactjes uit de achterruitenwissre schakelaar halen en ze voor het knipperlicht gebruiken maar hoe krijg je die dingen los? ik heb nu wel de behuizing los van het dash maar de contacten er helemaal uit lukt niet.
en heeft iemand nog een grijze knipperlichtschakelaar liggen? dus een volledige want m’n knop is ook gaar.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 05 juni 2009 06:29 PM
  [ # 152 ]

Ik dacht dat ik nog wel ergens zo’n grijze schakelaar had liggen, maar ik weet zo 1-2-3 even niet waar.  Rolling Eyes

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 05 juni 2009 07:25 PM
  [ # 153 ]

kej, het is me verder gelukt en het werkt weer.
ik zoek nu nog een schakelaar knop in het grijs, de rest is nog wel goed en de bekleding van het zit gedeelte van de bestuurders stoel. ik heb licht grijze bekleding, als iemand me daar aan kan helpen graag.

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 16 juni 2009 08:12 PM
  [ # 154 ]

en we hebben weer een nieuw “euvel” ik rijd eigenlijk best wel heel erg veel, 4000km sinds ik haar heb. maar nu gaat ze steeds meer verbruiken, reed ik in het begin nog 400 km op 30 liter nu haal ik nog maar 325km op 30 liter, ik tank nog steeds 98. hoe komt dit? moet ik af en toe ook 95 tanken?
m’n rijstijl en de afstanden zijn gelijk overigens.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 juni 2009 10:32 PM
  [ # 155 ]
Hilko16TZI schreef:
-niels- schreef:

oke, dan ga ik jouw topic er maar eens op na lezen, over 2 en een halve week heb ik zomer vakantie dus dan eerst maar eens een grote beurt geven dan kan ik gelijk hier naar kijken.

Ik heb een compleet setje liggen. Relais + bedrading + schemaatje.
PB maar bij interesse.

Surprisedops: Sorry, totaal vergeten… Gaat morgen op de post!!! Surprisedops:

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 juni 2009 10:34 PM
  [ # 156 ]
-niels- schreef:

en we hebben weer een nieuw “euvel” ik rijd eigenlijk best wel heel erg veel, 4000km sinds ik haar heb. maar nu gaat ze steeds meer verbruiken, reed ik in het begin nog 400 km op 30 liter nu haal ik nog maar 325km op 30 liter, ik tank nog steeds 98. hoe komt dit? moet ik af en toe ook 95 tanken?
m’n rijstijl en de afstanden zijn gelijk overigens.

Ontsteking? Bougies? Luchtfilter? Kleppen stellen? Baksteen van gaspedaal halen? Staat de auto op zomerstand?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 juni 2009 10:36 PM
  [ # 157 ]

Gewoon 95 tanken Niels! Mijn vorige “niks” ging ook zuipen op 98, echt, 95 is prima voor zon blokje.

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 16 juni 2009 10:51 PM
  [ # 158 ]

dat heeft niet o’n haast, als ik het volgende week maar heb dan gaat de dame uit elkaar, d’r moet wel aardig wat gebeuren namelijk.

ik reed eerst op 95 maar toen ik een keer op 98 ging rijden was ze veel zuiniger, nu na een paar tanken is dat dus niet meer zo, waar komt dat door? dat is namelijk het probleem.

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 17 juni 2009 05:17 PM
  [ # 159 ]

ik ben in eerste instantie geen 98 gaan rijden omdat het zuiniger zou zijn, daar kwam ik na een tank pas achter.
k denk dat het het beste is als je 98 en 95 afwisseld, anders word ze verzadigd en zakt het verbruik in.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 juni 2009 08:30 PM
  [ # 160 ]
-niels- schreef:

k denk dat het het beste is als je 98 en 95 afwisseld, anders word ze verzadigd en zakt het verbruik in.

Ik denk dat het onzin is om E98 te tanken in een wagen die prachtig loopt op E95.

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 24 juni 2009 09:04 PM
  [ # 161 ]

en vandaag de relais set binnen gekregen van hilko.
stelt echt niks voor, je sluit schroeft de kabels aan je accu, plugt de oude linker koplamp aan het kabel set en sluit de nieuwe stekers aan op je koplampen. nog geen 5 minuten werk.

even kijken of ik vrijdag nog tijd heb anders word het volgende week, ik moet namelijk mijn stereo kabels nog weg werken. momenteel komt de stroom kabel van de versterker via het ventilatie rooster naar binnen Surprisedops:

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 26 juni 2009 11:23 PM
  [ # 162 ]

vandaag even langs de garage geweest, eindelijk weer normaal knipperend de bocht om Very Happy. verder helaas geen tijd gehad voor m’n kabels dus dat moet volgende week.

verder piept m’n auto een beetje bij heel langzaam rijden, meestal is ik rustig naar een stoplicht rol blijft ze piepen, als ik dan weer weg rijd is het meestal over. wat is dat? lijkt me de remmen? wat kan je hier aan doen?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 juni 2009 01:37 AM
  [ # 163 ]

Ik verwacht de achterremmen. Ga voor de aardigheid eens even een paar keer flink achteruitrijden en remmen, het kan maar zo zijn dat het zaakje dan weer prima los is.
Je kunt uiteraard het zaakje eens even loshalen en schoonmaken. Voor is het allemaal vers!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 27 juni 2009 01:51 AM
  [ # 164 ]

En pleur gelijk een flink gewicht in je kofferbak, de achterremmen hoeven bijna nooit mee te werken en gaan dan wat eerder roestig zijn en piepen doen.
Ook zoals Patje aageeft schoonmaken. Er blijft vaak veel stof op de glijvlakken van de blokjes zitten waardoor ze niet goed meer schuiven en blijven plakken, het boutje dat door de sleepoogjes van de blokjes gaan wil ook wel eens wat roestig zijn.

Uit elkaar halen is een klusje van niks.
Als je het wiel er af hebt zie je een kapje boven de klauw zitten met een bout erdoorheen, die draai je met sleuteltje 8 los (aan de achterkant zit het moertje dus je hebt 2 van die sleuteltjes nodig) dan kun je het kapje loshalen en het boutje uit de blokjes trekken. er ligt nog een veertje onder dat boutje tegen de blokjes te duwen, die pak je zo weg als het boutje er uit is. De blokjes kun je dan met een tang uit de klauw trekken. Vervolgens met een vijltje of met schuurpapier de raakvlakken in de klauw schoonmaken en de blokjes zelf ook. Het boutje even opschuren en licht wat vet er op aanbrengen. Veertje terugplaatsen, boutje erdoorheen steken, kapje op zijn plek en de boel weer vastdraaien.

Je kunt ook de klauw uit elkaar halen, die zit met die 2 dikke bouten (ik meen 18 ) maar voordat je dat doet eerst even kijken of je het ontluchtnippel loskrijgt, doe dat met een pijpsleuteltje en niet met een steek of ring sleutel want dan is de kans vrij groot dat je hem kapot draait.

Als je die twee bouten los hebt valt de klauw in twee gedeelten uit elkaar, let op het achterste gedeelte waar de leiding aan vast zit dat je die leiding niet beschadigd. Nu kun je heel makkelijk en goed alles schoonmaken. Bij het weer in elkaar zetten van de klauw de raakvlakken van beide helften goed schoonmaken en na het in elkaar zetten uiteraard de klauwen ontluchten.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 27 juni 2009 03:52 AM
  [ # 165 ]

oke, k zal er volgende week eens naar kijken, eerst school afmaken Rolling Eyes
bedankt iig

Profiel  
 
 
11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook