12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
   
-niels-‘s BX Basis - lorelei
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 27 juni 2009 11:53 AM
  [ # 166 ]

Let ook even op of de klauw niet scheef op de draagarm zit door corrosie. Daardoor hapt het blokje in de schijf en gaat hij piepen..

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 04 juli 2009 08:43 PM
  [ # 167 ]

dit is nu al de tweede keer dat mijn topic bovenaan staat zonder dat er iemand heeft gereageerd, hoe komt dat?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 juli 2009 08:46 PM
  [ # 168 ]
-niels- schreef:

dit is nu al de tweede keer dat mijn topic bovenaan staat zonder dat er iemand heeft gereageerd, hoe komt dat?

Lorelei heeft graag de aandacht. Lees de verhalen er maar op na… Wink

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 05 juli 2009 03:41 AM
  [ # 169 ]

dat zal het zijn, telkesn als je dichtbij komt is ze weg Razz

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 20 juli 2009 02:36 PM
  [ # 170 ]

en vandaag staat ze bij de kwik fit in ridderkerk voor de apk, ben er best wel zenuwachtig over eigenlijk.
ik kom net tot de conclussie dat ik vergeten ben om m’n rechter bolletje te vervangen, die was stuk namelijk.
daarnaast twijfel ik of m’n stuurkogel nog apk waardig is anders word dat vervangen van de week.

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 20 juli 2009 05:22 PM
  [ # 171 ]

de kwik fit belde daarnet, de stuurkogel is geen afkeur.

helaas de blower, achterdemper en de achterrem leidingen wel.
de blower blaast niet echt, die hijgt een beetje tegen de voorruit aan. de achterdemper is lek, en er zitten roest kraters in de rem leidingen.
niet iets heel schokkends opzich maar toch jammer.

ook zijn er een berg dashboard lampjes overleden, is dat afkeur? en natuurlijk m’n koplampen dan.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 juli 2009 07:54 PM
  [ # 172 ]

Blower: waarschijnlijk contactjes schoonmaken, stekkers uit- en in elkaar drukken.
Achterdemper: even halen.
Remleidingen: de HD leidingen bedoel je? Je kunt ze zelf maken, maar daar heb je wel spul voor nodig (gereeschap). Of je bestelt nieuwe.

Dashboardlampjes is geen afkeur. Wel irritant Cool

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 20 juli 2009 08:04 PM
  [ # 173 ]

blower kan ook zijn dat de print met de draaiknop (soort sleepcontact) een beetje gaar begint te worden. Had ik ooit eens namelijk, de massa was niet meer helemaal fris. Sindsdien blaast hij weer lekker hard. Een fohn is er niks bij Smile

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 20 juli 2009 08:41 PM
  [ # 174 ]

ik heb geen draaiknoppen he.
ik zal idd alle stekkertjes eens na kijken.
demper mot ik nog even naar kijken hoe groot het gat is anders prop ik er wel even van dat demper reparatie spul in.
ik heb dus geen gereedschap om zelf leidingen te maken, ik weet niet wat dat precies kost? waarschijnlijk is het goedkoper om kant en klare leidingen te halen dan de kosten van zo’n set en losse leiding.
waar kan je kant en klare leidingen krijgen? en wat kosten die ongeveer?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 juli 2009 12:54 AM
  [ # 175 ]

Leidingen via de dealer. Ik denk een euro of 50.
Maar er schijnt een vent op E-bay te zitten die dat spul ook verkoopt. Ik heb dat hier ooit in een topic voorbij zien komen, nog niet eens zo lang geleden.

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 21 juli 2009 02:38 AM
  [ # 176 ]

die vent op ebay woont in engeland
ik heb de blower btw weer werkend, de kabel om de klep open te zetten was afgebroken dus die heb ik nu open gezet

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 27 juli 2009 06:15 PM
  [ # 177 ]

ik was bezig met m’n remleidingen maar nu blijkt dat het rechts om een hydrauliek leiding gaat en niet om een remleiding, is dit ook apk afkeur of mogen die wel roest hebben?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 juli 2009 08:06 PM
  [ # 178 ]
-niels- schreef:

ik was bezig met m’n remleidingen maar nu blijkt dat het rechts om een hydrauliek leiding gaat en niet om een remleiding, is dit ook apk afkeur of mogen die wel roest hebben?

Die mogen géén roest hebben omdat ze ook deel uitmaken van je hydraulisch systeem als geheel, waar dus ook je remmen deel van zijn. Als je HD leiding zou knappen ligt in no-time je LHM op straat. Dan duurt het ook niet lang meer voordat je geen remmen hebt. Ik weet dat uit ervaring Surprisedops: Met die leidingen moet je dan ook geen risico willen nemen - vervangen dus.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 27 juli 2009 08:15 PM
  [ # 179 ]

Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de hoeveelheid roest. Ik heb op een paar plekjes ook wat oppervlakkige roest die ik er zo af veeg/schuur. Bekijk met een kritisch oog de dikte van de leiding en beslis of de leiding nog dik genoeg is voor een veilige en betrouwbare werking. (Na het weghalen van de roest natuurlijk Smile).

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 27 juli 2009 08:24 PM
  [ # 180 ]

oke, die moet er ook onder vandaan dus.
hoe krijg ik m’n leidingen los van m’n remklauwen? dat is echt vast gerot.

Profiel  
 
 
12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook