5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

-niels-‘s BX Basis - lorelei
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 09 mei 2009 02:54 AM
  [ # 61 ]

het probleem is nu juist dat ik geen idee hb hoever ik op een tank moet kunnen komen, normaal rij ik idd ook op de dag teller.

een fusee vork heb ik idd niet dus dan maar een een keer extra hard slaan om het los te krijgen, het werkt daar gaat het om.

Profiel  

-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 13 mei 2009 07:33 PM
  [ # 62 ]

zow, bij de 400 km getankt en toen ging er 36 liter in. 1 op 11 ongeveer. bijna allemaal stukken van 40 km dus is niet heel erg zuinig. daarnaast moet de stationair een beetje bij gesteld worden ze gaat soms een beetje bokken. de haynes is binnen dus dat word geen probleem.

vandaag heb ik haar even door de wasstraat gehaald en weer helemaal op gepoetst, wat glimt ze toch weer mooi zo. de velgen zien er veel beter uit maar nog steeds niet zoals ik ze wil hebben dus dat word van de zomer schuren, verven en weer schuren.

nu keek ik gelijk even naar het lood op de velgen maar dat zit heel appart:
LV: 40 gram
RV: 35 gram
LA: 25 gram
RA: 85 gram

85 lijkt me wel heel erg veel? klopt dat?

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 13 mei 2009 07:37 PM
  [ # 63 ]

Redelijk veel inderdaad. Ze hadden beter even de band op de velg kunnen draaien om te kijken of het beter werd. Maar als die gewoon met die 85 in balans is, maakt het niet zoveel uit. Alleen als die 85 eraf valt, door wat dan ook, dan ga je dat wel heel erg merken en dat is met minder gram toch minder goed merkbaar Wink

Was jij de auto niet met de hand? Of spuit jij hem gewoon af bij de wasstraat en was je hem daar met de hand verder?

Profiel  

-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 13 mei 2009 07:42 PM
  [ # 64 ]

leek mij ook idd.

neuj, wij hebben in de buurt een hele goede wasstraat, zo een waar je auto doorheen word getrokken. daarna zet ik haar wel handmatig in de was en wax enz.

ik kwam trouwens in de wasstraat tot de ontdekking dat niet alleen het linker voor raam een beetje hangt (voorover gaat dus slecht dicht) maar ook de rechter hangt ene beetje, deze hangt dan weer achterover waar je normaal dus weinig van merkt, al met al in de wasstraat regende het dus een beetje binnen.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 13 mei 2009 08:17 PM
  [ # 65 ]

Nu je het toch over ramen hebt. Hebben jullie iets gevonden tegen het mee naar binnen getrokken worden van de raamrubbers als je de ruit open doet?

Want als ik mijn linker raam open doe (automatisch) dan wordt de rubber mee naar binnen getrokken waardoor het raam erg moeilijk open gaat (en ik het moet doen met open, beetje toe, open, weer beetje toe tot het open is).

Ik dacht aan wat talkpoeder maar misschien zijn er betere oplossingen? Very Happy

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 mei 2009 08:19 PM
  [ # 66 ]

Vroeg ik me ook af, erger me er elke keer aan, maar nét niet genoeg dat ik daadwerkelijk middeltjes ga proberen Wink (of iemand moet hier een perfect idee voor hebben).

Profiel  

-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 13 mei 2009 10:43 PM
  [ # 67 ]

ik had nog een probleempje. al mijn interieur verlichting ( op de b stijlen en de kofferbak) doen het niet terwijl de lampjes nog goed zijn. en m’n radio draden waren ook deaud ik heb nu stroom van het lampje van de 12volt aansluiting gepakt maar die werkt zelf ook niet (de 12volt aan sluiting, het lampje werkt wel)
wat is dat? heeft er een muis aan de kabels geknaagd of is daar een zekering voor?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 mei 2009 10:47 PM
  [ # 68 ]

Welke aansluiting heb je dan gepakt van welk lampje?

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 mei 2009 10:50 PM
  [ # 69 ]

Ieks, een muis! Cool

Ik denk ook aan een zekering (zeker voor de radio).
Voor de lampjes denk ik eerder aan stukkende schakelaars. Je weet wel, die in de A- stijl en in de rand van je kofferbak.
BX elektra is niet super maar zo slecht zijn die draden nou ook weer niet… Wink
Hoe-dan-ook, meten is weten! Cool

Profiel  

-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 14 mei 2009 12:38 AM
  [ # 70 ]

er zitten drie draden aan je 12volt aansluiting 2 gele op de onderkant en een groene aan het lampje, die groene heb ik dus gebruikt.

ik zal morgen die schakelaars idd eens nakijken.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11791

- Xantia TD SX
Gepost: 14 mei 2009 01:16 AM
  [ # 71 ]

Zat de interieurverlichting nou op dezelfde zekering als de radio? Of ben ik in de war met de DSuper?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 mei 2009 01:45 AM
  [ # 72 ]
Penny Lane schreef:

Zat de interieurverlichting nou op dezelfde zekering als de radio? Of ben ik in de war met de DSuper?

Derk

In ieder geval níet alle interieurverlichting. Als je de kofferbak ook als zodanig beschouwt, tenminste.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11791

- Xantia TD SX
Gepost: 14 mei 2009 02:10 AM
  [ # 73 ]

Dat is dan volgens mij dus hetzelfde dan zelfs (...).

Wel apart dat de kofferbakverlichting ‘t niet doet, maar check gewoon ff je zekeringen (kleine moeite) & de armatuurtjes van de kofferbakverlichting zijn redelijk ruk, daar wil wel eens oxidatie aan de contactjes optreden… (maar dat geldt voor de rest van een BX evenzeer dus alle tips ff bijlangs morgen Wink)

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 mei 2009 02:56 AM
  [ # 74 ]

Voor de kofferbakverlichting >> check de schakelaar!

Gek trouwens, die aanstekerplug werkte zeker wel! Ik heb er mijn TT op aangesloten gehad, en die ging toch echt laden. De radia-voeding zou ik niet weten, al zat er wel een brandend ledje in de frontloze radio. Dus ik verwacht toch echt dat de continu-aansluiting wel iets doet/deed. Misschien is het enkel het contactgestuurde verhaal dat roet in het eten mikt?

Profiel  

-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 14 mei 2009 12:56 PM
  [ # 75 ]

ik heb geen idee, ik heb alles doorgemeten en niks werkte, als het bij jou wel werkte is er gewoon een zekering kapot gegaan. ik ga er zo naar kijken en dan weten we dus meer.

Profiel  

5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook