1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
contactslot sm
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 03 mei 2009 10:53 PM

Gisteren niet met de SM naar Citromobile geweest, helaas. Hij startte niet….. Vandaag uitgevogeld dat het waarschijnlijk het contactslot is. Relais 140 t/m 142 krijgen bijna geen spanning, dus komen niet in. Als ik meet in de gele stekker op het linker scherm meet ik vaak 8 volt, soms 12 v. Die komt zo te zien recht uit het contactslot. Eerder moest ik al een relais plaatsen om de startmotor te doen draaien. Daar is dus spanningsverlies. Vraag: is een contactslot te repareren? Of kan ik beter direct een ander zien te vinden? Past een slot van een andere auto-CX of DS? Over 3 weken is Frankrijk gepland, maar zo kan dat niet… ik hoor graag.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 mei 2009 03:33 AM
  [ # 1 ]

Het electrische gedeelte kan je ook van een GS gebruiken .


Cyril heeft nog wel wat liggen dacht ik gisteren te horen .


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 mei 2009 11:28 AM
  [ # 2 ]

Piet, als JIJ nou een slot gaat regelen ( bij Sars of wie dan ook) dan kom IK je wel helpen met het vervangen. ( als je dat wil natuurlijk he)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 04 mei 2009 12:31 PM
  [ # 3 ]

Ge-wel-dig..
Vanmorgen om 06.00 uur bleek Cyril nog niet wakker. Ga het meteen straks weer proberen.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2009 12:53 PM
  [ # 4 ]

In Subliem heb ik eens een stuk geschreven over de demontage.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 mei 2009 12:55 PM
  [ # 5 ]
bogaard77 schreef:

In Subliem heb ik eens een stuk geschreven over de demontage.

het kan simpeler, vandaar Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 mei 2009 04:45 PM
  [ # 6 ]
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:

In Subliem heb ik eens een stuk geschreven over de demontage.

het kan simpeler, vandaar Wink

Dat vraagt om een deskundige uitleg   salut

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 mei 2009 04:49 PM
  [ # 7 ]

Dan moet je maar meekomen naar Piet, want ik ga ‘t niet allemaal opschrijven hoor RTFM

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 07 mei 2009 05:21 PM
  [ # 8 ]

Ik ben ondertussen zover dat de kolom ontmanteld is, dat het borgboutje met kegeltop, na inslijpen, netjes uitgedraaid is en nu zou ik moeten een gat boren om het blokje van het stuurslot terug te duwen, zodat de hele handel er uit kan schuiven naar de sleutel toe. Confused
En hier weet ik het niet meer…dat boren, is daar ergens een figuur/schema van?
Hoe groot moet dat gat zijn (3 mm, 8 mm?), perfect van bovenaf te boren? In de stuurstang alleen (in het gat waardat je ze door ziet draaien) of ook door het alum. huis errond. Waar precies?
Verzwak je trouwens de stuurstang hier niet door, gezien het al precies thv. de uitsparing voor het slot is?
altijd zo definitief hé, boren? Shocked

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 mei 2009 06:08 PM
  [ # 9 ]

Dat heb ik je toch gestuurd? Aan de onderkant.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 20 juli 2009 08:58 PM
  [ # 10 ]

ook problemen met het contactslot. Hoe haal ik het eruit. lees hier iets over gat boren? Kan iemand me vertellen waar. Zit in het buitenland met de SM.

Eerst gaf het slot geen contact naar de bobine, nu weer wel. En nu geen contct meer naar de starter. Zou hem graag iotelkaar halen en van binnen proberen te reparenen, is dat mogelijk, iemand ervaring?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juli 2009 02:42 PM
  [ # 11 ]

Repareren wordt moeilijk. Meestal zijn de contactjes weggebrand.

Je slot kan er niet uit omdat de stuurslot pen niet genoeg terug komt.  Boor een gat aan de onderkant zodat je de stuurslotpen kan zien draai een dunne parker in die pen en duw hem met die parker verder terug. Nu kan je het slot eruit halen.

Of lees subliem erop terug voor de uitgebreidde werkwijze.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 22 juli 2009 12:13 AM
  [ # 12 ]

probleem opgelost. dank voor de tips. Slot gedemonteerd en contacten goed schoongemaakt en ingebrande plastic herteld en een kopje bijgevijld

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 juli 2009 12:14 AM
  [ # 13 ]

goed bezig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3726
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 juli 2009 06:51 PM
  [ # 14 ]

PietJan:

Ik zou toch een paar relais plaatsen, dan kun je nog veel langer van de startslot genieten.

Peter

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Sunfield
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 02-08-2006

Gepost: 18 juni 2013 11:17 PM
  [ # 15 ]

Het is al een tijdje geleden dat dit item besproken is.
Is er iemand die de beschrijving heeft om het contact slot uit te bouwen?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook