1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
bx wordt oud…
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 04 mei 2009 02:50 PM

Na een weekje Normandie met de nodige km moet ik toch zeggen dat het steeds lastiger wordt om mee te komen met het huidige verkeer. Vooral bergje op trekt mijn deauvilletje het niet soepel. Een beetje rondom utrecht in de file staan is geen probleem.
Even een vrachtwagen inhalen en er zit direct zo’n mega bak achterin.
Niet dat de bx minder wordt maar het andere verkeer is toch veel rapper aan het worden.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 04 mei 2009 02:58 PM
  [ # 1 ]

[BX-bash-modus]Slopen die handel![/BX-bash-modus]


Maar houd je de motor bergop wel een beetje op toeren? Het maximale vermogen zit namelijk bij hogere toerentallen!

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 04 mei 2009 03:04 PM
  [ # 2 ]

Ja hoor, ik laat hem altijd lekker gillen.
Laughing
Na een rit van een tank of twee heb je dan ook behoorlijke gehoorbeschadiging. Zit nu toch een beetje te denken aan een break 1.6 tzi.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 04 mei 2009 03:24 PM
  [ # 3 ]

Tja, je moet ze de kost geven die denken dat je met het nieuwe rijden de berg op komt of een aanhanger kunt trekken…

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 04 mei 2009 03:25 PM
  [ # 4 ]

Ik heb zelf even in een 1400 gereden en heb nu een 1600 (CHIC, BDY motor) sinds een maand of 3. Ik vind er gevoelsmatig niet echt veel verschil in zitten moet ik zeggen.

Afgelopen weekend heb ik een oude BX-folder op de kop getikt.
1400 motor 0-100: 12,8s.
1600 motor 0-100: 12,6s.

topsnelheid lag ook iets van 4 km uit elkaar ofzo…

Ik denk dat jij toe bent aan een 16V Laughing

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 04 mei 2009 03:25 PM
  [ # 5 ]

mijn tzd turbo komt aardig mee met het verkeer hoor.. ook op de snelweg. nja nu even niet meer maar oke.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 04 mei 2009 03:25 PM
  [ # 6 ]

Of bouw die duivel om tot een 16V Laughing

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 04 mei 2009 03:27 PM
  [ # 7 ]

valt er iets te kietelen aan zo’n tu blokje?

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 04 mei 2009 03:28 PM
  [ # 8 ]

De 1400 met 159 blok van een vriendin komt ook prima met ‘t verkeer mee, ook in Frankrijk in volgeladen toestand bergop/bergaf Wink

Gevoelsmatig is die zelfs vlotter dan mijn 16 RS…

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 04 mei 2009 03:31 PM
  [ # 9 ]

m’n leader met 1400 carb was ook veel soepeler en reed heel stil.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 04 mei 2009 03:34 PM
  [ # 10 ]
Eric schreef:

m’n leader met 1400 carb was ook veel soepeler en reed heel stil.

Blijft een geweldig blok Cool

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 04 mei 2009 03:39 PM
  [ # 11 ]

@beerpeet:

Prachtige auto heb je.

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 04 mei 2009 03:46 PM
  [ # 12 ]

Dank Very Happy

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 04 mei 2009 04:51 PM
  [ # 13 ]

Een kleine beurt en kleppen stellen kan al veel doen voor het vermogen. Alleen merk je inderdaad dat een 1400 niet veel power over heeft bij 100 km/u. Maar op zich kon ik er goed mee wegkomen bij het stoplicht.

Een 1600 heeft wel wat meer power bij hoge snelheden.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 mei 2009 05:21 PM
  [ # 14 ]

En wat dan nog… al die haast van tegenwoordig is ook helemaal niet goed. Cool

De meeste moderne boodschappenautotjes trek ik er trouwens wel uit bij het stoplicht met mijn GSA, dus dat moet met jouw BX ook kunnen. Heb je toch nog een beetje het gevoel dat je snel bent. joint

Terzijde… zaterdag heb ik zelfs nog even met 160 achter een XM aan geblazen maar toen vond ik dat Geeskje d’r motorkap net iets te veel ging klapperen. Laughing

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 04 mei 2009 06:08 PM
  [ # 15 ]

De ongeblazen diesel van de Berlingo van mij pa is pas traag. En om eerlijk te zijn, ik vind het helemaal niet erg en word er juist erg rustig van. Gewoon de diesel lekker laten roffelen en je komt overal. Mijn ouders zijn er afgelopen week mee naar Italie geweest en ze hebben niks te klagen gehad, behalve dat er af en toe terugschakeld moest worden bij een flinke helling.

Die Berlingo heb ik tot nu toe de meeste kilometers ingemaakt dus het is even wennen met de GTi, draai ik de snelweg op rij ik gelijk 140+ omdat ik gewend ben om het gas in te trappen met invoegen.

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook