ik moest net toevallig de bedrijfsauto weg brengen voor een beurt. Als leenauto mocht ik een C(heel klein) gebruiken. Maar dat is ook niet vooruit te fikken. Gelukkig maar. En dat interieur. Plastic….
Ik ben al weer tevreden.
Citroen Bx Deauville 1993
Eric schreef:m’n leader met 1400 carb was ook veel soepeler en reed heel stil.
klopt die katalijsator freet peekaas en uitlaten!
ik vind mn 1400 exleader op gas snel genoeg maar de rest vindt dat niet. helaas betalen zij mijn auto niet…dus kachel ik lekker door
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
beerpeet schreef:De 1400 met 159 blok van een vriendin komt ook prima met ‘t verkeer mee, ook in Frankrijk in volgeladen toestand bergop/bergaf
Gevoelsmatig is die zelfs vlotter dan mijn 16 RS…
Daar noem je ook wat De 1905cc 159A is wat mij betreft de fijnste benzinemotor ooit geleverd in de BX. Prima balans tussen koppel bij lage toerentallen, verbruik en complexiteit. En als je dan toch geen carburateur wil dan is de monopoint uit de 19 TZI de next best thing. Zelfde sublieme karakter.
En met zo’n motor lach je iedereen uit. Of het nou in de bergen is of in de file.
Moet ik wel zeggen dat op grote hoogten een turbo of supercharger wel aan te raden is. Boven de 1500 meter heb je er al profijt van.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Me vergist in motorcode ops: Bedoelde het platte blok met vierbak…
Wat betreft GT/19 TZi: dat zijn idd de fijnste motoren die in BX geleverd zijn, wat mij betreft.
Nu ben ik het vermogen helemaal kwijt. Moet al heel snel doorschakelen. Het lijkt alsof bij meer dan halfgas er niks meer gebeurt. Is dit de tps die verkeerde waardes doorgeeft? Ik heb geen foutmelding op dashbord.
Citroen Bx Deauville 1993
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Je bedoelt dat ie geen toeren wil draaien? En onbelast?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
onbelast komt ze prima op toeren.
Citroen Bx Deauville 1993
Eric schreef:Ja hoor, ik laat hem altijd lekker gillen.
Na een rit van een tank of twee heb je dan ook behoorlijke gehoorbeschadiging. Zit nu toch een beetje te denken aan een break 1.6 tzi.
Eh hoezo? Dat is de allertraagste BX die er is! Rijdt fijn hoor maar het tegenovergestelde van snel. Wel zuinig.
16TZI breaks zijn overigens in NL niet fabrieksnieuw geimporteerd; alleen de 16TGI’s.
Ich bin ein Breaker
En de Gti (D6C/A) is qua prestaties ook nog lang niet oud.
Gisteren in Fifth gear de nieuwe clio GT; precies dezelfde prestaties als mijn Gti. 0-100 in 8,9 sec en een top van +/- 205. Alleen was de clio iets zuiniger 7L/100Km en mijn Gti 10L/100Km.
En zelfs met die motoren kun je redelijk zuinig rijden; puur snelweg en aan de max snelheid houden geeft een verbruik van (naar schatting) 1 op 12,5
Zelf haal ik op lange ritten iets van 1 op 11 met belading, maar das dan ook mijn rijstijl.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Eric schreef:onbelast komt ze prima op toeren.
Verstopte katalysator wellicht?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
karel schreef:Eric schreef:onbelast komt ze prima op toeren.
Verstopte katalysator wellicht?
Dat wou ik schrijven
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Maar dat deed ik al!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Mighel schreef:de Gti (D6C/A)
Aangezien dit topic ook wel een beetje over motorcodes gaat: D6A is de vuile GTi, DKZ de schone, en D6C is de 16-klepper.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Mighel schreef:de Gti (D6C/A)
Aangezien dit topic ook wel een beetje over motorcodes gaat: D6A is de vuile GTi, DKZ de schone, en D6C is de 16-klepper.
ops: ik bedoelde de Vuile/schone Gti
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
hoe check je dat? (de katalysator)
ik heb geen storingslampje die brandt.
Hoe haal je de kat leeg?
Citroen Bx Deauville 1993