Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Lees dit draadje ens even
http://www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=105991
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Net vorige maand mijn eerste APK gedaan na 3 jaar ( diesel ).
Geen enkel probleem.
Wat ging er allemaal fout in 3 jaar met 50 000 km:
- Hydraulische leiding lek op afdichting.
- Hydraulische pomp (na lek - vervolgschade).
- Een hoogte sensor ( moeilijk detecteerbaar ).
- Motorkap (capot actif) licht sensor ( fibre actif )
(moeilijk detecteerbaar).
- zijruit (3-laags) breuk ( gedurende winter ).
Onderhoud na 30 000 km en nadien remblokken voor.
Gebruik winterbanden. Alle banden nog OK.
even off-topic
wauw, wat een mooie collectie wagens heb jij André, kan me inbeelden dat je geregeld wel eens moet nadenken met welke je op pad wil gaan
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Mijn C6, 2.2 Hdi uit 2007 bevalt prima. Toch waren er wel wat problemen in de verreden 27.000 km. De turbo’s zijn vervangen. Er was een linker portier handle dat niet meer terug kwam in de gesloten posisitie, mijn buiten chroom werk wordt nu vervangen vanwege loskomende plekjes en het voorfront, plastic gedeelte, vertoont loskomende lak: ook dat wordt nu opgelost door Citroen. Het chroom probleem lijkt toch wat vaker voor te komen, wellicht toch maar eens kijken bij julie C6. De turboproblemen zijn uitzonderlijk, je vindt dat nauwelijks terug bij welk model met die motor dan ook. Wat betreft het probleem met de lak, dat verbaast me toch wel. Citroen heeft al heel lang plastic cplaatwerk en dus genoeg ervaring. Ach, zo lang ze het maar oplossen
Alles bij elkaar is er dus echt geen andere voiture op demarkt waar ik liever voor gekozen had - zeer zeer tevreden over mijn C6 !
Citroen C6 2.2 Lignage, Peugeot 404, Ducati 944
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
mijn c6
andre.smulders schreef:Net vorige maand mijn eerste APK gedaan na 3 jaar ( diesel ).
Geen enkel probleem.Wat ging er allemaal fout in 3 jaar met 50 000 km:
.... Alle banden nog OK.
Na 3 jaar en 1 maand en 82 000 geen problemen gehad buiten een preventieve vervanging van het slot van de koffer, maar dat was niet stuk.
Voor de rest… tja dat weten jullie wel hé Citroën forever.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Re: betrouwbaarheid C6
picassoke schreef:Lees dit draadje ens even
http://www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=105991
Ik heb het gelezen, maar wordt er niet echt wijzer van…...
Sorry…
Misschien kan je kort samenvatten ?
Of is het net zo erg als de / jouw Picasso ??
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Nee, dit is ik positieve zin. Erg postieve zin zelfs.
Ik heb gewoon erg veel tegenslag met mijn picasso, een echt maandagochtend versie. Ach ja, kan gebeuren. En ze moeten er spijtiggenoeg ook tussen zitten.
Ik zal het straks even vertalen.
Heb nu even geen tijd.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
OK, dat het positief is is genoeg voor me, je hoef niet te vertalen. De C6 wordt voor mij toch pas in 2025 interessant.
Een collega van mijn vader rijdt met een 2.7HDI waarvan een tweetal maanden geleden de krukas gebroken is…
Dit blijkt wel de eerste in België te zijn. Motor werd vervangen onder garantie.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klinkt meer als een fabrikage fout, dat heeft denk ik niet veel met de C6 te maken gelukkig
Dezelfde motor ligt natuurlijk ook in andere merken, Peugeot en Jaguar etc.
Ja dat was het waarschijnlijk, Citroën ging de krukas onderzoeken. Deze motor ligt nu enkel nog in de C5, C6, Range Rover Sport, Peugeot 407 Coupé en 607. De Jaguar XF gebruikt een doorontwikkelde 3.0l variant. (270pk)
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik doelde ook op de S-Type die inmiddels niet meer gelever wordt.
Die 2.7 is over een tijdje denk ik helemaal weg, in de C6 komt straks ook een 3.0.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Arjan Verkade schreef:Ik doelde ook op de S-Type die inmiddels niet meer gelever wordt.
Die 2.7 is over een tijdje denk ik helemaal weg, in de C6 komt straks ook een 3.0.
Ja de 3.0 V6 met 240-245pk/ 500Nm
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !