1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Wanted; CX Familiale
alibibrami
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

Gepost: 05 mei 2009 02:53 PM

Gezocht; voor dagelijks gebruik geschikte cx familiale

Afgelopen zaterdag op de citromobile geweest en geconstateerd dat de familiale “zeldzaam” is.
Waarom perse een familiale; we zijn met ons zessen thuis

We willen de familiale voor dagelijks gebruik in zetten
diesel of lpg ivm de vele km

De auto’s die ik tot nu toe gevonden heb;

http://link.marktplaats.nl/246192848  (2e gedeelte)

http://link.marktplaats.nl/239742337

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bwguafkl2enl (staat volgens mij al heeeel lang te koop)

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bzeygiqlzftt ( ongetijfeld een mooie auto, maar wat een geld)

http://www.leboncoin.fr/vi/30058259.htm?ca=7_s (diesel)

http://www.leboncoin.fr/vi/48448308.htm?ca=7_s

Ik spreek echt geen woord frans, ok bon jour, gebruik daarom de diverse vertaal sites om een en ander te kunnen lezen. In Ree’s cx speurtocht werd er al getipt om eerst eens in NL te kijken dus ik wil me daar in eerste instantie ook maar op richten.
Een grote maar, ik heb de balle verstand, kunde om te beoordelen of deze cx’n in dusdanige staat zijn danwel te krijgen zijn. Ben dus ook op zoek naar iemand die dit voor mij zou kunnen doen

groet,

alibibrami

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2423

Gepost: 05 mei 2009 03:01 PM
  [ # 1 ]

Als je een familiale zoekt: een vriend van me uit frankrijk heeft nu in NL een 1989 CX diesel familiale staan. De auto is niet in perfecte staat. Maar wel APK goed, en op de belangrijke punten hard.. Roest beperkt zich voornamelijk tot de onderrand van de voorportieren. Verder wat kleine deukje en krasjes.
Hij moet nog ingevoerd worden. ( dit kost zo’n 100 euro bij de RDW en mogelijk nog een klein bedrag aan bpm voor enkele maanden ofzo)
De prijs is onderhandelbaar. Eerdere vraagprijs was 1250 maar daar kan zeker over gepraat worden…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 05 mei 2009 03:18 PM
  [ # 2 ]

Re: Wanted; CX Familiale

Van de auto’s die je nu laat zien is dit , de laatste, de enige die me de moeite waard lijkt. Redelijke prijs voor een op het oog harde (hoewel dat natuurlijk niet vanaf de foto’s is te beoordelen), goed onderhouden auto. En staat nog relatief in de buurt ook. Serie 1 of 2 maakt niet uit?

Op die 2e van marktplaats na valt de rest af omdat ‘t troep is (tenzij je zin heb er eerst nog duizenden euro’s en uren tegenaan te gooien voor onderhoud, carrosseriewerk en laswerk). En wat betreft die bij Timmer, ik heb nog nooit gehoord dat wat daar staat het geld waard is…

Als je echt op zoek bent naar iemand die het allemaal voor je regelt, zou je David Overberg kunnen vragen: www.doro.nl, maar hou dan wel rekening met commissie en vervoerskosten e.d.

En beperk je niet tot de “originele” familiales. Het is voor zover ik weet relatief simpel om een familiale-interieur in een gewone break te plakken. Moet je wel nog aan zo’n interieur zien te komen natuurlijk.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 mei 2009 03:23 PM
  [ # 3 ]

Flinke verschiilen in prijs zeg… Shocked O ja, da’s Timmer… Rolling Eyes

Op de advertentiepagina van de CX Club staat ook een diesel (wel in Frankrijk).
Ziet er zo op ‘t oog goed uit. En ik denk dat het Nederlanders zijn.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 05 mei 2009 03:25 PM
  [ # 4 ]
Evan schreef:

Als je een familiale zoekt: een vriend van me uit frankrijk heeft nu in NL een 1989 CX diesel familiale staan. De auto is niet in perfecte staat. Maar wel APK goed, en op de belangrijke punten hard.. Roest beperkt zich voornamelijk tot de onderrand van de voorportieren. Verder wat kleine deukje en krasjes.
Hij moet nog ingevoerd worden. ( dit kost zo’n 100 euro bij de RDW en mogelijk nog een klein bedrag aan bpm voor enkele maanden ofzo)
De prijs is onderhandelbaar. Eerdere vraagprijs was 1250 maar daar kan zeker over gepraat worden…..

Klinkt goed Cool Als hij ouder is dan 19 jaar en 6 maanden, hoeft er geen BPM meer afgedragen te worden.

Profiel  

Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 347

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 05 mei 2009 03:47 PM
  [ # 5 ]

Very Happy Goed plan!

Ik heb sinds een paar maanden een familiale (20, 1983) voor (bijna) dagelijks gebruik. Daarnaast ga ik op de motor… al moet ik zeggen dat de CX me elke morgen erg verleidelijk staat aan te kijken!  Very Happy

Heb je een achtergrond met “ouwe auto’s” ? Is wel een vereiste om plezier te hebben aan een CX (of andere klassieke troen). Een oude auto heeft nu eenmaal nukken en kwaaltjes. Als je zelf niets kan moet je er IMHO niet aan beginnen. Rolling Eyes

Verder is het handig om te bepalen wat je wel en niet wil! Ik heb zelf voordat ik tot aanschaf overging met o.a. een automaat en een diesel gereden. LPG in een familiale beperkt je kofferbak wel behoorljk dus misschien is een diesel wel zo handig. Met 6 personen neem je ook nog wel eens iets mee…. Je weet pas wat het is als je ermee gereden hebt, voorkomt teleurstellingen Exclamation

Als (voorlopig) laatste tip: Heb geen haast! De juiste auto voor jou komt vroeg of laat voorbij. Duurde bij mij een maand of 8 en is het wachten zeker waard geweest.

en dan…. lekker zweven wash

Succes met de zoektocht (die meestal net zo leuk is als het bezit zelf).

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 05 mei 2009 03:48 PM
  [ # 6 ]

Lijkt me op het eerste gezicht geen gekke deal. Je spaart dan genoeg uit om de rest (cosmetisch) aan te pakken.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

alibibrami
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 mei 2009 06:18 PM
  [ # 7 ]

Klinkt goed; voordeel jij woont in de buurt, je vriend ook ??

Heb je een achtergrond met “ouwe auto’s” ? Is wel een vereiste om plezier te hebben aan een CX (of andere klassieke troen). Een oude auto heeft nu eenmaal nukken en kwaaltjes. Als je zelf niets kan moet je er IMHO niet aan beginnen.

Begonnen in een knalrode dyana 6. Hiermee met een vriend naar joegoslavie gescheurd via de meest extreme hellingen. Ik meen grensovergang oostenrijk-italie 18%, er stond een groot bord bij met de mededeling voordat je die helling op ging je de auto in de eerste versnelling moest zetten GEWELDIG geen centje pijn. Wat je trouwens niet van diverse andere auto’s kon zeggen verscheidene met kokende motoren gezien.
Tussensprongentje naar een opel corsa grijs kenteken diesel maar dan;

een MATRA Murena 2.2 (de maker en ontwerper van de espace) volledig gerestaureerd ook heeeel veeeel geld gekost nooit datgene ervoor terug gekregen wat ik erzelf had ingestoken.

Cx 22 trs Very Happy
2dc6
peugot 309 (stukje compacter gemaakt)  Sad
peugot 405
peugot 307 (v/d zaak)
opel vectra v6
nu ford mondeo diesel Surprisedops:

Kortom ik ben niet bang om vieze vingers te krijgen. Wat mij de laatste jaren heeft tegengehouden is dat ik geen fatsoenlijke sleutelruimte heb.
Waarom nu dan wel? Abbenes is dichtbij Laughing  en ik heb nu 4 kinderen en je wilt iets speciaals

Diesel is denk ik idd het meest praktisch ivm kofferruimte (en die heb ik nodig)

Dus Evan ik zou zeggen laten we de koe bij de horens vatten Wink

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 mei 2009 07:14 PM
  [ # 8 ]

Nog een belastingvrije om aan je lijstje toe te voegen:

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 mei 2009 08:47 PM
  [ # 9 ]

Ik heb je even een bericht gestuurd.

Profiel  

alibibrami
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 mei 2009 11:13 PM
  [ # 10 ]

En beperk je niet tot de “originele” familiales. Het is voor zover ik weet relatief simpel om een familiale-interieur in een gewone break te plakken. Moet je wel nog aan zo’n interieur zien te komen natuurlijk

Er is hier ergens een discussie over geweest kan het alleen nergens terug vinden

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 05 mei 2009 11:24 PM
  [ # 11 ]
alibibrami schreef:

En beperk je niet tot de “originele” familiales. Het is voor zover ik weet relatief simpel om een familiale-interieur in een gewone break te plakken. Moet je wel nog aan zo’n interieur zien te komen natuurlijk

Er is hier ergens een discussie over geweest kan het alleen nergens terug vinden

Hmm, ik had dat verkeerd in m’n hoofd zitten kennelijk Confused  Surprisedops:

Volgens bijvoorbeeld dit draadje is het niet mogelijk een break naar familiale om te bouwen zonder ingrijpende verandering van de bodemplaat. Maar goed dat je nog geen break hebt gekocht Wink

Profiel  

Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 347

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 06 mei 2009 12:43 AM
  [ # 12 ]
alibibrami schreef:

Klinkt goed; voordeel jij woont in de buurt, je vriend ook ??

Heb je een achtergrond met “ouwe auto’s” ? Is wel een vereiste om plezier te hebben aan een CX (of andere klassieke troen). Een oude auto heeft nu eenmaal nukken en kwaaltjes. Als je zelf niets kan moet je er IMHO niet aan beginnen.

Begonnen in een knalrode dyana 6. Hiermee met een vriend naar joegoslavie gescheurd via de meest extreme hellingen. Ik meen grensovergang oostenrijk-italie 18%, er stond een groot bord bij met de mededeling voordat je die helling op ging je de auto in de eerste versnelling moest zetten GEWELDIG geen centje pijn. Wat je trouwens niet van diverse andere auto’s kon zeggen verscheidene met kokende motoren gezien.
Tussensprongentje naar een opel corsa grijs kenteken diesel maar dan;

een MATRA Murena 2.2 (de maker en ontwerper van de espace) volledig gerestaureerd ook heeeel veeeel geld gekost nooit datgene ervoor terug gekregen wat ik erzelf had ingestoken.

Cx 22 trs Very Happy
2dc6
peugot 309 (stukje compacter gemaakt)  Sad
peugot 405
peugot 307 (v/d zaak)
opel vectra v6
nu ford mondeo diesel Surprisedops:

Kortom ik ben niet bang om vieze vingers te krijgen. Wat mij de laatste jaren heeft tegengehouden is dat ik geen fatsoenlijke sleutelruimte heb.
Waarom nu dan wel? Abbenes is dichtbij Laughing  en ik heb nu 4 kinderen en je wilt iets speciaals

Diesel is denk ik idd het meest praktisch ivm kofferruimte (en die heb ik nodig)

Dus Evan ik zou zeggen laten we de koe bij de horens vatten Wink

OK OK!!! van mij mag je verder!  Wink
Enne welkom op dit forum. Het tellertje zal wel snel gaan oplopen!

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 mei 2009 01:18 AM
  [ # 13 ]
beerpeet schreef:

Volgens bijvoorbeeld dit draadje is het niet mogelijk een break naar familiale om te bouwen zonder ingrijpende verandering van de bodemplaat. Maar goed dat je nog geen break hebt gekocht Wink

Volgens mij is het allemaal hetzelfde, die bodemplaat. Alleen bij een gewone break heb je extra zijstukjes die met wat schroefjes vast zitten. Die moeten eruit en de aansluitpunten voor de achterbank zitten wat anders, maar volgens mij ook gewoon over te zetten omdat de montagegaten gewoon aanwezig zijn.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 06 mei 2009 01:27 AM
  [ # 14 ]

Je hebt gelijk GSM. In het andere draadje is J. Oldenhage wat voorbarig met de uitspraak dat je maar gewoon eens wat aan moet nemen.
Ook bij mijn 1982 CX familiale/break is de bodemplaat universeel…....

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 06 mei 2009 01:41 AM
  [ # 15 ]

@Alibibrami: Leuk idee! Laughing Ik doe nl hetzelfde, wij zijn ook met zijn zessen en zetten hem ook in voor dagelijks gebruik.

LPG of diesel dus. Dan scheelt het belastingtechnisch nogal: tussen de 640 en 700 euro per jaar duurder dan benzine. Dan wordt belastingvrij toch el interessant….
Tsja, dat draadje ben ik begonnen. Sindsdien ben ik toch weer mensen tegen gekomen die zeggen dat ombouwen wel kan. Ik wil nu toch wel eens uitsluitsel hebben. Het is toch moeilijk voor te stellen dat de bodemplaat anders in. Ik weet nu dat de Familiale door middel van opzetstukken op de achterspatborden omgebouwd werd tot break: daar werd namelijk de achterbank tegenaan gezet.

Succes met de zoektocht!

beerpeet schreef:
alibibrami schreef:

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook