Gezocht; voor dagelijks gebruik geschikte cx familiale
Afgelopen zaterdag op de citromobile geweest en geconstateerd dat de familiale “zeldzaam” is.
Waarom perse een familiale; we zijn met ons zessen thuis
We willen de familiale voor dagelijks gebruik in zetten
diesel of lpg ivm de vele km
De auto’s die ik tot nu toe gevonden heb;
http://link.marktplaats.nl/246192848 (2e gedeelte)
http://link.marktplaats.nl/239742337
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bwguafkl2enl (staat volgens mij al heeeel lang te koop)
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bzeygiqlzftt ( ongetijfeld een mooie auto, maar wat een geld)
http://www.leboncoin.fr/vi/30058259.htm?ca=7_s (diesel)
http://www.leboncoin.fr/vi/48448308.htm?ca=7_s
Ik spreek echt geen woord frans, ok bon jour, gebruik daarom de diverse vertaal sites om een en ander te kunnen lezen. In Ree’s cx speurtocht werd er al getipt om eerst eens in NL te kijken dus ik wil me daar in eerste instantie ook maar op richten.
Een grote maar, ik heb de balle verstand, kunde om te beoordelen of deze cx’n in dusdanige staat zijn danwel te krijgen zijn. Ben dus ook op zoek naar iemand die dit voor mij zou kunnen doen
groet,
alibibrami
Als je een familiale zoekt: een vriend van me uit frankrijk heeft nu in NL een 1989 CX diesel familiale staan. De auto is niet in perfecte staat. Maar wel APK goed, en op de belangrijke punten hard.. Roest beperkt zich voornamelijk tot de onderrand van de voorportieren. Verder wat kleine deukje en krasjes.
Hij moet nog ingevoerd worden. ( dit kost zo’n 100 euro bij de RDW en mogelijk nog een klein bedrag aan bpm voor enkele maanden ofzo)
De prijs is onderhandelbaar. Eerdere vraagprijs was 1250 maar daar kan zeker over gepraat worden…..
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Re: Wanted; CX Familiale
Van de auto’s die je nu laat zien is dit , de laatste, de enige die me de moeite waard lijkt. Redelijke prijs voor een op het oog harde (hoewel dat natuurlijk niet vanaf de foto’s is te beoordelen), goed onderhouden auto. En staat nog relatief in de buurt ook. Serie 1 of 2 maakt niet uit?
Op die 2e van marktplaats na valt de rest af omdat ‘t troep is (tenzij je zin heb er eerst nog duizenden euro’s en uren tegenaan te gooien voor onderhoud, carrosseriewerk en laswerk). En wat betreft die bij Timmer, ik heb nog nooit gehoord dat wat daar staat het geld waard is…
Als je echt op zoek bent naar iemand die het allemaal voor je regelt, zou je David Overberg kunnen vragen: www.doro.nl, maar hou dan wel rekening met commissie en vervoerskosten e.d.
En beperk je niet tot de “originele” familiales. Het is voor zover ik weet relatief simpel om een familiale-interieur in een gewone break te plakken. Moet je wel nog aan zo’n interieur zien te komen natuurlijk.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Flinke verschiilen in prijs zeg… O ja, da’s Timmer…
Op de advertentiepagina van de CX Club staat ook een diesel (wel in Frankrijk).
Ziet er zo op ‘t oog goed uit. En ik denk dat het Nederlanders zijn.






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Evan schreef:Als je een familiale zoekt: een vriend van me uit frankrijk heeft nu in NL een 1989 CX diesel familiale staan. De auto is niet in perfecte staat. Maar wel APK goed, en op de belangrijke punten hard.. Roest beperkt zich voornamelijk tot de onderrand van de voorportieren. Verder wat kleine deukje en krasjes.
Hij moet nog ingevoerd worden. ( dit kost zo’n 100 euro bij de RDW en mogelijk nog een klein bedrag aan bpm voor enkele maanden ofzo)
De prijs is onderhandelbaar. Eerdere vraagprijs was 1250 maar daar kan zeker over gepraat worden…..
Klinkt goed Als hij ouder is dan 19 jaar en 6 maanden, hoeft er geen BPM meer afgedragen te worden.




Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Goed plan!
Ik heb sinds een paar maanden een familiale (20, 1983) voor (bijna) dagelijks gebruik. Daarnaast ga ik op de motor… al moet ik zeggen dat de CX me elke morgen erg verleidelijk staat aan te kijken!
Heb je een achtergrond met “ouwe auto’s” ? Is wel een vereiste om plezier te hebben aan een CX (of andere klassieke troen). Een oude auto heeft nu eenmaal nukken en kwaaltjes. Als je zelf niets kan moet je er IMHO niet aan beginnen.
Verder is het handig om te bepalen wat je wel en niet wil! Ik heb zelf voordat ik tot aanschaf overging met o.a. een automaat en een diesel gereden. LPG in een familiale beperkt je kofferbak wel behoorljk dus misschien is een diesel wel zo handig. Met 6 personen neem je ook nog wel eens iets mee…. Je weet pas wat het is als je ermee gereden hebt, voorkomt teleurstellingen
Als (voorlopig) laatste tip: Heb geen haast! De juiste auto voor jou komt vroeg of laat voorbij. Duurde bij mij een maand of 8 en is het wachten zeker waard geweest.
en dan…. lekker zweven
Succes met de zoektocht (die meestal net zo leuk is als het bezit zelf).
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Lijkt me op het eerste gezicht geen gekke deal. Je spaart dan genoeg uit om de rest (cosmetisch) aan te pakken.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Als je een familiale zoekt: een vriend van me uit frankrijk heeft nu in NL een 1989 CX diesel familiale staan. De auto is niet in perfecte staat. Maar wel APK goed, en op de belangrijke punten hard.. Roest beperkt zich voornamelijk tot de onderrand van de voorportieren. Verder wat kleine deukje en krasjes.
Klinkt goed; voordeel jij woont in de buurt, je vriend ook ??
Heb je een achtergrond met “ouwe auto’s” ? Is wel een vereiste om plezier te hebben aan een CX (of andere klassieke troen). Een oude auto heeft nu eenmaal nukken en kwaaltjes. Als je zelf niets kan moet je er IMHO niet aan beginnen.
Begonnen in een knalrode dyana 6. Hiermee met een vriend naar joegoslavie gescheurd via de meest extreme hellingen. Ik meen grensovergang oostenrijk-italie 18%, er stond een groot bord bij met de mededeling voordat je die helling op ging je de auto in de eerste versnelling moest zetten GEWELDIG geen centje pijn. Wat je trouwens niet van diverse andere auto’s kon zeggen verscheidene met kokende motoren gezien.
Tussensprongentje naar een opel corsa grijs kenteken diesel maar dan;
een MATRA Murena 2.2 (de maker en ontwerper van de espace) volledig gerestaureerd ook heeeel veeeel geld gekost nooit datgene ervoor terug gekregen wat ik erzelf had ingestoken.
Cx 22 trs
2dc6
peugot 309 (stukje compacter gemaakt)
peugot 405
peugot 307 (v/d zaak)
opel vectra v6
nu ford mondeo diesel ops:
Kortom ik ben niet bang om vieze vingers te krijgen. Wat mij de laatste jaren heeft tegengehouden is dat ik geen fatsoenlijke sleutelruimte heb.
Waarom nu dan wel? Abbenes is dichtbij en ik heb nu 4 kinderen en je wilt iets speciaals
Diesel is denk ik idd het meest praktisch ivm kofferruimte (en die heb ik nodig)
Dus Evan ik zou zeggen laten we de koe bij de horens vatten
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nog een belastingvrije om aan je lijstje toe te voegen:
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ik heb je even een bericht gestuurd.
CX GTi Turbo 2 - All Black
En beperk je niet tot de “originele” familiales. Het is voor zover ik weet relatief simpel om een familiale-interieur in een gewone break te plakken. Moet je wel nog aan zo’n interieur zien te komen natuurlijk
Er is hier ergens een discussie over geweest kan het alleen nergens terug vinden






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
alibibrami schreef:En beperk je niet tot de “originele” familiales. Het is voor zover ik weet relatief simpel om een familiale-interieur in een gewone break te plakken. Moet je wel nog aan zo’n interieur zien te komen natuurlijk
Er is hier ergens een discussie over geweest kan het alleen nergens terug vinden
Hmm, ik had dat verkeerd in m’n hoofd zitten kennelijk
ops:
Volgens bijvoorbeeld dit draadje is het niet mogelijk een break naar familiale om te bouwen zonder ingrijpende verandering van de bodemplaat. Maar goed dat je nog geen break hebt gekocht




Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
alibibrami schreef:Als je een familiale zoekt: een vriend van me uit frankrijk heeft nu in NL een 1989 CX diesel familiale staan. De auto is niet in perfecte staat. Maar wel APK goed, en op de belangrijke punten hard.. Roest beperkt zich voornamelijk tot de onderrand van de voorportieren. Verder wat kleine deukje en krasjes.
Klinkt goed; voordeel jij woont in de buurt, je vriend ook ??
Heb je een achtergrond met “ouwe auto’s” ? Is wel een vereiste om plezier te hebben aan een CX (of andere klassieke troen). Een oude auto heeft nu eenmaal nukken en kwaaltjes. Als je zelf niets kan moet je er IMHO niet aan beginnen.
Begonnen in een knalrode dyana 6. Hiermee met een vriend naar joegoslavie gescheurd via de meest extreme hellingen. Ik meen grensovergang oostenrijk-italie 18%, er stond een groot bord bij met de mededeling voordat je die helling op ging je de auto in de eerste versnelling moest zetten GEWELDIG geen centje pijn. Wat je trouwens niet van diverse andere auto’s kon zeggen verscheidene met kokende motoren gezien.
Tussensprongentje naar een opel corsa grijs kenteken diesel maar dan;een MATRA Murena 2.2 (de maker en ontwerper van de espace) volledig gerestaureerd ook heeeel veeeel geld gekost nooit datgene ervoor terug gekregen wat ik erzelf had ingestoken.
Cx 22 trs
![]()
2dc6
peugot 309 (stukje compacter gemaakt)![]()
peugot 405
peugot 307 (v/d zaak)
opel vectra v6
nu ford mondeo dieselops:
Kortom ik ben niet bang om vieze vingers te krijgen. Wat mij de laatste jaren heeft tegengehouden is dat ik geen fatsoenlijke sleutelruimte heb.
Waarom nu dan wel? Abbenes is dichtbijen ik heb nu 4 kinderen en je wilt iets speciaals
Diesel is denk ik idd het meest praktisch ivm kofferruimte (en die heb ik nodig)
Dus Evan ik zou zeggen laten we de koe bij de horens vatten
OK OK!!! van mij mag je verder!
Enne welkom op dit forum. Het tellertje zal wel snel gaan oplopen!
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
beerpeet schreef:
Hmm, ik had dat verkeerd in m’n hoofd zitten kennelijk
![]()
ops:
Volgens bijvoorbeeld dit draadje is het niet mogelijk een break naar familiale om te bouwen zonder ingrijpende verandering van de bodemplaat. Maar goed dat je nog geen break hebt gekocht
Volgens mij is het allemaal hetzelfde, die bodemplaat. Alleen bij een gewone break heb je extra zijstukjes die met wat schroefjes vast zitten. Die moeten eruit en de aansluitpunten voor de achterbank zitten wat anders, maar volgens mij ook gewoon over te zetten omdat de montagegaten gewoon aanwezig zijn.
Je hebt gelijk GSM. In het andere draadje is J. Oldenhage wat voorbarig met de uitspraak dat je maar gewoon eens wat aan moet nemen.
Ook bij mijn 1982 CX familiale/break is de bodemplaat universeel…....
CX GTi Turbo 2 - All Black


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
@Alibibrami: Leuk idee! Ik doe nl hetzelfde, wij zijn ook met zijn zessen en zetten hem ook in voor dagelijks gebruik.
LPG of diesel dus. Dan scheelt het belastingtechnisch nogal: tussen de 640 en 700 euro per jaar duurder dan benzine. Dan wordt belastingvrij toch el interessant….
Tsja, dat draadje ben ik begonnen. Sindsdien ben ik toch weer mensen tegen gekomen die zeggen dat ombouwen wel kan. Ik wil nu toch wel eens uitsluitsel hebben. Het is toch moeilijk voor te stellen dat de bodemplaat anders in. Ik weet nu dat de Familiale door middel van opzetstukken op de achterspatborden omgebouwd werd tot break: daar werd namelijk de achterbank tegenaan gezet.
Succes met de zoektocht!
beerpeet schreef:alibibrami schreef:En beperk je niet tot de “originele” familiales. Het is voor zover ik weet relatief simpel om een familiale-interieur in een gewone break te plakken. Moet je wel nog aan zo’n interieur zien te komen natuurlijk
Er is hier ergens een discussie over geweest kan het alleen nergens terug vinden
Hmm, ik had dat verkeerd in m’n hoofd zitten kennelijk
![]()
ops:
Volgens bijvoorbeeld dit draadje is het niet mogelijk een break naar familiale om te bouwen zonder ingrijpende verandering van de bodemplaat. Maar goed dat je nog geen break hebt gekocht
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”