2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Wanted; CX Familiale
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 06 mei 2009 01:46 AM
  [ # 16 ]

Ik zie dat mijn antwoord wat lang op zich heeft laten wachten Surprisedops:
Op de volgende meeting mijn Familiale maar eens langs een break zetten, dat hebben we toch snel gezien. Ik vergeet het altijd, ik dan meestal wat beters te doen Cool

BTW, die van GSM lijkt me zeker de moeite van het ophalen waard als de info klopt! Shocked

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

alibibrami
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

Gepost: 06 mei 2009 02:41 AM
  [ # 17 ]

toch raar

als ik het goed heb zijn de familiale alleen in de ongeblazen diesel versie geleverd….......

dus als een break om te bouwen is naar familiale dan kan ik dus ook nog kiezen voor een TRD Very Happy en daar een achterbank in schroeven

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 06 mei 2009 02:49 AM
  [ # 18 ]

Even bij wijze van voorbeeld:

Ik betwijfel of ‘t er onder die zijpanelen en plastic bodemafdekking zo anders uitziet als bij een familiale. De voetenbak van het derde bankje is de plek waar in een gewone break de achterbank staat.

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 06 mei 2009 04:12 AM
  [ # 19 ]

Tja ook mij jeukt het familie idee ergens, Ik heb op citro-mobiel een break / familie folder gekocht.

Op de plaatjes en de ruimte tekening kun je zien dat de achterbank een stukje naar voren staat.
Daarnaast zie je dat de afstand van de achterwielen tot de holle ruimte, zeg bij een break de rugeleuning van de achterbank zit groter is dan de afstand van de achterwielen tot de achterkant van de voetenbak van de 3e zitrij.

Helaas kan ik nu even niet scannen, hoop dat het van de week nog lukt.

In deze folder staan helemaal geen turbo vermeld.

Wel sprak ik met een standhouder op citromobiel over de turboD maar die rade een turbo ten zeerste af, omdat er nogal wat problemen zouden zijn met dat blok, turbo 1 zou nog wel gaan, maar turbo 2 was belabberd.

Hoe zit dat? Ik ben tenslotte een diesellaar en door een volvo 855 verwend met een turbo…. Als dat ding ooit nog verkocht wil worden, dan zou een familie een leuke vervanging zijn

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 mei 2009 10:51 AM
  [ # 20 ]
Evan schreef:

Je hebt gelijk GSM. In het andere draadje is J. Oldenhage wat voorbarig met de uitspraak dat je maar gewoon eens wat aan moet nemen.
Ook bij mijn 1982 CX familiale/break is de bodemplaat universeel…....

Waarbij ik eerlijk moet toegeven, dat ik geen ervaring heb met serie 2.

ernst23 schreef:

BTW, die van GSM lijkt me zeker de moeite van het ophalen waard als de info klopt! Shocked

Je bedoelt mij toch niet? Ik heb geen familiale.

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 06 mei 2009 12:19 PM
  [ # 21 ]

Nee, ik bedoelde de link die je stuurde: Da’s een mooie!

garagestmarien schreef:
Evan schreef:

Je hebt gelijk GSM. In het andere draadje is J. Oldenhage wat voorbarig met de uitspraak dat je maar gewoon eens wat aan moet nemen.
Ook bij mijn 1982 CX familiale/break is de bodemplaat universeel…....

Waarbij ik eerlijk moet toegeven, dat ik geen ervaring heb met serie 2.

ernst23 schreef:

Je bedoelt mij toch niet? Ik heb geen familiale.

Profiel  

Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1282

Gepost: 06 mei 2009 06:22 PM
  [ # 22 ]
alibibrami schreef:

toch raar

als ik het goed heb zijn de familiale alleen in de ongeblazen diesel versie geleverd….......

dus als een break om te bouwen is naar familiale dan kan ik dus ook nog kiezen voor een TRD Very Happy en daar een achterbank in schroeven

hmm, volgens mij reed er met de voorjaarsrit van de CX-club voor mij gedurende lange tijd een TRD turbo 2 familiale in Rouge Delage (Prachtige auto, trouwens!) Weet even niet van wie die is. Het kenteken is in elk geval 41-RF-TH. (RDW zegt inderdaad TRD turbo 2)

Bij het ombouwen van een break naar een familiale houd je volgens mij het probleem van de gordels op de derde bank ...
In principe wetgeving-technisch niet noodzakelijk, maar als je er je kinderen in gaat vervoeren, toch wel gewenst, lijkt me.

Ik houd me overigens ook aanbevolen voor een familiale diesel ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 06 mei 2009 08:51 PM
  [ # 23 ]

Met 3e bank bedoel je de achterste?
Volgens mij zijn die gaten ook standaard aanwezig.
Ik zal eens foto’s maken van de bevestiging en de bodemplaat.

Tinfoil schreef:
alibibrami schreef:

toch raar

hmm, volgens mij reed er met de voorjaarsrit van de CX-club voor mij gedurende lange tijd een TRD turbo 2 familiale in Rouge Delage (Prachtige auto, trouwens!) Weet even niet van wie die is. Het kenteken is in elk geval 41-RF-TH. (RDW zegt inderdaad TRD turbo 2)

Bij het ombouwen van een break naar een familiale houd je volgens mij het probleem van de gordels op de derde bank ...
In principe wetgeving-technisch niet noodzakelijk, maar als je er je kinderen in gaat vervoeren, toch wel gewenst, lijkt me.

Profiel  

alibibrami
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

Gepost: 06 mei 2009 11:24 PM
  [ # 24 ]

Tja ook mij jeukt het familie idee ergens

Ja zo kom ik nooit aan een familiale.. Very Happy

Vandaag bericht gekregen van cx du nord en die heeft er een staan van 1978, diesel. en moet overgespoten worden. Heb om foto’s ed gevraagt wordt dus vervolgt

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 07 mei 2009 12:14 AM
  [ # 25 ]

@alibibrami: We volgen je relaas op de voet!

@GSM: Ik snap je nu Surprisedops: Ree heeft de link geplaatst naar die mooie Franse Douvrin Familiale en niet jij.

Heb die uit Denemarken nog gevonden, die staat dus iig vanaf december 2005 te koop (als hij er nog is): http://www.retrogarage.dk/207-143-citröen.htm Ik wilde namelijk het liefst een 2400/2500 injectie Familiale. Het is wel een erg mooie, maar je bent € 5.000 verder. Ach, als hij nog te koop is, valt er misschien wel te handelen.

Ik heb nu het oude onderwerp even opgerakeld om jouw topic verder niet te vervuilen: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167473&highlight=familiale

Profiel  

halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 554

Gepost: 08 mei 2009 12:25 AM
  [ # 26 ]

aha dit is grappig ik was toevallig op zoek naar iets dergelijks want het is gewoon een handige slee Very Happy . Die tweede marktplaatslink heb ik gevraagd om info. De auto heeft geen onderhoudshistorie en moet nog worden gekeurd. Ik begrijp dat er dus geen bpm hoeft afgedragen te worden? Laughing  dat zou erg mooi wezen. Ik heb die aanbieder gevraagd wat extra foto’s te maken van het apparaat en daarna zien we wel weer.

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2423

Gepost: 08 mei 2009 12:38 AM
  [ # 27 ]

De Franse CX famiale in Barneveld is in ieder geval voor de geintreseerde te bezichtigen. Aangezien die ook gewoon verzekerd is is er ook mee te rijden.

Alibrami kreeg daarnet weer een berichtje…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 08 mei 2009 12:46 AM
  [ # 28 ]
GoodOldDiesel schreef:

Wel sprak ik met een standhouder op citromobiel over de turboD maar die rade een turbo ten zeerste af, omdat er nogal wat problemen zouden zijn met dat blok, turbo 1 zou nog wel gaan, maar turbo 2 was belabberd.

Dit is niet helemaal onzin, maar zeker geen reden om een turbo 2 te laten staan (want het zijn nu eenmaal heeeeerlijke motoren!).

De originele Turbo2’s hadden oorspronkelijk problemen met de cilinderbussen (correct me if I`m wrong), dit kan gemodificeerd worden en feit is dat de meeste Turbo2’s die nog rondrijden hebben deze modificatie ook gehad, maar als dit niet middels papieren/facturen aantoonbaar is, weet ik niet of je dit ook met het blote oog kan zien.

Onze limousine is een aantal jaren geleden gereviseerd (het blok dan, de auto moet nog Wink ) en heeft dit probleem dus niet en bij onze nieuwe Turbo2 is de modificatie al lang geleden gedaan.

Je moet dus niet bang zijn om een Turbo2 te kopen, je moet wel een beetje opletten wat je doet en wat je koopt…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 08 mei 2009 02:52 AM
  [ # 29 ]
25trd schreef:
GoodOldDiesel schreef:

Je moet dus niet bang zijn om een Turbo2 te kopen, je moet wel een beetje opletten wat je doet en wat je koopt…

Tja dat reviseren / modificeren, is dat dan wel betaalbaar?

Letten op wat je koopt is op afstand soms lastig, ook de taal verschillen dragen hieraan bij. Zo heb ik hier een pracht van een franse 305 staan, waar volgens goed vertaald ik van maakte dat de koppeling na gekeken dient te worden, cq vervangen. Meestal is dit een kwestie van bijstellen… Eenmaal in France aangekomen bleek de koppeling compleet gaar te zijn. We moesten de wagen met 2 personen zelfs op de ambu duwen zo slipte die door….

Ik heb persoonlijk geen haast, eerst mijn zweeds slagschip kwijt en das al lastig genoeg in deze economische tijden.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 mei 2009 02:56 AM
  [ # 30 ]
GoodOldDiesel schreef:

Tja dat reviseren / modificeren, is dat dan wel betaalbaar?

Is kwestie van Turbo 1 kop op turbo 2 blok plakken. Bij aanzienlijke km-standen (250k +) kun je er rustig vanuit gaan dat de benodigde modificaties al gedaan zijn.

Hier zijn meer draadjes over.

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook