

















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik zie dat mijn antwoord wat lang op zich heeft laten wachten ops:
Op de volgende meeting mijn Familiale maar eens langs een break zetten, dat hebben we toch snel gezien. Ik vergeet het altijd, ik dan meestal wat beters te doen
BTW, die van GSM lijkt me zeker de moeite van het ophalen waard als de info klopt!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
toch raar
als ik het goed heb zijn de familiale alleen in de ongeblazen diesel versie geleverd….......
dus als een break om te bouwen is naar familiale dan kan ik dus ook nog kiezen voor een TRD en daar een achterbank in schroeven






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Even bij wijze van voorbeeld:
Ik betwijfel of ‘t er onder die zijpanelen en plastic bodemafdekking zo anders uitziet als bij een familiale. De voetenbak van het derde bankje is de plek waar in een gewone break de achterbank staat.

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Tja ook mij jeukt het familie idee ergens, Ik heb op citro-mobiel een break / familie folder gekocht.
Op de plaatjes en de ruimte tekening kun je zien dat de achterbank een stukje naar voren staat.
Daarnaast zie je dat de afstand van de achterwielen tot de holle ruimte, zeg bij een break de rugeleuning van de achterbank zit groter is dan de afstand van de achterwielen tot de achterkant van de voetenbak van de 3e zitrij.
Helaas kan ik nu even niet scannen, hoop dat het van de week nog lukt.
In deze folder staan helemaal geen turbo vermeld.
Wel sprak ik met een standhouder op citromobiel over de turboD maar die rade een turbo ten zeerste af, omdat er nogal wat problemen zouden zijn met dat blok, turbo 1 zou nog wel gaan, maar turbo 2 was belabberd.
Hoe zit dat? Ik ben tenslotte een diesellaar en door een volvo 855 verwend met een turbo…. Als dat ding ooit nog verkocht wil worden, dan zou een familie een leuke vervanging zijn
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Evan schreef:Je hebt gelijk GSM. In het andere draadje is J. Oldenhage wat voorbarig met de uitspraak dat je maar gewoon eens wat aan moet nemen.
Ook bij mijn 1982 CX familiale/break is de bodemplaat universeel…....
Waarbij ik eerlijk moet toegeven, dat ik geen ervaring heb met serie 2.
ernst23 schreef:BTW, die van GSM lijkt me zeker de moeite van het ophalen waard als de info klopt!
Je bedoelt mij toch niet? Ik heb geen familiale.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Nee, ik bedoelde de link die je stuurde: Da’s een mooie!
garagestmarien schreef:Evan schreef:Je hebt gelijk GSM. In het andere draadje is J. Oldenhage wat voorbarig met de uitspraak dat je maar gewoon eens wat aan moet nemen.
Ook bij mijn 1982 CX familiale/break is de bodemplaat universeel…....Waarbij ik eerlijk moet toegeven, dat ik geen ervaring heb met serie 2.
ernst23 schreef:BTW, die van GSM lijkt me zeker de moeite van het ophalen waard als de info klopt!
Je bedoelt mij toch niet? Ik heb geen familiale.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
alibibrami schreef:toch raar
als ik het goed heb zijn de familiale alleen in de ongeblazen diesel versie geleverd….......
dus als een break om te bouwen is naar familiale dan kan ik dus ook nog kiezen voor een TRD
en daar een achterbank in schroeven
hmm, volgens mij reed er met de voorjaarsrit van de CX-club voor mij gedurende lange tijd een TRD turbo 2 familiale in Rouge Delage (Prachtige auto, trouwens!) Weet even niet van wie die is. Het kenteken is in elk geval 41-RF-TH. (RDW zegt inderdaad TRD turbo 2)
Bij het ombouwen van een break naar een familiale houd je volgens mij het probleem van de gordels op de derde bank ...
In principe wetgeving-technisch niet noodzakelijk, maar als je er je kinderen in gaat vervoeren, toch wel gewenst, lijkt me.
Ik houd me overigens ook aanbevolen voor een familiale diesel ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Met 3e bank bedoel je de achterste?
Volgens mij zijn die gaten ook standaard aanwezig.
Ik zal eens foto’s maken van de bevestiging en de bodemplaat.
Tinfoil schreef:alibibrami schreef:toch raar
als ik het goed heb zijn de familiale alleen in de ongeblazen diesel versie geleverd….......
dus als een break om te bouwen is naar familiale dan kan ik dus ook nog kiezen voor een TRD
en daar een achterbank in schroeven
hmm, volgens mij reed er met de voorjaarsrit van de CX-club voor mij gedurende lange tijd een TRD turbo 2 familiale in Rouge Delage (Prachtige auto, trouwens!) Weet even niet van wie die is. Het kenteken is in elk geval 41-RF-TH. (RDW zegt inderdaad TRD turbo 2)
Bij het ombouwen van een break naar een familiale houd je volgens mij het probleem van de gordels op de derde bank ...
In principe wetgeving-technisch niet noodzakelijk, maar als je er je kinderen in gaat vervoeren, toch wel gewenst, lijkt me.Ik houd me overigens ook aanbevolen voor een familiale diesel ...
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Tja ook mij jeukt het familie idee ergens
Ik houd me overigens ook aanbevolen voor een familiale diesel ...
Ja zo kom ik nooit aan een familiale..
Vandaag bericht gekregen van cx du nord en die heeft er een staan van 1978, diesel. en moet overgespoten worden. Heb om foto’s ed gevraagt wordt dus vervolgt


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
@alibibrami: We volgen je relaas op de voet!
@GSM: Ik snap je nu ops: Ree heeft de link geplaatst naar die mooie Franse Douvrin Familiale en niet jij.
Heb die uit Denemarken nog gevonden, die staat dus iig vanaf december 2005 te koop (als hij er nog is): http://www.retrogarage.dk/207-143-citröen.htm Ik wilde namelijk het liefst een 2400/2500 injectie Familiale. Het is wel een erg mooie, maar je bent € 5.000 verder. Ach, als hij nog te koop is, valt er misschien wel te handelen.
Ik heb nu het oude onderwerp even opgerakeld om jouw topic verder niet te vervuilen: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167473&highlight=familiale
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
aha dit is grappig ik was toevallig op zoek naar iets dergelijks want het is gewoon een handige slee . Die tweede marktplaatslink heb ik gevraagd om info. De auto heeft geen onderhoudshistorie en moet nog worden gekeurd. Ik begrijp dat er dus geen bpm hoeft afgedragen te worden?
dat zou erg mooi wezen. Ik heb die aanbieder gevraagd wat extra foto’s te maken van het apparaat en daarna zien we wel weer.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
De Franse CX famiale in Barneveld is in ieder geval voor de geintreseerde te bezichtigen. Aangezien die ook gewoon verzekerd is is er ook mee te rijden.
Alibrami kreeg daarnet weer een berichtje…..
CX GTi Turbo 2 - All Black























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
GoodOldDiesel schreef:
Wel sprak ik met een standhouder op citromobiel over de turboD maar die rade een turbo ten zeerste af, omdat er nogal wat problemen zouden zijn met dat blok, turbo 1 zou nog wel gaan, maar turbo 2 was belabberd.
Dit is niet helemaal onzin, maar zeker geen reden om een turbo 2 te laten staan (want het zijn nu eenmaal heeeeerlijke motoren!).
De originele Turbo2’s hadden oorspronkelijk problemen met de cilinderbussen (correct me if I`m wrong), dit kan gemodificeerd worden en feit is dat de meeste Turbo2’s die nog rondrijden hebben deze modificatie ook gehad, maar als dit niet middels papieren/facturen aantoonbaar is, weet ik niet of je dit ook met het blote oog kan zien.
Onze limousine is een aantal jaren geleden gereviseerd (het blok dan, de auto moet nog ) en heeft dit probleem dus niet en bij onze nieuwe Turbo2 is de modificatie al lang geleden gedaan.
Je moet dus niet bang zijn om een Turbo2 te kopen, je moet wel een beetje opletten wat je doet en wat je koopt…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
25trd schreef:GoodOldDiesel schreef:
Wel sprak ik met een standhouder op citromobiel over de turboD maar die rade een turbo ten zeerste af, omdat er nogal wat problemen zouden zijn met dat blok, turbo 1 zou nog wel gaan, maar turbo 2 was belabberd.
Je moet dus niet bang zijn om een Turbo2 te kopen, je moet wel een beetje opletten wat je doet en wat je koopt…
Tja dat reviseren / modificeren, is dat dan wel betaalbaar?
Letten op wat je koopt is op afstand soms lastig, ook de taal verschillen dragen hieraan bij. Zo heb ik hier een pracht van een franse 305 staan, waar volgens goed vertaald ik van maakte dat de koppeling na gekeken dient te worden, cq vervangen. Meestal is dit een kwestie van bijstellen… Eenmaal in France aangekomen bleek de koppeling compleet gaar te zijn. We moesten de wagen met 2 personen zelfs op de ambu duwen zo slipte die door….
Ik heb persoonlijk geen haast, eerst mijn zweeds slagschip kwijt en das al lastig genoeg in deze economische tijden.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
GoodOldDiesel schreef:Tja dat reviseren / modificeren, is dat dan wel betaalbaar?
Is kwestie van Turbo 1 kop op turbo 2 blok plakken. Bij aanzienlijke km-standen (250k +) kun je er rustig vanuit gaan dat de benodigde modificaties al gedaan zijn.
Hier zijn meer draadjes over.