He Jongens,
Ik heb jullie hulp nodig….Mijn ZX Hapert af en toe maar rijdt dan ineens weer goed door…bij een kwart tank als ik rechts afsla…en alleen als ik rechts afsla…bij een redelijke tankbeurt rijdt ie als een trein…ik vermoed de benzinepomp? Is dat zo en als ik deze wil maken kan ik dat niet zelf? en waar zit die dan? ergens? kan iemand me een foto sturen of het plaatsen op dit forum….Alvast bedankt..
Citroen ZX ‘92 1.4 reflex
Citroen ZX ‘95 1.4 reflex
Citroen ZX ‘96 1.8 advantage
Citroen AX ‘95 1.4 TGS
Citroen!! What else?
Kijk een op deze http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=170589&start=0
en je zal heel wat wijzer worden…
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Haha dit is een nou een typische ZX kwaal
Het probleem is dat in de tank van een ZX de tank niet zo slim is ontworpen. Als de benzine in een bocht naar rechts naar links stroomt door de tank heen (bij een bijna lege tank) krijgt de pomp (die rechts zit) geen benzine meer gevolg: haperen en uitvallen
De oplossing: 1 meer benzine in de tank houden of 2 bij een kwart tank of minder de bocht minder hard nemen. Heel simpel. Zeker bij een klaverblad wil dit een probleem zijn of als je de auto links veel lager is dan rechts (parkeren tegen wal aan)
Pomp kan je er wel uithalen als je dat wil, leuke oefening voor het geval er wel iets mis is. Er is wel meer over geschreven op t forum, maar dit vat het samen
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,