De oude vertrouwde Wegenwacht heeft concurrentie gekregen van Route Mobiel (ook wel roetmop genoemd). Deze laatste zegt ongeveer 40 % goedkoper te zijn. Daar tegenover staat natuurlijk dat we onbetaalbare herrinneringen aan de Wegenwacht te danken hebben. Wat dacht je alleen al hiervan:
Ook verzamelaars van miniaturen zijn de Wegenwacht nog steeds dankbaar:
En van de week zag ik nog een WW-busje rijden met gele lampen. Als dat niet attent is richting Citrofielen!
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Tsja….ik zit ook nog te overwegen of ik daar lid van zal worden….scheelt je toch geld…alhoewel er ook weer nadelen aan zitten, zoals het lidmaatschap per kenteken.
Dus als je toevallig even in een andere auto rijdt…..laten ze je mooi staan bij Rout-mob
Tot ik die beslissing heb genomen, vul ik de poll nog even niet in dus.
Totaal aantal Berichten: 129
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Bram schreef:Tsja….ik zit ook nog te overwegen of ik daar lid van zal worden….scheelt je toch geld…alhoewel er ook weer nadelen aan zitten, zoals het lidmaatschap per kenteken.
nog een nadeeltje van Route-Mobiel: als je auto ouder is dan 12 jaar betaal je 25 euro EXTRA.
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986
Ik zag net de reclame van Route-Mobiel op TV, daarin zeggen ze dat als je een jaar lang geen gebruik maakt van de pechdienst, je dan korting krijgt op het lidmaatschap.
Wat nieuwe auto’s betreft, de meeste merken geven tegenwoordig gratis 3 jaar pechhulp, PSA noemt dat Citroen of Peugeot Assistance.
De meeste verzekeraars bieden ook pechhulp aan voor een paar euro per maand. Ik heb mijn auto WA-Plus verzekerd bij FBTO, daar zit pechhulp buitenland standaard bij, dus geen reis en kredietbrief nodig van de ANWB. Voor € 3,46 per maand heb ik pechhulp binnenland erbij, dat is per jaar dus minder dan die € 50 van Route-Mobiel.
Uiteraard bel ik de pechhulp pas als ik er zelf niet meer uitkom.
Richard schreef:Bram schreef:Tsja….ik zit ook nog te overwegen of ik daar lid van zal worden….scheelt je toch geld…alhoewel er ook weer nadelen aan zitten, zoals het lidmaatschap per kenteken.
nog een nadeeltje van Route-Mobiel: als je auto ouder is dan 12 jaar betaal je 25 euro EXTRA.
ik wilde ook eerst lid worden van RM…maar om 25 euri extra te betalen als de auto ouder is dan 12 jaar….zie ik niet zitten…:D
En als ik pech krijg met me auto kan ik zelf wel wat doen….(hoop ik). Heb een gratis sleepdienst (pa).
Ouders zijn ook anwb lid, dus mocht ik ANWB lid worden: krijgen we twee van die domme boekjes !
Kortom…..ik blijf dus lekker bij de ANWB….want dat van die 25 euro extra als je in een auto ouder als 12 jaar rijdt, wist ik nog niet eens
En misschien dat de ANWB eerdaags wel iets gaat doen met dat lidmaatschap van ze….om in de wielen van Route mobiel te gaan rijden.
Lidmaatschap is 50 euri per kenteken bij route-mobiel; dan ga ik dus 100 euri per jaar betalen, en in 2005 viert mijn BX haar 12e verjaardag, dus dan zit ik al op 125 euri.
Maar…als mijn echtgenote of mijn zoon onderweg pech krijgt, worden ze dan door de ANWB ook geholpen?
Ik ben er nog niet helemaal uit qua vergelijk.
In de bijna 25 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik de ANWB wegenwacht 1 keer nodig gehad (en dat was NIET met die ouwe stinksnoek, zoals sommigen de Godin noemden, maar met de BX )
Ik zoek het nog eens ff goed uit en ik poll nog even niet
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
ik ben lid van de ANWB-WW, en daarbij heb ik ook nog eens recht op Citroen Assistance met de XTR…
da’s dus dubbelop…
in het nog jonge bestaan van m’n C3 (4 maanden, 8000 km) heb ik 1x met pech stilgestaan langs de weg, daarbij was de dealer binnen 10 minuten aanwezig
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:ik ben lid van de ANWB-WW, en daarbij heb ik ook nog eens recht op citroën Assistance met de XTR…
da’s dus dubbelop…
in het nog jonge bestaan van m’n C3 (4 maanden, 8000 km) heb ik 1x met pech stilgestaan langs de weg, daarbij was de dealer binnen 10 minuten aanwezig
Momenteel houd ik het nog maar even bij de ANWB. Laat Route Mobiel zich eerst maar eens bewijzen. Route Mobiel heeft wel meer clausules die onvriendelijk zijn voor oudere auto’s. Zo transporteren ze je auto niet terug uit het buitenland als de dagwaarde lager is dan de transportkosten. ANWB heeft de clausule dat je de auto binnen 3 maanden moet laten repareren: doe je dat niet moet je de transportkosten terugbetalen. Iets vriendelijker dus voor mensen die hun oudere auto een warm hart toedragen. Met meerdere auto is het betalen per kenteken voor mij niet zo handig. En trouwens: IK betaal voor het lidmaatschap, dus wil IK ook geholpen worden, wat voor auto ik op dat moment dan ook mee rij.
Het liefst krijg je natuurlijk helemaal geen pech. En als ik pech krijg (sja, je kan niet alles voorzien) dan probeer ik het eerst zelf op te lossen. Lukt dat niet dan bel ik de WW. Ik ben dus niet het type (wat je ook wel eens hoort) die de WW belt als ie er niet uit komt met sleutelen, maar vind het wel prettig om het lidmaatschap achter de hand te hebben voor als het onderweg misgaat en ik er echt niet uitkom.
Groet,
Marten
Laat die route-mobiel zich eerst maar bewijzen. Daarbij hebben ze nogal wat ANWB-onvriendelijke reclamespotjes en een ander afkatten, daar hou ik niet van.
Daarbij, ik heb een vader met wat technische kennis en een gereedschapskist. Ik heb zelf wat klein spul achterin liggen. O.a. startkabels + een sleepkabel. Ik BEN dus al een soort wegenwacht. Helaas kan ik niet zeggen dat ik nog nooit van mijn eigen service gebruik heb heb gemaakt ...
Schijt aan originaliteit.
Heb Wegenwacht gestemd. Route-Mobiel schijnt last te hebben van een NS-syndroom. Doen er nogal lang over.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Ik zie het al…..op dit forum hoeft dat R.M. geen klanten te verwachten.
Een grote meerderheid blijft bij de ANWB….en dan hebben we natuurlijk nog de sleutelaars hier.
als R.M. na het halve uur nog niet gearriveerd is, krijg je extra no-claim korting las ik ergens…
no-cure no pay
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Heeft Route-mob ook zo`n groot aanbod aan allerhande extra`s als de ANWB? (verzekeringen, lectuur, kaarten etc.etc.)
Denk het niet; maar dat wordt in het (hatelijke) ster spotje niet vermeld.
Ben al jaren lid van de ANWB en ben meer dan tevreden over de service en hulp die men geeft, laat het dan wat duurder zijn; kwaliteit dient betaald te worden.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Voor mij geen route mobiel. Ik heb twee auto’s en die tweede is ook nog eens een klassieker (waar je dus meer voor betaalt). Al met al zou route mobiel voor mij duurder uitpakken.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Ik blijf dus lekker bij de anwb ,kijk maar eens bij lang leve de anwb onder BX, daar kan je lezen wat mij van het weekend overkomen is !!
Rij voorlopig nog even polo van de wegenwacht !
groet Roy
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl