Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Hoi Evan
wat een werk, ik herken er veel in…
Je meldt dat je de voorste kriksteunen ook moet herbouwen (herkenbaar)
Tip van mijn kant daarbij is: maak de voorste en achterste verticale “schotten” die naar de kriksteun onder de deurstijl lopen aan de dorpel zijde zo’n 5 cm langer (naar onderen) dan kan je de onderplaat helemaal naar de dorpel/kriksteun doortrekken. Daardoor krijg je een gesloten doos waar de rechthoekige koker van de kriksteun dan binnen in zit. Dit is een enorme verbetering aangezien de originele constructie daar enorm veel modder en troep vangt van de voorwielen (ook met spatlappen) en daardoor weer snel roest.
Bij mijn C32 zit het al 10 jaar zo (1,5mm plaat )en nog geen roest te bespeuren.
succes (hoeveel rollen lasdraad krijg je dit jaar van Sinterklaas?)
waar rook is, is…
LHM only!
Inderdaad wordt de kriksteun niet van het originele model maar meteen een belangrijke versteviging/drager voor de achterwand van de cabine. Het enige wat eraan open wordt is een “afvoer” aan de onderzijde.
Ik ben nu bijna aan het eind van een 15 kg rol 0,6 mm draad…... Dat zijn wel een paar km draad volgens mij
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
>6,6 km draad
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik hoop toch zo dat ik dit soort plaatjes nooit zelf hoef te schieten ... Vlug een stallingsplekje zoeken voor die van mij. En volgend voorjaar ga ik verder zoeken naar gaatjes waar tectyl in kan.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Goh wat een negatieve uitleg… Ik was juist heel blij dat ik deze plaatjes kon schieten!!
Het betreft hier een sloopbus die ik voor mijn eigenste onderdelen voorraad uit elkaar heb getrokken en dan is dit soort info alleen maar heel fijn: het geeft heel veel inzicht in hoe de bussen nu eigenlijk zijn geconstrueerd!
groet’n
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Grinnik. Met de plaatjes ben ik ook blij - leven het forum! Maar ik hoop toch dat ik die van mij de komende tijd nog even niet zo ver uit elkaar hoef te halen.
Vandaag was het geen weer om buiten te werken en derhalve is gekozen om de ruitrails en de raammechanismen eens na te zien. Dat was vrijd hard nodig. De ruit van de bestuurdersportier was nog mobiel maar liep ook op de laatste benen en de ruit van de andere kant ging geen kant meer op. Er is van cx rails voor beide kanten een nieuwe ruit-rails gemaakt en de raammechanismen zijn opgekalefaterd. Met veel vet functioneert het nu weer prima.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed bezig!
Mijn ruiten staan in een houder die behoorlijk brosser aan het worden is. Voorlopig heb ik het boeltje verzopen in Tectyl Amber. Met jouw ervaring - kan ik dat ding ook uit een CX plukken?
ik denk dat wat jij bedoelt met een houder ik als ruitrails beschrijf…. Je kunt die wel uit een CX plukken maar de afmeting is niet gelijk. Dus daar moet je dan nog wat aan doen…...
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik ga’t onthouden. Voorlopig zit ‘t allemaal nog.
Als het zit en werkt, lekker laten zitten…...
je moet ook de rollertjes van het raammechanisme wisselen voor CX rolletjes als je de ruitgoot/ruitrails/houder vervangt door die van een cx of bx
CX GTi Turbo 2 - All Black
Oh en had ik al gemeld dat de rechter chassibalk nu van voor naar achter heel is?
Dat betekent dat alleen de linkerbalk nog een stukje moet, en nog iets met dwarsbalken, en kriksteunen onder de cabinevloer….. en alternatieve ophanging voor de achterschokbrekers… en…. etc.
Maargoed. Op zoek dus naar schokbrekers die goed functioneren in liggende stand en sterk genoeg zijn voor een aslast van 2 ton.
CX GTi Turbo 2 - All Black
De linker chassisbalk is nu ook een geheel. De laatste 2 dwarsbalken waren goed op weg, totdat het flink begon te regenen….....
bij mooi weer en vrije tijd gaan we weer verder…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vakantie dus. Want dat weer… Of is kou niet erg?
Ik hoop voor je dat je snel weer verder kunt.