kijk eens aan, ik zal de beste man eens bellen.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Vandaag eens bezig gegaan met het deel van het chassis dat onder de bestuurdersstoel huist De slechte plekken daar zijn weer OK.
Verder is het chassis vandaag verder bloot gelegd. Geen spannende dingen tegen gekomen dwz geen dingen die ik eerder niet wist.
Het stukje dorpel van de cabine links lag er vandaag wel uit. De kriksteun was ook niet veel meer van over. De Bstijl moet nog een goede steunbalk krijgen die zijn aanhechtingspunt op de chassisbalk heeft en dan kan er ook weer een kriksteun geplaatst worden.
Linker dorpel verder afgebouwd, die is nu weer sterk. Tevens de schuine versceviging voor de vleor achter het linker voorwiel vernieuwd en de vloer naast de dorple links weer teruggeplaatst.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
garagestmarien schreef:Heeft Martijn nou eindelijk een foto gemaakt van dat ding?
Mooie C25
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Gisteren maar wat gedaan opnieuw:
De vloer aan de rechterkant achter de wielkuip inclusief de dorpel eruit gezaagd. Dan een groot deel van de dragende balk verwijderd, doorlopend van bij het paard tot een 1/2e meter achter de cabine. Daar was in het verleden al eens blind wat stukken plaat op gebakken. Dit geheel van balk weer netjes gemaakt. De rest zal waarschijnlijk volgende week week volgen in het terugbouwen van de vloer en dorpel, op dezelfde wijze als links gebeurde.
De rechter dorpel begint langzaam vorm aan te nemen. En er begint ook uitzicht te vormen op een donor voor de benodigde onderdelen die er nog niet waren….
Vandaag het paravandeel (wat zich onder de voorruit bevindt, wat opgekuidt. Het is eerder van de wagen geslepen. Er bevind zich nogal wat rottigheid in/op. Een nieuwe deel maken is ook niet echt een makkelijke opgave, met name om de gaten en gootjes die zich op strategische plaatsen bevinden. De grote rotte delen zijn vervangen. sommige stukjes worden eerst gestraald om te kijken hoe het werkelijk is en evt weer dichtgelast of in grotere delen vervangen.
Daarna is de motorkap aan de beurt, waar van het karkas wat zich onder de huisplaat bevindt vooral de onderste rand erg slecht is. But what’s new?
- BX 1.9 TURD, de Euro
Weet je, Evan, ik lees die verhalen niet eens, want zonder plaatjes ZIEN we de vorderingen niet.
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik lees ze wel altijd. Ik denk iedere keer “als ik roest aan mijn auto heb, mag Evan het oplossen”
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dan mag je wel snel zijn, want straks heeft hij geen tijd meer, ben ik bang.
garagestmarien schreef:Weet je, Evan, ik lees die verhalen niet eens, want zonder plaatjes ZIEN we de vorderingen niet.
je reageert toch verbazend vaak voor iemand die niet meeleest…...
en daarbij: een goede fantasie is veel mooier dan plaatjes kijken. Om die reden lees ik ook liever een goed boek dan de verfilming zien!
De vloer aan de rechterkant is op het laagste deel weer intact. De dorpel is weer een wezenlijk deel van de constructie en de eerste schuine schoor staat, op de overvang van binnenscherm voor naar (laag) vloerdeel.
T was eigenlijk veel te warm om te werken!
- BX 1.9 TURD, de Euro
Evan schreef:garagestmarien schreef:Weet je, Evan, ik lees die verhalen niet eens, want zonder plaatjes ZIEN we de vorderingen niet.
je reageert toch verbazend vaak voor iemand die niet meeleest…...
en daarbij: een goede fantasie is veel mooier dan plaatjes kijken. Om die reden lees ik ook liever een goed boek dan de verfilming zien!
Dat is waar.
Je hebt gelijk.
Ik ben het met je eens.