Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Als er een storing is met de Lambda sonde, moet je eerst de spanning controleren,
Voor Kat 0.1-0.9V
Na kat 0.4-0.6V
als dat goed is kun je de kat en sensoren uitsluiten, dan kun je ff naar de een 4 gas test doen, luchtmassameter kijken, vacuum slangen, update EBE
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Zitten er 2 katalysatoren achter elkaar?
Eerste wat ik weet…
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik moet even heel goed kijken, maar dat tonnetje waar 11 links naast staat is de pre-kat, zeg maar en 17 de echte?
Of is 17 een demper?
Is dat bij een 4 cilinder hetzelfde?
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Wat ben ik dom aan het lullen ops: met te veel bier
14 zijn katten, 17 is demper anders zat daar ook een O2 sensor :O
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nou snap ik er helemaal niets meer van.
14 is hetzelfde als 12 en lijken me pakkingen….
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
andere binnen diameter
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroënmonteurtje schreef:Nog betere oplossing :
Fatsoenlijk repareren . Auto rijden kost geld, en een auto is de slechtste investering die je kunt maken
En nu graag weer wat zinnige opmerkingen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
waterman771 schreef:citroënmonteurtje schreef:Nog betere oplossing :
Fatsoenlijk repareren . Auto rijden kost geld, en een auto is de slechtste investering die je kunt makenEn nu graag weer wat zinnige opmerkingen!
Waterman, op deze manier verplaats je nhet probleem, je lost het niet op.
Auto rijden kost geld, en een auto is de slechtste investering die je kunt maken
Tja das een feit ./
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Best “monteurtje”...
De enige die het probleem niet oplost met opmerkingen als “auto rijden kost geld” ben JIJ
Dus: ik stel voor dat je gewoon constructieve oplossingen gaat posten en ongenuanceerde opmerkingen in het cafe gaat posten, maar zeker NIET hier!
Op dit forum mag iedereen zijn of haar zegje doen, tip geven of mogelijke oplossing aandragen. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar het is aan de TS of hij gebruik wil maken van zo’n tip. Op dit forum lopen veel gebruikers rond met zeer gedegen technische kennis, die door zelf door te denken en mee te denken oplossingen hebben gevonden voor problemen waar menig dealer geen antwoord op heeft kunnen vinden. Door als leerlingmonteur een opmerking te maken als ” je moet een auto goed repareren ” of iets in die trant doe je die mensen tekort en dat is niet ok!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
exroosje schreef:
maar het blind vervangen van pre kats (zoals cit voorstelt) valt daar dus ook niet onder. dan kun je beter een hack op de lambda sonde uitvoeren.
Uiteindelijk heb ik het probleem opgelost met een betere temp sensor. Een idee van mijzelf overigens, niet van cit NL, een cit dealer oid.
Welke temperatuur-sensor is dat? En welke gebruik je om hem te vervangen?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ik bedoelde de thermostaat (is al weer even geleden)
Deze zit bij de V6 wel iets dieper , dus vervangen kost zo’n 3 kwartier werk.
Ik had hem vervangen omdat de auto eigenlijk niet helemaal op temperatuur kwam en dus de kachel ook wel eens niet al te best werkte.
Bijeffect was dat de kat storing opeens ook verdwenen was.
Op het C5 forum zijn meerdere mensen met dit probleem, daar heb ik ook gepost hoe ik tot de oplossing kwam (combineren van 2 posts van het duitse C5 forum) De hint was dat deze kat problemen vooral in de winter optreden.
Omdat de temperatuurmeter in het dashboard discreet werkt (7 standen) kan je auto zo maar 10-15 graden te koud functioneren zonder dat je het ziet.
Helaas in jouw geval is het nu juli. Mogelijk is het bij jou iets anders of toch gewoon veroudering.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Thermostaat doe ik met de herfst wel een keer, de slang naar de radiateur wordt wel snel warm, dus de themostaat blijft een stukje open staan.
Dan doe ik meteen de krukaspoelie…..Hij begint heel licht te tsjilpen.
Gemiddeld verbruik is met 1 op 10,7 niet slecht voor een V6 met 210 pk
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
De v6 is helemaal niet zo onzuinig overall. Alleen langzaam rijden of stadsverkeer is relatief ongunstig. Maar juist bij stevig doorrijden op de snelweg is ie in zijn element en verbruikt ie tov een 2l weinig tot niets extra.
Ik haalde met m’n V6 automaat ph1 zelfs 10.6 op 100, met m’n ph2 V6 aut tot nu toe 10.8/100. (heb net de sprittmonitor even aan mijn onderschrift toegevoegd) Met mijn HPi hiervoor zat ik op 9.5/100. Bij 80 reed die bijna 1 op 20, maar bij 120 al bijna 1 op 10. En daarboven….De V6 is wat dat betreft een stuk vlakker qua verbruik.
Voor het extra comfort en de automaat teken ik voor dat meerverbruiik!
Je kunt thermostaat falen dat ie te ver open staat in de winter herkennen dat ie eigenlijk pas op de middenstand komt te staan als je enige tijd op de snelweg 120 rijdt. Op een 80km weg blijft ie 1 stand eronder hangen., Dan is de motor dus 70 graden ipv 85. een bijeffect is dat je het op de lange duur koud krijgt binnen en de kachel steeds hoger zet.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Willem schreef:Dan doe ik meteen de krukaspoelie…..Hij begint heel licht te tsjilpen.
Kun je dat precies horen dan dat de poelie dat geluid maakt?