Momenteel ben ik bezig met het omzetten van het standaard interieur van mijn TRS naar een VIP interieur. Ik loop nu alleen tegen een probleempje aan, bij de voorstoelen krijg ik van de vier bouten er drie los. Diegene die blijven zitten is in beide gevallen de buitenste bout achter. Heeft iemand een idee waar dat aan ligt en hoe het op te lossen is? Alvast bedankt.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Krijg je geen beweging in de bout?
Of draait de bout, maar hij komt toch niet los? In het laatste geval, kan het zijn dat er een moer onder de bodem zit die meedraait?
De bout draait wel maar er zit geen moer aan die nu ineens mee draait. Het voelt alsof je ergens een dop afdraait en door draait als ie los zit maar er wel dan op drukt. Maar ze komen niet verder omhoog.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Een ander iets bij de interieurwissel; het deurpaneel krijg ik niet los, dit blijft zitten achter het afstelmechanisme van de zijspiegel. Iemand een idee hoe ik die daar weg krijg?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Laurensvzb schreef:De bout draait wel maar er zit geen moer aan die nu ineens mee draait. Het voelt alsof je ergens een dop afdraait en door draait als ie los zit maar er wel dan op drukt. Maar ze komen niet verder omhoog.
Draad niet goed meer?
In dat geval een lange stevige schroevendraaier o.i.d. waarmee je de rails omhoog duwt terwijl je de bout los draait. Met een beetje geluk pakt de draad dan weer…
Zitten kooimoeren in de bodem. Je zult van onderaf deze moer moeten tegenhouden terwijl je de bout losdraait. De afstelunit van de buitenspiegels zit met een zwarte kunststof moer met 4 inkepingen in de ronde kunstof ring. Die kun je losdraaien door een punttang te nemen en in 2 van die inkepingen (tegenover elkaar) te steken en m dan los te draaien…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Dan nog zoiets spannends bij het paneel achter, de raamslinger. Hoe krijg ik deze los?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
hard trekken, of een hefboom eronder
CX GTi Turbo 2 - All Black
Dank voor alle tips ! Het is uiteindelijk dan ook helemaal gelukt. Foto´s zullen er nog aan komen.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
He dat is grappig. Ik heb deze week precies dezelfde ontdekkingstocht gehad. Ik heb op Citromobile een VIP interieur gekocht bij de CX-club ter vervanging van mijn versleten Croisette inboedel. Ik kon daarna ook op zoek naar de geheimen van de raamslingers en de kooibouten.
Op zich vind ik de VIP-visgraat wel mooi maar heb het geheel met deurpanelen altijd iets te druk gevonden. Omdat er bij mijn interieur geen visgraat-deurpanelen zaten heb ik mijn panelen zwart gespoten met een speciale interieurstof-spuitbus. Voor mij is deze mix nu precies goed. De combinatie met het zwarte Croisette-dashboard is perfect en de stoelen zitten een stuk beter!
Ik zal morgen een paar fotootjes plaatsen.
F
Hier de mijne:
De panelen heb ik zwart gespoten met speciale interieurspray
Het hele interieur is zwart. Staat mooi bij de VIP stoelen
Croisette 25 RD schreef:Hier de mijne: De panelen heb ik zwart gespoten met speciale interieurspray
Wat bedoel je met panelen? De textiele delen of de harde kunststof delen.
Ik ben nog op zoek naar een oplossing om mijn ingebrande grijze (maar nu dus roestbruine) dashboard bij te werken.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een Croisette heeft standaard zwarte kunstofdelen in de deur.
Ik denk dat de stof in de deuren dus zwart is gespoten
Dat had ik kunnen weten ops: Mijn vorige cx was ook een croisette.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.