Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-08-2008
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
hallo,
Ik heb een c5 2.2 HDI automaat (at4) exclusive.
Nou was ik m even aan het testen op de snelweg en toen bleek dat de topsnelheid maar rond de 170km is dat vond ik erg raar want in het boekje moet ie rond de 200 km kunnen.
nou komt het: als ik de sport knop indruk van de versnellingsbak niet van de veering dan loopt ie wel ongeveer bijna 200 wie heeft hier een verklaring voor ??? of ook deze ervaring.
ik zat zelf te denken aan een begrenser ofzo op de gewone D stand ??
vast bedankt.
is het niet dat de sportstand de ‘reserves’ van de auto gebruikt en zo dus tot de topsnelheid kan leiden.
Normaal zou hij ook hoger in toeren moeten gaan in de sportstand bij het optrekken en versnellen, dus vermoed ik dat die hoge toeren ‘begrensd’ worden als die niet in sportstand staat.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Lijkt me toch een raar verhaal eigenlijk.
BIj men vader zijn auto (geen citroen, maar toch) merk je op dat vlak niet veel verschil tussen de sportstand en de comfortstand.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Volgens mij is dat wel zo hoor, dat hij hem niet vol in toeren doortrekt als hij niet op sport staat.
Als je wil trappen, ben je in feite toch ook aan het ‘‘sporten’‘.
De 850 2.5 20v van een vriend van mij gaat in eco met kickdown niet verder dan 3500 toeren, op de sportstand sleurt hij hem al roffelend naar het rooie gebied.
Op de teller moet ie nog voorbij de 200 kunnen komen. Ook in de gewone stand. Kennelijk heb je een vermogens probleem, wat verergerd wordt door een luie bak.
Vaak is dit de luchtmassa meter. Bij de 2.2 HDI is er ook nog een swirl klep die makkelijk kapot kan gaan en dit effect geeft.
Al met al zijn dit kansrijke oorzaken, die je ook de kop niet kosten. Gauw naar de garage dus om uit te lezen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-08-2008
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Bedankt mannen ik ga maar eens laten uitlezen.
Oja de swirl klep heb ik vorige week al laten vervangen die was ook los van dat heveltje van de turbo. toen werd het vermogen al veel beter.
wat ik dan nog raar vind is dat op de S stand er blijkbaar wel genoeg vermogen is ?? als er iets mis zou zijn dan haalt ie de 200 nooit dat doet ie dus wel.
de c5 trek trouwens wel goed tot 170kmph daarna doet ie helemaal niks
tot die S knop dan gaat ie niet super snel naar de 198 maar hij komt er wel.
ik laat het jullie weten als ik meer weet ??
snelheid
Ik heb ook een 2.2 Hdif automaat, en rij daarmee regelmatig voluit.
De topsnelheid is in de gewone en de sportstand, gemeten met de GPS
Op zomerbanden 205,0 km / is op de teller ca 207 km
Op winterbanden 202,5 km / is op de teller ca 207 km
De elektronische begrenzer grijpt dan in en de auto gaat geen stap harder
Hoewel de zomer en de winterbanden dezelfde maat zijn 215x55x16 zijn de winterbanden toch blijkbaar iets kleiner, rond de 100km geeft de teller op zomerbanden ca +1 km afwijking en op winterbanden ca +2 km
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
Eh… dit klinkt als een ingestelde max snelheid.
Je hebt een exlusive en daar kan je met het pookje van de cruise ook de begrenzer aanzetten.
Die zelfde begrenzer werkt niet meer als je de sport stand inschakeld.
vandaar dit effect wat je nu hebt.
C4 Cactus 1.2
Momentum schreef:Eh… dit klinkt als een ingestelde max snelheid.
Dat is het eigenlijk ook.
De computer is zowel bij benzine als diesel ingesteld op een maximum toerental, dat is bij mijn auto 205 km.
Ook van een lange helling op de Duitse Autobahn gaat hij geen stap harder als 205km.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Eeeeh, ik heb exact dezelfde problemen gehad…. met een identieke auto uit hetzelfde bouwjaar. Ook de kleur was hetzelfde…
Na het vervangen van de kabel van de Swirlklep, en na een nieuwe turbo liep ze weer 200. Ze was bij mij ook begonnen met 170 ops:
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-08-2008
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Hallo
Ben vandaag bij de dealer geweest.
Nou ja s’morgens C5 gebracht en s’middagt weer opgehaald.
En ik heb het antwoord op het vermogens probleem en ik moet exroosje
gelijk gaan geven.
De lucht massa meter bleek half stuk dit komt meestal niet voor zeiden ze ,vaak doet ie het wel of helemaal niet deze deed het dus half ???
Heb de c5 nog niet helemaal vol uit kunnen testen maar hij trekt al wel veel beter vooral na de 3500rpm en heel ff 185 aangetikt dat loopt ie zomaar dus ik ben weer super happy.
En gelukkig in garantie periode hihi
groeten cuperus.