vlotter
Heb net even naar de meest nabije sloperij gebeld, ze hebben 2 c15tjes maar benzine.
Die vlotter zal in beide gevallen (benzine/diesel) wel het zelfde zijn of niet?
In ieder geval nogmaals bedankt voor de snelle reacties…
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik denk dat dat wel hetzelfde is. Je kunt altijd even je oude tankvlotter ernaast houden. De tank is in ieder geval wel hetzelfde, alleen hebben sommige benzinemodellen er nog een elektrische brandstofpomp bij in hangen, in het gat rechts naast de vlotter.
koelvloeistof
Nu zie ik net dat het niveau van mijn koelvloeistof in het tankje tegen de radiator met 1/4 gedaald is en zie nergens een lek.
Nu stond ik gisteren tijdens een hevige regenbui wel een tijdje in de file en zag een beetje “damp” onder de motorkap uitkomen, was toen al in lichte paniek even later motorkap open gedaan en alles leek normaal maar dan wel dit niveau niet nagekeken (motor was heet), dacht toen dat die damp eventueel van de regen was die van onderuit op spatte en terug verdampte.
1) Kan ik dit gewoon bijvullen met eender welke koelvloeistof?
En tot waar want zie geen maximum of minimum aangeduid staan?
2) Hoe kan ik dit nu voorkomen? Waar ligt dit aan?
3) Is verwarming aanzetten in file een oplossing om dit te voorkomen?
4) Kan het kwaad om met lager koelvloeistof niveau te blijven rondrijden?
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de tankvlotter?
Ben andere gaan halen op de sloperij, en lijkt te werken enkel dat het wijzertje aangaf dat de tank nog halfvol was en dat ik toen toch nog 30 liter heb getankt daarom de vraag over de exacte tankinhoud.
Het vervangen van dit ding is inderdaad een koud kunstje als je tenminste weet hoe je er bij kan.
hard bedankt voor de tips
i.v.m. de koeling: heb nieuwe radiator en thermostaat (prijs thermostaat en radiator: 150€) gestoken en alles lijkt terug normaal te werken.
de oude radiator was zo verstopt dat het na een ritje meer koude plekken dan warme had.
hierdoor sprongen de fans ook niet aan.
Heb voor het vervangen van de thermostaat en radiator het motorblok wel eens goed gespoeld met de tuinslang, maar het vuil dat er uitkwam viel al bij al nog mee.