1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
aankoop advies gs
dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 13 mei 2009 12:02 AM

en wederom een vraag om aankoop advies.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar zou graag nog wat meer specifieke info willen. Ik ben redelijk technisch onderlegt, maar heb voornamelijk ervaring met a-types en (nog) niet met gs-en.

motorisch/hydraulisch: de blokjes (het betreft een 1220) schijnen niet heel veel problemen te veroorzaken, maar hoe beoordeel ik het hydraulische systeem? zijn er dingen waar ik extra op dien te letten tijdens een proefrit? De pest is, dat het zoieso mijn eerste rit in een gs gaat worden, dus ik heb geen vergelijking.

roest: ik kan de auto op de brug bekijken, maar welke punten verdienen extra aandacht? (welke dingen zie je makkelijk over het hoofd bijv.)

alle tips en trics zijn welkom

douwe

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 mei 2009 08:05 PM
  [ # 1 ]

Alle motoren van GS/A zijn betrouwbaar mits ze natuurlijk goed oderhouden worden. Ze lekken wel graag olie en de history van de distributie is wel belangrijk.

Het hydrolisch systeem moet redelijk snel op druk komen. De bollen moeten soepel zijn , de GS moet dus makkelijk in te veren zijn als je
de auto naar beneden drukt op een bumper o.i.d.
Leidingen die naar achteren lopen willen graag roesten en retourleidingen graag verdrogen.

Qua roest kun je je beter afvragen waar roesten ze niet.
De meest bekende plekken zijn de vloerplaten voor en de binnenschermen achter in de kofferbak. Dat is allemaal dubbele lagen metaal over elkaar.
Verder de bodem onder de achterbank , de hoeken in de paravaanbak en het achtersubframe.
En natuurlijk de bekende plekken van alle oude auto’s , onderkant portieren , motorkap enz.

Als je een GS kenner kent , of hier van het forum die in de buurt woont, is het misschien makkelijk om die mee te nemen bij het bekijken van een GS. Een miskoop is snel gedaan.

Al 1 op het oog trouwens?

Profiel  
 
dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 14 mei 2009 12:00 PM
  [ # 2 ]

ja die groene break op MP. Ga zaterdag kijken.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 mei 2009 08:39 PM
  [ # 3 ]
dyanemaniac schreef:

ja die groene break op MP. Ga zaterdag kijken.

Je bedoelt die bij duck service staat?

Op zich een nette wagen met wel wat werk. Heb hem op citromobiel vluchtig bekeken.
Dak en motorkap dof , moeten gespoten worden. Evenals de velgen , die zijn grijs gespoten en dat ziet er echt niet uit.

En nog wat andere kleine dingen die niet orgineel zijn.

Of ie gaaf is weet ik niet. Er schijnt wel veel technisch werk aan gedaan te zijn de afgelopen tijd.

Denk dat als je geduld hebt er wel een mooiere langskomt voor hetzelfde geld.

Profiel  
 
dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 14 mei 2009 11:41 PM
  [ # 4 ]

ja die bij duckservice. er zou zoieso flink wat van de prijs af moeten en ik denk dat dat ook wel mogelijk is.

bedoel je met wat werk nog meer buiten het feit dat ie “schoonheids” foutjes heeft als de lak enzo? dat vind ik niet zo erg voor het moment. velgen moeten idd netjes gemaakt worden. ook vind ik het niet zo heel erg als ie niet helemaal origineel is. alles moet gewoon werken, fijn rijden en belangrijker niet rot zijn!

ik heb een filmpje gekregen met draaiende motor

http://www.youtube.com/watch?v=MS1lR7pTNMs

en wat foto’s van de onderkant en helaas zeggen foto’s niet alles natuurlijk, dus moet het in werkelijkheid bekijken, maar het lijkt zo wel kuis. foto’s staan hier:

http://s19.photobucket.com/albums/b190/dyanemaniac/gs/

maar jij denkt dat er nog wel mooiere (betere?) gs breaken voorbij komen?

wat ik opzich leuk vind aan deze is dat dit een eerste type is. voorwaarden voor de gs die ik zoek zijn:

1220 motor
liefst 1ste type, een oog teller en toerenteller moeten er eigenlijk in, maar dit zou gefixt kunnen worden door een teller over te zettentoch?

ik hou de markt al een tijdje in de gaten (tot nu toe nog niet direct heel actief in de zin van echt op een auto reageren of bekijken) maar breaks zie je niet heel veel. een opel astra liefhebber heeft het toch maar een stuk makkelijker Wink

douwe

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 mei 2009 12:19 AM
  [ # 5 ]

Ik zou liever voor deze gaan:
http://link.marktplaats.nl/240676105

Het is dan wel geen break maar wel een stuk mooier.
Je hebt gelijk geen werk eraan want alles is er al aan gedaan. Zowel technisch als spuitwerk.

Maar het moet speciaal een break zijn?

En een 1220 is wel fijn maar een 1130 of 1300 is ook niks mis mee.

1e of 2e type is alleen een kwestie van smaak. Zou liever een goede 2e type dan een slechte 1e type kopen.

Ik bedoel inderdaad bij die van duck service dat ie eigenlijk compleet over gespoten moet worden om hem mooi te krijgen. En dat is niet goedkoop tegenwoordig,. er is al eens wat aan gespoten als ik me niet vergis , als je nu nog eens met het dak en motorkap gaat spuiten krijg je geheid kleur verschil.
En fijn rijden doet elke GS. Hoe slecht ie ook is.

Profiel  
 
dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 15 mei 2009 12:50 PM
  [ # 6 ]

idd nette auto, maar gewoon niet wat ik zoek. en hij mag dan netjes gespoten zijn, maar het is ab-so-luut niet mijn kleur. nu let ik daar niet zo heel erg op, want ik vind technische en met name roesttechnische staat belangrijker. dat kleurtje komt tzt wel. kun je tenminste zelf de kleur bepalen.

en geen break en ja dat is toch wel een voorwaarde. moet er wel mee naar de bouwmarkt kunnen Wink

dan zou ik eerder voor deze gaan:

http://link.marktplaats.nl/244124532

dat is wel mijn kleur nl.

ik ben het helemaal met je eens dat ik 1000x liever een goede 2de serie zou hebben dan een slechte 1ste serie, en deze zou ook goed moeten zijn! maar dan kijk ik niet naar de lak (ik vind dat ook juist wel wat hebben dat doorleefde) voordeel is dat als het de 1ste lak is, dat je kan zien of er slechte plekken zijn en niet dat slechte plekken zijn weggemoffeld.

interieur vind ik wel belangrijk, want je zit tenslotte IN de auto.

enfin, ik denk dat we allebei een ander soort auto zouden kopen, maar heb je buiten de lak en de velgen toevallig meer verontrustende dingen gezien aan de auto tijdens CM? (stom ik was daar ook, maar was toen nog niet serieus aan het kijken)

en is er wat te zeggen adh van de foto’s en het filmpje?

daarbij er van uitgaand dat ik er absoluut geen 2700 voor ga betalen daar moet toch een heel fors bedrag van af.

en/of is er een gs kenner die rond 11:00-12:00 toevallig in de buurt van leek rondrijdt? Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 mei 2009 04:10 PM
  [ # 7 ]

Heb de foto’s bekeken:

Motorcarter zit vol geel zand: GS heeft daar op zijn buik in gelegen. Roest er omheen belooft weinig goeds (deze roest kan je nog zien)
Benzinefilter bij tank zit niet goed opgehangen (detail, maar toch).
Band op foto heeft genoeg profiel, maar hoe oud is ie (kijk naar DOT-nummer op de band).

Daarnaast nog een tip: Die beige orinele GS lijkt me een heel goed onderhouden auto, in tegenstelling tot die opgepoetste barrels die jij voorstelt.

Citroen!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 mei 2009 04:17 PM
  [ # 8 ]
DriverD schreef:

Daarnaast nog een tip: Die beige orginele GS is een heel goed onderhouden auto….

Kopûh?  Smile

Profiel  
 
dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 15 mei 2009 04:33 PM
  [ # 9 ]

welke beige? die van 4250 op MP? leuk, maar voor mij veels te duur (2 x zoveel als wat ik max zou betalen voor de break) en dus geen break.

@ driverd: je schrijft:

Daarnaast nog een tip: Die beige orinele GS lijkt me een heel goed onderhouden auto, in tegenstelling tot die opgepoetste barrels die jij voorstelt.

Ik stel maar 1 auto voor en dat is die break en met alle respect, want ik waardeer alle tips, maar “opgepoetst barrel” kan ik niet zoveel mee. ik krijg met zo’n opmerking de indruk dat alleen een tot in de puntjes gepoetste auto goed genoeg is in jouw ogen. de overige punten die je noemt kan ik wat mee, maar ik ben benieuwd om welke redenen nog meer je gelijk deze auto tot opgepoetst barrel classificeert?

ik zoek ook geen glimglom auto die alleen maar binnen mag staan. ik zoek gewoon een eerlijke break die van mij uiteraard alle liefde en zorg krijgt, maar verder gewoon ingezet wordt als gebruiks auto.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 mei 2009 04:36 PM
  [ # 10 ]
dyanemaniac schreef:

welke beige?

Het ging over die van mij: http://link.marktplaats.nl/240676105


Maar je verhaal is duidelijk. Ik hoop dat je snel een break naar jouw wens kan vinden.  Smile

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 mei 2009 04:39 PM
  [ # 11 ]
DriverD schreef:

Band op foto heeft genoeg profiel, maar hoe oud is ie (kijk naar DOT-nummer op de band).

Maakt de leeftijd uit dan? ik zou er geen problemen mee hebben zolang hij maar niet uitgedroogd is.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 15 mei 2009 04:49 PM
  [ # 12 ]

band mag toch echt niet te oud zijn hoor! ik geloof max 8 jaar. ongeacht profiel en/of droogtescheuren.

maar goed…

mocht deze break roestvrij zijn, goed rijden enzo en ik kan in de buurt van de 2000 euro uitkomen… kan ik dan nog steeds beter wachten op een betere break? ik heb in een half jaar tijd maar twee breaks voorbij zien komen. en nu heb ik geen extreme haast… maar het jeukt wel Very Happy

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 mei 2009 05:22 PM
  [ # 13 ]
McDean schreef:

Maakt de leeftijd uit dan? ik zou er geen problemen mee hebben zolang hij maar niet uitgedroogd is.

Naast een verhoogde kans op een klapband heeft oud rubber veel minder grip dan nieuw rubber.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 mei 2009 05:28 PM
  [ # 14 ]

duidelijk!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 mei 2009 06:32 PM
  [ # 15 ]
dyanemaniac schreef:

welke beige? die van 4250 op MP? leuk, maar voor mij veels te duur (2 x zoveel als wat ik max zou betalen voor de break) en dus geen break.

@ driverd: je schrijft:

Daarnaast nog een tip: Die beige orinele GS lijkt me een heel goed onderhouden auto, in tegenstelling tot die opgepoetste barrels die jij voorstelt.

Ik stel maar 1 auto voor en dat is die break en met alle respect, want ik waardeer alle tips, maar “opgepoetst barrel” kan ik niet zoveel mee. ik krijg met zo’n opmerking de indruk dat alleen een tot in de puntjes gepoetste auto goed genoeg is in jouw ogen. de overige punten die je noemt kan ik wat mee, maar ik ben benieuwd om welke redenen nog meer je gelijk deze auto tot opgepoetst barrel classificeert?

ik zoek ook geen glimglom auto die alleen maar binnen mag staan. ik zoek gewoon een eerlijke break die van mij uiteraard alle liefde en zorg krijgt, maar verder gewoon ingezet wordt als gebruiks auto.

Ik kan niet in je portemonnaie kijken, maar meestal is het verstandig de beste auto te kopen die binnen je budget ligt. Koop je een auto waar veel werk aan zit, dan kom je achteraf vaak veel duurder uit dan wanneer je meteen de “betere” auto gekocht had.
Ik stel het meteen een beetje cru, maar wil je graag behoeden voor een miskoop. De door jou beoogde break maakt gewoon geen goede indruk op me. Dit op basis van de foto’s. Echte liefhebbers zouden zo’n auto nooit met zijn buik in een hoop zand leggen, geloof me…
En opgepoetst? Heb je mijn GS X3 al eens gezien? Die staat altijd buiten, is echt niet roestvrij, maar we genieten er volop van! Smile

Citroen!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook