3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Diefstalbeveiliging
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 17 oktober 2009 03:29 PM
  [ # 31 ]

Ik verstop bij mijn auto’s inderdaad altijd intern een massaslot (verbinding maken met de accu). Op die manier houd ik én mijn accu’s levendig, én heb ik een ideale startblokkering. Nog een klein voordeel is dat hetzelfde rode sleuteltje voor de massasloten in al mijn auto’s past… Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

niekcx
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121

- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Gepost: 17 oktober 2009 05:59 PM
  [ # 32 ]

Wel een veilige methode. Maar hoe regel je dat dan met de permanente spanning die nodig is voor b.v. een klokje en radiogeheugen?

C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 17 oktober 2009 08:09 PM
  [ # 33 ]

Simpel, ik gebruik het massa-slot als plus-slot:
Bij mij is het zo dat er een dikke +kabel gebruikt wordt voor de voeding van het motorcompartiment (waaronder bobine/ontsteking), en dat zaken zoals het klokje en alarmverlichting worden geschakeld via plusdraden die op de accuklem erbij zijn geschakeld. De dikke plus-kabel heb ik dus omgelegd naar binnen, en daar laten schakelen via een massa-slot… Zo onderbreek ik alleen de stroomkring voor daadwerkelijke verplaatsing, maar niet de volledige stroomkring door de massa te onderbreken.

Kortom, de dief krijgt zelfs nog contact op het dash (lampjes gaan branden), maar krijgt de kar niet aan de praat. Hopelijk probeert-ie het zo lang dat-ie betrapt wordt?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 471

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 20 oktober 2009 01:32 AM
  [ # 34 ]

Misschien toch makkelijker om een mooie Bullmastiff te adopteren en inplaats van een hok in de tuin of een mand onder de trap gewoon de achterbank van je auto Smile Kun je rustig je tomtom aan de ruit laten zitten. Volgens mij verharen die beesten ook niet heel erg.

Mocht je geen Bullmastiff willen dan kunt u ook nog kiezen uit dit lijstje:

Voorbeelden van rassen die het informatiecentrum verboden wil zien:

Amerikaanse Bulldog (Ambull) Alarm klasse 4
Dogo Argentino           Alarm klasse 3
Fila Brasileiro         Alarm klasse 2
Tosa Inu               Alarm klasse 2
Old English Bulldog       Alarm klasse 4
Bullmastiff             Alarm klasse 5
Boerboel               Alarm klasse 2
Shar-Pei               Alarm klasse 4
Bordeaux dog           Alarm klasse 2
Rottweiler             Alarm klasse 4
Ridgeback (Thai en Rhodesian) Beste geteste alarm systeem (in de kleuren bruin en zwart geleverd)
Mastino Napoletano       Alarm klasse 2
Presa Canario           Alarm klasse 2
Bullterriër             Alarm klasse 5 (klein en compact makkelijk te installeren)
En alle kruisingen van deze rassen

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook