Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
jhvink schreef:jhvink schreef:Ik heb het alleen bij een koude motor. Als ik dan wil wegrijden lijkt het of de auto helemaal niet reageert. Hij gaat komt dan heel langzaam op gang. Als ik dan teveel gas geef komt-ie er met een klap opeens in. Op verzoek van de dealer moet ik hem aan het eind van de dag brengen zodat ze de volgende dag bij een koude motor dit ook kunnen ervaren. Maar misschien is dit geen EB6V probleem?
Gisteren is de dame bij de dealer geweest. Volgens de receptionist was het een “vermogensprobleem” en ligt het niet aan de versnellingsbak. Ze heeft aan de monitor gehangen, de software is aangepast en het kleppendeksel is vervangen. Wat dat ermee te maken heeft weet ik niet, ben geen techneut. Men vertelde wel dat hetzelfde probleem momenteel bij een stuk of 6 C4(G)P’s speelde, alle met een km-stand tussen 40 en 70.000, ook een collega-dealer had dezelfde ervaring. Citroen Nederland was er niet mee bekend. Volgens de dealer hadden de uitgevoerde acties bij de andere dames goed resultaat. Ben benieuwd, eind volgende week naar Oostenrijk, lijkt me een goede test.
Nou het is allesbehalve over. Wel andere klachten dan voorheen. Probleem bij wegrijden is voorbij, wel heb ik nu veel lasten van schokken bij filerijden. Op de terugweg uit Oostenrijk in Duitsland veel files gehad. Ik was af en toe bang dat-ie er mee zou kappen. Ook het overschakelen naar een andere versnelling gaat nu met een schokje terwijl dit voorheen niet voelbaar was. Er is ook een irritante brom bij een laag toerental.
Ook geconstateerd dat er blaasjes op het knopje voor de centrale deurvergrendeling zaten. Bij aanraken sprongen ze kapot.
Volgende week mag de dealer zich weer uitleven.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
De mijne doet het nu erg goed, die irritante brom heb ik al heel de tijd
Het enige waar ik wel last van heb is het soms brutaal opkomen van de koppeling, en het is soms erg moeilijk om te parkeren omdat de wagen eerst niet beweegt en plots brutaal vertrekt. (zowel in vooruit als achteruit)
Ook heb ik al een paar keer gehad dat de wagen zich verslikt in het vertrekken, koppeling die te brutaal opkomt en motor die bijna afslaat. Waardoor er geen beweging komt voor enkele seconden in de wagen, soms levensgevaarlijk bij het oversteken van een druk kruispunt
Volgende keer toch een gewone handbak nemen denk ik dan
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
jhvink schreef:Ook geconstateerd dat er blaasjes op het knopje voor de centrale deurvergrendeling zaten. Bij aanraken sprongen ze kapot.
Volgende week mag de dealer zich weer uitleven.
Bij ons is die knop juist vervangen door een nieuwe, de nieuwe knop lijkt wel een ruwer oppervlak te hebben dan de oude, dus er schijnt wel iets aan verbetert te zijn. Wat schokken betreft, de onze schakelt ook voelbaar bij laag toerental ( filerijden), in zowat de helft van de schakelmaneuvers van 1 naar 2 of niks naar 1, tijdens lichtjes gasgeven, is er een duidelijk schok, bij parkeren is het niet bij ons, dan geef je nog lichter gas, nu ja, ik zie het niet als een probleem, waarschijnlijk ook omdat ik weinig file rij.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Hangt natuurlijk ook af wat je begrijpt onder schokken, vroeger had ik dit probleem duidelijk niet bij het parkeren. Nu na de vervanging van de druklager wel. Nu is het filerijden wel veel aangenamer, je voelt nog altijd schokjes bij gas loslaten en terug gas geven. Maar vroeger leek het wel of de neus in het asfalt wou bijten, en kwam je letterlijk heel de tijd met je rug los van de rugleuning door de vertraging bij gas loslaten. Dat is nu veel beter.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Ik heb/had het probleem van het schokken ook. Vooral bij het licht intrappen van het gaspendaal in de eerste en achteruitversnelling.
Voor onze vakantie is hij bij de dealer geweest. Zij hebben nieuwe software geladen en opnieuw ingeleerd. Niets meer te merken! Diezelfde dag ‘s avonds naar Spanje vertrokken. Tot halverwege de vakantie (1800km) verder niets aan de hand.
Begon toen lichtjes te stoten. Op de terugweg was het zo goed als terug. Zeer irritant bij het wegrijden en de tolpoortjes bij de zuiderburen!!
De dealer zei dat de druklagers vaak het probleem zijn bij de benzine en handgeschakelde bakken, maar ik ga toch vragen of ze deze willen vervangen de volgende keer. Of misschien toch de koppelingsplaat?
Het rare is ook dat het stoten/schokken er niet altijd is. Soms wel, dan opeens weer niet voor een keer…vreemde zaak!
Het probleem deed zich pas voor bij de 63.000km ongeveer. Nu staat de teller al op 76.000km.
C4GP 2.0 HDIF, Exclusive, Pack HiFi, Bluetooth, Nocciola en afneembare trekhaak.
Rijden vanaf 28 juli 2008!
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Tjaa, druk lager vervangen is niet een klusje. Eerder een klus ! ca 10-12 uur werk.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Nadat bij mij al eerder de drukgroep is vervangen heb ik heel lang geen problemen meer gehad. Echter vlak voor de vakantie begon de koppeling weer te slippen.
Tijdens de vakantie met de boottrailer naar Kroatie geweest en geen problemen gehad totdat we thuis waren.
Vanaf dat moment is het één groot DRAMA ! met de auto valt bijna niet meer te rijden. Tegenwoordig kom ik gewoon wagenziek uit de auto na een rit van 60km. Gelukkig komt zaterdag de nieuwe auto, ik heb de leasemij. hierover nog niet ingelicht maar ik heb medelij met diegene die deze auto straks als tweedehands koopt en hiermee veel ellende op zijn nek haalt.
Ik zal niet meer zo vaak op dit forum te vinden zijn en wens iedereen heel veel succes, geluk en veilig kilometers met zijn voiture.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik wens je in ieder geval veel aangename, probleemloze en veilige kilometers toe met je superb. Ik hoop dat dit voor ons ook kan gelden, maar 1 ding weet ik intussen toch al zeker. Als de mijne vervangen wordt, en er komt een andere citroen in de plaats, dan zal het een met een manuele versnellingsbak zijn (of heel mss een volautomaat) maar van die robotbak heb ik toch stilaan genoeg. Op zich een goed alternatief, maar teveel problemen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
En de problemen komen blijkbaar stilaan terug. Sinds gisteren heb ik weer met regelmaat last van een sterk slippende koppeling bij het overschakelen van 3 naar 4 en 4 naar 5 en 5 naar 6.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gisteren is de auto een dag naar de garage geweest voor de EB6V problemen. De software is vervangen door de laatste versie. Bak moet nu opnieuw ingeleerd worden. Moet zeggen dat-ie tot nu toe zijdezacht schakelt. Benieuwd of het zo blijft.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
@jhvink,
ik ben benieuwd en hoop dat de software-update bij jou blijft werken.
Vorige maand werd de software van onze C4 Picasso geüpdate omdat de wagen last had van schokken bij file rijden. Van een slippende koppeling was toen geen sprake.
Na de update ging het eerst goed, tot 2 weken geleden ... het schokken bij file rijden is iets verbeterd, maar nu heeft de wagen heel veel last van een slippende koppeling.
Ik lees hier op het forum dat bij sommigen de ‘druklagers’ werden vervangen, terwijl ik merk dat de software-update bij onze wagen roet in het eten heeft gegooid ...
of dient er een reparatie van de 2 (update en druklagers) te gebeuren om een goed (lees: soepel) werkende versnellingsbak te krijgen?
Ik vraag me af of er mensen zijn die wel geluk hebben met hun gerobotiseerde versnellingsbak in een C4 Picasso ... of waar bepaalde aanpassingen wel (blijvend) hebben geholpen?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Bij mij is de druklager vernieuwt en heb ik de laatste versie van de software gekregen. Maar na 2 weken ongeveer kwamen de problemen terug. Dus ook de druklager is geen definitieve oplossing lijkt me.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
inmiddels 8000 km na vervangen druklager, gaat nog steeds goed.
Wel merk ik nu na de 60.000 km beurt dat de motor weer soepeler loopt en dat dat ook een positief effect heeft gehad op het schakel gedrag. Schijnbaar is die 30.000 km tussen een beurt toch een beetje lang.
grand c4 Picasso 2.0
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Picassoke,
Is door de dealer al eens geprobeert na een update van de MMC (injectie computer), de basis initialisatie uit te voeren?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
citroënmonteurtje schreef:Picassoke,
Is door de dealer al eens geprobeert na een update van de MMC (injectie computer), de basis initialisatie uit te voeren?
Geen flauw idee. Ik zou het eens moeten navragen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km