c2 kelk + tuning
Slayer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 15 mei 2009 10:31 PM

hey citroen liefhebbers Smile

Ik wil graag een zwaarder geluid voor men auto en de goedkoopste manier om dat te doen is een kelk steken.

Nu is men vraag: is dat wel gezond voor een c2 VTR 1.1?
Ook als ik overga tot kopen van een kelk, is daar ook veel keuze in.

Green, K&n. beiden hebben ze een kit de prijs ligt daar rond de 150€.
wat is het verschil met de duurde tegenover die universele?

En nog is dat wel gezond voor deze “lichte” auto?
Resulteerd dit ook in vermogenverlies of neemt die een beetje toe? (op verschillende fora’s lees ik steeds het omgekeerde.)
ivm met hitte maar die kitjes voorzien wel een pijp voor lucht naar de kelk te brengen.

En ook wat kan ik nog veranderen aan mijn c2 dat mooi oogt voor mijn kleur auto?

foto’s:

 

De ramen zijn al wel getint die foto is al at ouder.
 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 mei 2009 10:33 PM
  [ # 1 ]

Wat is een “klek” in godsnaam???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 15 mei 2009 10:47 PM
  [ # 2 ]

kelk fout geschreven
een kelk weet je wel neem ik aan, zo’n trechter op je injctie unit ipv een luchtfilter, krijg je een betere flow van.

Profiel  
 
breght
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 11-12-2008

Gepost: 16 mei 2009 12:13 AM
  [ # 3 ]

owkey

hier zijn op verschillende fora al menig topics over geopend.

zal je proberen iets wijzer te maken door te vertellen wat ze mij hebben verteld.

het grote verschil tss de universele kelke en de merke kelke is het materiaal en de naam waarvoor je betaald.een open kelk geeft idd een klein beetje vermogen winst wanneer en enkel koudere lucht word aan gezogen.dit gebuurt dus meestal als de motor nog vrij koud is.maar wanneer de motor op bedrijftstemp is en je staat bv stil aan de lichten dan trekt die alleen nog maar warme lucht binne dus doet die aanvoerbuis ook nix af.zal je wel merke dat hij dan een beetje “inhoud” met vertrekke en zeker wanneer het warm weer is.

een open klek verhoogd ook het risco op fijn stof/vuiligheid dat in het blok kan komen waardoor er op termijn schade kan voorkome in het blok.

dus een goede alternatieve en zeker aan te raden zijn een vervangfilter van Green,k&n,simota,....die worden gewoon in het orginele filterhuis geplaats en geven een iets meer sportieve klank aan de c2.
ofwel een Cold Air Intake systeem van CDA of viper maar deze zijn vrij prijzig(300€)

of wel een speciaal ontworpen filter voor c2 van GSR.wprden gemaakt in Engeland door CPH die rally wagens prepareerd en eveneens re mpas doet enz.of ze er hebben voor de 1100 weet ik niet maar die voor de 1400 kosten 129pond.

moest ik jou zijndan kocht ik een degelijke uitlaat en een vervangfilter.

hopelijk hb ik je iets wijzer gemaakt maar moeste er fouten ofzo in staan verbeterd ze he door voor diene fora Wink

groetjes Breght

Profiel  
 
Slayer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 16 mei 2009 01:05 AM
  [ # 4 ]

ja da had ik ook al ergens gehoord. hmm ja een pijp is geen optie, mijn fabrieks garantie vervalt dan omdat c2 1.1 uitlaat 1 stuk is. en er moet geslepen worden. een kelk valtn iet zo op als je terug originele steekt.

wat is de site van gsr?

Heb nu ergens een aanbieding gekregen (2de-hands)
voor n green luchtfilter:


voor 45€ zou ik dat aanschaffen?

Profiel  
 
XsaraVTR
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 25-03-2004

Gepost: 16 mei 2009 04:51 PM
  [ # 5 ]

das er een voor een VTS zou ik niet op je 1.1tje steken
voor zo,n lichte motor zou ik voor een vervangingsfilter gaan die je originele luchtfilter vervangt
anders heb je gegarandeerd vermogensverlies bij een 1.1 groeten Lodie

Citroën verzamelaar Wink Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018

Profiel  
 
breght
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 11-12-2008

Gepost: 16 mei 2009 07:52 PM
  [ # 6 ]

maar goed laten we het er allemaal over eens zijn he.
met een 1100 ga je nu ook weer nie echt vermogen kunnen winnen maar idd die green filter is voor een 1600 16v vts

http://www.gsrengineering.com/
je kan altijd contact met hen opneme omdat de site niet up to date is.
of er een voor een 1100 bestaat weet ik ook niet.

moest je kiezen dan kocht ik toch een vervang element.

grtss

Profiel  
 
Slayer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 17 mei 2009 04:48 PM
  [ # 7 ]

nee idd, vermogen van een 1.1 opkrikken is slecht. moest ik beter weten had ik wel ee n 1.4 of 1.6 gekocht, maar ja verzekering was heel hoog nu heb ik nog “jeugdpromotie”.

Ja ik wil gewoon wat meer lawaai, maar natuurlijk mag er geen vermogensverlies zijn, 1.1 is niet veel als daar nog is wat pk’s afgaan ga ik van men 44kwh niet veel overhouden :-l.

ja ondertussen heb ik die kelk van die vts al wel binnen.
Met die kelk heeft ie dan weer te veel lucht?
ga hem wel is testen maar als ik id vermogen verlies haal ik hem er weer uit.

Heeft er hier iemand trouwens ervaring met het k&n kitje? zit een cold air feed bij etc.

Profiel  
 
breght
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 11-12-2008

Gepost: 18 mei 2009 07:43 PM
  [ # 8 ]

geen id hoe het zit met die waardes van diameter van 1.1 en 1.6.

op mijn vorige C2(1.4) had ik een volledige lijn van supersprint met zon K&N 57i kit.schoon geluidje maar of ik door de klek alleen winst had da durf ik nie zegge,denk van nie.

of wel als ge een creatieve geest hebt :p

kunt ge de buis tss filter en u aansluiting verlengen dmv samco leidingen of dergelijk tot achter u koplamp ofzo he Wink

hebt ge ook al minder last van warme lucht.

Profiel  
 
Slayer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 20 mei 2009 02:13 AM
  [ # 9 ]

heb de kelk er uiteindelijk in hangen maar vertrouw het niet, idd vermogenverlies bij warme motor, geluid ook heel mooi en bij plankgas veel meer lawaai, maar dan voel ik men wagen trillen. ben wel wat bang dat ie teveel lucht zou krijge nen men kleppenhuis stuk gaat?

Bij een vaste luchtfilter, een green of k&n opzetten is wrs beter.
dan heb ik wel prestatieverhoging??
maar weer geen geluid??

Profiel  
 
breght
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 11-12-2008

Gepost: 21 mei 2009 10:24 PM
  [ # 10 ]

prestatie is een groot woord.

wilt ge meer vermogen dan had ge een model zwaar moete kiezen vrees ik.kelk en uitlaat zou een beetje af doen maar nie super veel natuurlijk he.

welke vervangfilter(Green of k&n) maakt nie zoveel uit maar de motor zal soepeler draaien omdat die nu gemakkelijker lucht kan aanzuigen he.of dat ge echt veel meer geluid gaat hebben weet ik niet.(heb zelf een hdi)

maar het is iig gezonder voor de auto Smile

grtss

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook