1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Rrrrrrrrrrr
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 16 mei 2009 01:46 AM

Zo klinkt mijn motortje de eerste 2 tellen.
Alsof er een dieseltje in ligt, daarna is het abrupt verdwenen en klinkt hij normaal, soms laat hij nog een ratel horen.

Hetzelfde geluid zoals die ouwe houten ratels maken.

Ik moet binnenkort nog even naar de garage voor een kleinigheidje, maar herkent iemand dit fenomeen zodat ik dit meteen kan aankaarten?

Ik dacht aan injectoren, klepstoters, kantelende zuigers, maar vind het vreemd dat het geluid niet wegebt maar ineens, na 2 tellen, ophoudt.

In de C5, dat is…

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 16 mei 2009 01:56 AM
  [ # 1 ]

verkeerde te dikke olie msschien? die eerder je klepgeleiders moeten vullen

ik gok maar iets hoor, succes er mee Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 16 mei 2009 02:03 AM
  [ # 2 ]

Er zit 5W40 in volgens de garageboer, dus dat is dun genoeg, of de garageboer lult, wat mij ook niet zou verbazen.

Maar die ratel kan ik niet plaatsen.

Het is starten, dieselen en dan soms rrrrrrr.

Profiel  
 
stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1142
Geregistreerd: 22-05-2007

Gepost: 17 mei 2009 04:56 PM
  [ # 3 ]

Hoe oud is de C en hoeveel KM?
Is de poelie van de krukas al vervangen? Zo ja, wanneer en door een origineel of piraatstuk?

Onlangs had ik nl ook geratel, alsof er iets los was/ lag te trillen, vooral in eerste versnelling en vertrekken via de koppeling. later begon het ook toen ik de auto liet uitlopen naar een verkeerslicht ed. Bleek het de poelie vd krukas te zijn. Deze was al eens vervangen bij 115K, maar blijkbaar door een piraatstuk. Nu bij 189K en normaal gebruik was ie weer stuk.

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 17 mei 2009 05:00 PM
  [ # 4 ]

gisteren liet iemand het mij horen bij zijn V6.
Klepstoters. Dan is de olie er nog niet helemaal.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 17 mei 2009 05:31 PM
  [ # 5 ]

Hee EW, u ook hier!

Ja, zoiets kan ik me indenken, alleen het gaat niet langzaam weg, maar ineens, na 2 tellen of zo.

En dan eens in de zoveel keer hoor ik een harde ratel, die een halve tel aanhoudt.
Niet consequent.

@Stefaan: de C is van 2006 en heeft 150k gelopen.
Maar als hij 1 keer loopt treedt het nooit weer op.

Alleen met een koude start.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 17 mei 2009 05:48 PM
  [ # 6 ]

bij welke garage(boer) zit je? Ik kan je nog een goede (Citroen)specialist aanraden in Hengelo….

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 17 mei 2009 05:56 PM
  [ # 7 ]

Dat is juist de grap: dan doet er een klepstoter niet lekker mee en ineens krijgt hij wel de nodige olie en is er niets meer aan de hand.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 17 mei 2009 05:56 PM
  [ # 8 ]
25trd schreef:

bij welke garage(boer) zit je? Ik kan je nog een goede (Citroen)specialist aanraden in Hengelo….

vertel

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 17 mei 2009 05:59 PM
  [ # 9 ]

Vertel.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 20 mei 2009 02:59 AM
  [ # 10 ]

Nou, wie is die boer nu in Hengelo?

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 24 mei 2009 11:01 PM
  [ # 11 ]

Als het een C5 is variabele kleptiming kan het de nokkenasversteller zijn. Een update van je motormanagement kan dit probleem mogelijk verhelpen.  Wink

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 25 mei 2009 12:52 AM
  [ # 12 ]

Geen idee of hij dat heeft..

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 25 mei 2009 01:02 AM
  [ # 13 ]

Heb je RFN of RFJ in je chassisnummer staan?  Idea

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 25 mei 2009 01:09 AM
  [ # 14 ]

RFJ.

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 25 mei 2009 01:13 AM
  [ # 15 ]

Dan heb je een motor met variabele kleptiming en is het mogelijk dat er een update is voor je motormanagement die dit “probleem” kan verhelpen.  Wink

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook