Zo in de famillie is er nog een Berlingo.
Nadat ik jaren tegen mijn broer heb gezegd zijn Mazda weg te doen (bodemloze put), hebben we vandaag een 96er opgehaald.
De helft betaald van wat hij waard kan zijn maar er zijn dan ook verschillende manko’s aan.
Het begon al na 5km rijden, temperatuur in het rood.
Even aan de kant, beetje water bijgedaan en toen viel de motor uit.
We hadden hem gekocht met een defecte benzinepomp dus daar moesten we niet op hopen (LPG was leeg), toch geprobeerd om op benzine te rijden en ja hij sloeg aan maar de pret was snel over, na een minuutje lag hij weer stil.
Zowel de LPG als de benzine op, ik had wat gereedschap mee genomen maar geen kabel om te slepen en ook geen benzinekruikje.
30km van huis, dat is niet het einde van de wereld dus snel heen en weer.
10liter benzine in de tank en de duivel wou gelijk lopen.
De snelweg op en daar bleek al direct dat we nog niet thuis waren, vanaf 90/uur ging de temperatuur als een raket in de hoogte, binnenverwarming had hij niet dus er zit niet genoeg water in.
Met 80/uur bleef hij onder het rode gebied dus doorgereden tot de eerste de beste plek om veilig te stoppen.
Ik had met de heen en weer trip ook snel een 20L waterkruik meegenomen dus die kwam goed van pas, met draaiende motor blijven vullen tot het eindelijk uit de ontluchtingsnippel begon te sputteren.
Kap dicht en rijden maar, na een paar km ging de naald plots goed naar beneden en kreeg ik ineens warme lucht.
Er is aan deze wagen geknoeid en vooral aan de koeling, thermostaat is vervangen…., maar ze hebben hem dus niet ontlucht gekregen.
Toch thuis geraakt met een wagen waar nog goede zetels in staan, die goede vering heeft, op benzine veel beter als mijn eigen kar rijdt….
Het is een rode, een vaal rode dus…
Vooraan heeft hij schade gehad en dat zit niet netjes in elkaar, de binnenbumper is bvb. gescheurd en dat zie je langs buiten.
Verder is hij niet TC vrij dus moeten we nog iemand vinden met handelaars platen om de TC uit te voeren.
Foto’s morgen (straks dus).
Als ik nu mijn broer nog op het forum krijg mag hij dit topic wel overnemen, maar vermits de wagen hier staat en ik hem zal maken kan ik maar best posten.
We zijn alvast op zoek naar een trekhaak, en een dekseltje voor driespaak Peugeot 14” velgen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vandaag even de olie gaan wegspuiten van het blok en bij thuiskomst zag je al terug olie, koppakking is er dus aan voor de moeite.
Daar had ik wel rekening mee gehouden, +10jaar en +100000km.
Moet nog even overleggen maar denk dat deze alleen een koppakking en d-riem krijgt.
Verder de voorste remmen, bouw ik wel het setje van de ZX op over.
LPG tank is gevuld en van de 70L ging er maar 51 in, vind ik nogal weinig, de pomp sloeg ook niet af maar ging trager draaien, de vulbegrenzer werkt niet perfect lijkt me.
Dat had ik bij die van mij in het begin ook, na een paar vulbeurten was het compleet weg, denk dat dit van stilstand is.
De tank is nog maar 1 jaar oud.
LPG moet pas in 2016 herkeurd worden.
Als er iemand grijs blauw groene hoofdsteunen te koop weet mag hij het altijd zeggen.
Andere mogen ook maar moeten wel van het eerste type interieur zijn, de grote hoofdsteunen bovenop dus.
Of een goed interieur , voorste en achterste zetels van het tweede type, met de hoodsteunen verzonken in de achterbank, dat mag ook, veranderen ik bij die van mij het interieur en kunnen de oude steunen in de duivel.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
NAar de keuring kan je tegenwoordig ook met jouw platen. Niet legaal om op de weg te rijden maar wat je wel kan doen (als je niet zonder papieren wil rijden) is met een aanhanger naar de keuring , hem er daar afrijden, jouw platen er op en voila
Dat is nieuw voor mij, zou weeral geld schelen.
Bedankt voor de tip.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik citeer:
Geachte heer
Voor een gelijkvormigheidsprocedure - ook voor een herkeuring - mag u gebruik maken van een nummerplaat en het bijhorend inschrijvingsbewijs - van een voertuig waarvan u eigenaar bent. Als de wagen in het keuringsstation moet herkeurd worden, moet u in ieder geval de wagen aanbieden hetzij met een nummerplaat waarvan u de eigenaar bent of met een handelaarsplaat.
Wij zijn geopend tijdens de paasvakantie.
Met vriendelijke groeten,
autokeuring Deurne
Kortom, als je zeker wil zijn zorg je er best wel voor dat de eigenaar van de platen er bij is. Zo heb ik de 3 keer dat ik er moest zijn bompa mee genomen. Want de platen waren van bompa zijn auto (en je kan als je er zelf naar toe wil rijden ook nog de verzekering laten overschrijven op de auto… rijdt toch net iets veiliger )
Zo vandaag de lekke koppakking vervangen, distributieriem ed..
Wat cosmetisch werk onder de motorkap en het front ook terug gemonteerd, zit al veel beter al is het nog niet zoals het hoort.
Rv spatbord moet nog naar voren geschoven worden en de gril moet ook nog beter.
Volgende werk is elektriciteit van de Lpg beter leggen, wat een troep is dat nu.
De bumper repareren.
Nieuwe keerringen in de bak.
Remslangen rondom vervangen.
Voorste remmen vervangen en achteraan eens kijken hoe die nog zijn.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hulde! Goed bezig…. Weer een Berlingo gered van de sloophamer
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
je maakt er een werk van
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mooi werk, paso!
Das redelijk e wa geld in uw zakken,als ge da zelf kunt!!
Vandaag nieuwe keerringen in het bak gestoken, olie gevuld.
Voorste remslanggen vernieuwt, morgen de achterste en ontluchten.
Met mijn stomme kop het thermostaathuis gesloopt ops: , maar dat zat nog op het ZX blok dus even verwisseld.
Koelvloeistof gevuld.
Kat gemonteerd na een klein laswerkje daaraan.
Batterij erin en gestart, direct perfect lopen.
Kolere om het koelgebeuren te ontluchten, maar dat blijkt toch gelukt.
Ik tegen mijn broer of hij binnen wou voelen wanneer de kachel warm werd, zet hij gelijk de motor uit…
“Dit word heet man, niet normaal”, Ik natuurlijk van ja het begint aardig maar het kan nog beter….
En een lage tonen hoorn uit de sloop Rancho bijgezet, cool geluid nu.
Geen foto’s genomen, was een middag van zwarte handen en in de finale zie je niet echt dat er wat gebeurt is.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Dus de TU motor op die ZX is hetzelfde als de 1.4 in elke Berlingo?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Er zou een verschil zijn in de verbrandingskamer maar voor de rest is het hetzelfde blok.
De ZX is monopoint en de Berlingo heeft 4 injectoren dus het inlaatspruitstuk is ook anders (wel over te bouwen).
Ze hebben dezelfde bobijn maar andere temperatuursensoren (kleurcodes zijn anders).
Het past dus eigenlijk 1/1.
Het ZX blok ligt hier ook als reserve voor de Berlingo.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Nog een foto van verleden week, de kop zit terug aardig recht alleen tussen de grille en de motorkap zit nog redelijk wat opening.
Blijkbaar bestaan er 2 verschillende grille’s van het eerste type, eentje voor 99 en eentje na 99.
Deze grille is gemaakt 03/2004 en zal net de verkeerde zijn.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
13 jaar oud en slechts 137000 km maar de remslangen zijn aan vervanging toe, voor circa 60€ kun je ook geen risico nemen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Met dit weer doe je natuurlijk niet veel, normaal gingen we de remmen ontluchten.
Heb ik maar 2 wielen gespoten, in het zwart.
Even snel me 1 bout eronder gehangen voor de foto.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Niet mis die zwart gespoten velg.
dat steekt goed af tegen het fel rood.